Ga naar inhoud

Computer probleem! met een Medion van ALDI


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen op het Computer! Totaal forum, Hierbij mijn probleem. Ik heb de MEDION MULTIMEDIA PC 2.66 GHZ gekocht bij Aldi zo'n 2 jaar geleden. In deze computer heb ik officieel 256mb zitten, maar op een gegeven moment wilde ik toch wel wat meer power in mijn computer en toen heb ik dus 2x 512 DDR (PC2700) gekocht en de orginele 256mb verkocht. De computer leek verder in orde, maar toen ik op een gegeven moment een programma (Photoshop, Alias Wavefront Maya of gewoon een spel zoals Max Payne) startte de computer zich geheel zelf opnieuw op. De computer bleek ook erg warm aan te voelen, dus ik had idee dat door de mb's de computer meer warmte produceerde en hierdoor het niet aankon. Het bleek ook te zijn dat als je er een 512mb eruit haalde en de computer op 512 te laten draaien hij niet meer opnieuw opstartte. Toch gaf Medion de garantie dat hij tot 2gb aan mb's in de computer konden, en er zat nu maar 1gb in dus Medion opgebeld, en toen kwam dus de reparateur en hij heeft zo in 3x komen mijn hardeschijf, moederbord en videokaart vervangen. Allemaal eventuele aanstichters. En toen bleek nog steeds het probleem te zijn. Dus computer werd opgestuurd naar Medion en nagekeken. Het bleek dat een 512 mbtjuh kapot te zijn, en degene te zijn die problemen veroorzaakte. Dus heb nieuwe 512mb gekocht en erin gezet. Hij deed het dus wel beter en hij werd niet meer warm vanzichzelf (Moederbord is nu temp. 41 graden en van CPU 44 graden). Maar soms start hij nu dus nog steeds opnieuw op als hij enigzins net iets meer moet doen. Op dit moment ben ik het helemaal zat, en zou graag dit probleem opgelost willen hebben, maar de ideeën van mij zijn nu ook op :(. Weten jullie wat er eventueel aan de hand kan zijn? Sorry voor het lang verhaal, maar zo is hij denk ik het duidelijkst. Alvast Bedankt voor het lezen. Cybergreetings, Mark
Link naar reactie
draai een keer memtest om je geheugen te testen. Als die geen fouten vindt, dan is je geheugen goed. En trouwens, als je meer geheugen in je PC plaatst, kan je PC nooit warmer worden. Geheugenreepjes worden vrijwel niet warm. Het te warm/warmer worden van een PC komt vrijwel altijd door een slecht functionerende koeling.
Link naar reactie
Heb zo`n zelfde systeem in holland maar zit nu al maanden in China. Wat mij bijstaat is dat het geheugen op dit mobo boven de 512 op een of andere manier een beperkende factor is ,heb dikwijls de melding gehad bij 1 G dat hier beter ECC bankjes in moeten om problemen te vermijden!?, ik dacht in Sandra dat dit aangegeven werd. Ben dus terug gegaan naar 512. Heb ook vorig jaar een biosupdate gedaan, die was er al direct na dat het apparaat verkocht werd. Misschien is het Aldi eigen mobo een beetje een te eenvoudige productie. Bovendien is de voeding ook nogal krapjes, ik dacht 225 W? Heb het gevoel dat een dikke voeding en een wat serieuzer mobo het systeem als het boven de standaard uitvoering gebruikt gaat worden een vereiste zou kunnen zijn, zeker als er een wat dikkere GPU in zit zoals bij mij (FX 5700 ultra). Ben er in holland nog niet toe gekomen om daar aandacht aan te besteden na het plaatsen van de videokaart. De problemen die je hebt heb ik ook gehad en werden minder of verdwenen na een schone installatie als het mobo in de afleveringstoestand was terug gebracht, hard en softwarematig !?
