Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Met sommige Linux opstartdiskettes kan je de schijf opnieuw indelen zonder data verlies. Helaas moet de data dan al wel in het goede gebied op de harde schijf staan. Data verplaatsen doet die software niet. Omdat een fout zo gemaakt is, is een beackup sowieso noodzakelijk. Is er een bepaalde reden om de partitie indeling op te heffen? Zelf gaat mijn voorkeur uit naar meerdere partities. Scheelt ook in schijfdefragmentatie in het totaal. Maar ook voor backup vind ik dat handig omdat ik dan gedwongen ben na te denken waar ik mijn spullen neerzet.
Link naar reactie
[quote:555d7b92d2="edgo64"]zit wel wat in eigenlijk om het eigenlijk maar zo te laten. maar waar is de d dan het beste voor te gebruiken?[/quote:555d7b92d2]Tja, ik gebruik de extra partitie zelf voor data die ik wil gebruik en wil bewaren. ZIjn veel fotobestanden en office bestanden. ALs ik die op C: zou laten, dan wordt die schijf altijd een zootje en dus ook trager. Verder zet bepaalde programma's hun data soms neer op de raarste plekken, dus niet eens altijd in Mijn Documenten. Ingeval van een backup dan backup ik altijd de data op die extra partitie. Alleen nog de Outlook data en Favorieten er nog bijzetten en dan is het rijtje op zich compleet. C: en D:) als totaal backuppen kan natuurlijk ook, maar de eerste persoon die daadwerkelijk 40GB of meer gaat backuppen, die heb ik niet in mijn eigen kennissenkring zitten. En zo heel erg klein is dat groepje niet, of ik ben die persoon zelf. Ook bij het opnieuw installeren van WIndows handig, alleen C: formatteren voor een schoon resultaat en alles wat belangrijk is op D: en natuurlijk ook backuppen ... Op D: alleen is niet voldoende veilig. Overigens voor data en Windows maak ik gebruik van veel kleinere partities (8GB). Voor videobestanden gebruik ik wel grote partities.
Link naar reactie
Mijn indeling: C Win 98 SE D Ghost van Win 98 E Programma's F Spellen G Downloads H Audio- en aan audio gerelateerde bestanden, zoals images van NERO enz. I Overige bestanden, incl mail, backup Favorieten en mijn website. En uiteraard op elk station een Temp map. Het ziet er wat overdadig uit, maar zo kan ik alles naar hartelust rangschikken en het onderhoud per partitie en virusscannen worden zo wat handzamer. En dat alles op een schijf van 40GB.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...