Link naar reactie
[quote:86e8a27406="Alipapa"]Wat mij bijstaat is dat het geheugen op dit mobo boven de 512 op een of andere manier een beperkende factor is ,heb dikwijls de melding gehad bij 1 G dat hier beter ECC bankjes in moeten om problemen te vermijden!?, ik dacht in Sandra dat dit aangegeven werd. Ben dus terug gegaan naar 512.[/quote:86e8a27406]Dat ecc verhaal is meer een kwestie veiligheid. Een pariteits fout wijst erop dat er mogelijk iets mis is met het geheugen. Bij een pariteitsfout moet je dus het geheugen gaan vervangen. Geregeld memtest draaien, kan je ook attent maken op geheugen problemen. Daar heb ikzelf (helaas, gelukkig) ervaring mee opgedaan. Hoe betrouwbaar geheugen echt is, dat weet ik niet. Ik heb toch wel wat probleempjes ondervonden de afgelopen jaren. Als een systeem niet overweg kan met veel geheugen, tja, dat is een heel ander verhaal. Onlangs ook geheugen uitgebreid en gekozen voor een 512MB module. Draai nu 768MB en ik vind het wel best zo.
Link naar reactie
Thnx jongens voor de reactie, hier heb ik veel aan! Zeker wat alipapa zegt weet ik nu dat ik niet de enigste ben. Een vriend van mij die in de ICT zit zei ook al dat de voeding van 250w waarschijnlijk niet genoeg is om 1gig bij te benen. Dus ik denk dat ik maar zoiets ga kopen. Ik zit te denken aan deze voeding: 350W Enermax 365AX-VE-GFC. Weten jullie of dit een beetje goeie is? Dan ga ik nu ook ff voor de zekerheid een biosupdate doen. Greetz, Mark
Link naar reactie
Enermax voedingen zijn over het algemeen wel ok. Een goede koop dus. Waar je ook naar kunt kijken zijn CWT of Antec voedingen, deze zullen waarschijnlijk nog wel een stukkie prijziger zijn, maar je hebt dan ook top kwaliteit. Zelf heb ik op het moment een voeding van ToPower, waar ik ook zeer tevreden mee ben. Kortom, keuze genoeg.
Link naar reactie
Lijkt me een beetje overdreven, die Aldi PC is en blijft een dijk van een computer , zeker voor dat geld! En wil je gaan rommelen voor 8% meer snelheid dan moet je in de buidel tasten bij welke computer dan ook. Ergens, in het verleden heb ik ook weer na een voeding questie op dit forum de geleverde spanningen en stromen eens kunnen vergelijken met een 300 watter, en die laatste deed beduidend onder voor die van de Aldi. 300 Watt met een laag rendement bleek dus te verliezen van deze Aldi voeding van 250 Watt ! Dus de voeding is een goeie maar als je net als ik een toch wel zware videokaart er in zet en een reepje ram extra dan mag je ergens verwachten dat er iets kan gaan wringen, en dan verbaas ik me toch een beetje over de kwaliteit van de Aldi voeding ! Vanuit China, waar de Radeon 9550-128 maar 60 Euro kost.
Link naar reactie
Hoi everybody, Hier ben ik nog ff. Ik zit beetje met prob welke voeding ik moet kopen ik zit tussen Antec en Enermax te twijfelen, en dan vooral naar prijs en prestatie. Ik heb het idee dat Antec net ietsjuh beter is? Verder zit ik er ook nog mee of ik een [b:4af9951ebb]330[/b:4af9951ebb]w, [b:4af9951ebb]350[/b:4af9951ebb]w, [b:4af9951ebb]380[/b:4af9951ebb]w of een [b:4af9951ebb]430[/b:4af9951ebb]w moet nemen. Ik denk zelf dat het beste is om die 380w van Antec te nemen, maar ik vraag me af of het ook met minder kan? Of misschien is het zelfs om aan te raden om eentje te kopen met meer w. Of eentje van Enermax. Als het niet nodig is om een super zware voeding te nemen hoeft het ook niet voor me, maar als jullie zeggen dat ik beter een zwaardere kan nemen voor toekomst hoor ik ook graag welke ik dan het beste kan nemen. Hierboven kunnen je de specs van mijn com bekijken en welke probs ik had met mijn oude 250w voeding van Aldi. Hieronder een lijstje met de verschillende voedingen op merk met kosten erachter, waar ik tussen zit te twijfelen. [b:4af9951ebb]Antec:[/b:4af9951ebb] Antec TruePower 330W (TRUE330PEC) [b:4af9951ebb]€82,-[/b:4af9951ebb] http://www.antec-inc.com/ec/pro_details_powerSupply.php?ProdID=07330 Antec TruePower 380W (TRUE380PEC) [b:4af9951ebb]€96,86,-[/b:4af9951ebb] http://www.antec-inc.com/ec/pro_details_powerSupply.php?ProdID=07380 Antec TruePower 430W (TRUE430PEC) [b:4af9951ebb]€109,-[/b:4af9951ebb] http://www.antec-inc.com/ec/pro_details_powerSupply.php?ProdID=07430 [b:4af9951ebb]Enermax:[/b:4af9951ebb] Enermax EG365AX-VE SilentPlus FMA 350W [b:4af9951ebb]€67,50,-[/b:4af9951ebb] http://www.enermax.com.tw/products_page.php?Tid=1&gon=232&Gid=18&Gid2=22 Enermax EG365AX-VE SilentPlus FCA 350W [b:4af9951ebb]€76,48,-[/b:4af9951ebb] http://www.enermax.com.tw/products_page.php?Tid=1&gon=231&Gid=18&Gid2=22 Ik hoor graag hoe jullie erover denken, en welke jullie het beste vinden om te nemen en waarom? Alvast bedankt. Cybergreetings, Mark
Link naar reactie
Hoi, Ik heb nog ff gekeken naar de waardes van mijn voeding en ik krijg deze als ik een spel zoals UT2004 zit te spelen, zijn deze goed? Sensoreigenschappen: Sensortype Winbond W83697HF Sensortoegang ISA 290h Moederbordnaam MSI MS-6524 / 6701 Temperaturen: Moederbord 47 °C (117 °F) CPU 49 °C (120 °F) Koelingsventilatoren: CPU 2657 RPM Spanningswaarde: CPU Core 1.47 V +3.3 V 3.23 V +5 V 5.00 V +12 V 11.80 V -12 V -12.03 V -5 V -5.00 V +5 V Standby 4.97 V VBAT Batterij 3.20 V
Link naar reactie
@ Sharkydesign, Om de keuze te maken tussen welke voeding nou goed is voor jou, of in ieder geval goed genoeg, moeten we denk ik wel even weten wat voor systeem het nou precies is. Dus P4 2,53 ghz, 1 gig aan ram, maar ook je videokaart en/of meerdere hd's? En als je dan een voeding zou kopen, dan zou ik dus kiezen tussen de Enermax 350 Watt en de Antec 380 Watt. Hoger zou in principe overkill zijn (maar dat hangt ook een beetje af van je huidige systeem configuratie en of je in de toekomst van plan bent om een nieuwe grafische kaart of iets dergelijks te gaan kopen). Welke voeding je ook zou kunnen overwegen, en die ik zelf heb, is de Zalman ZM400B, die is heel erg stil, erg stabiel en erg sterk. En hij is net zo duur als die Antec 380 Watt.
Link naar reactie
Thnx bbx voor je reactie. Ik denk dat ik dan dus die Enermax 350w koop of de Antec 380w. Welk merk is van deze twee het beste? Als ik zo kijk op internet komt de Antec net iets beter over ofnie? Ik wil in de toekomst misschien een nieuwe moederbord, meer cpu kracht en eventueel 4 hardeschijven van 80gig kopen inplaats van de nu 120gig en daarbij deze in een raid10 opstelling zetten met een Raid-controller. Maar ik heb het idee dat ik dit ook wel red met een voeding van 350 of 380w ofnie? Greetz, Mark
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...