Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hi all, Ik ga binnenkort zo'n mooie doorzichtige plexiglas kast kopen, met wat mooie fannetjes, tl buizen en al die shit. Maar nu is mijn vraag; kan ik die lampen ook laten branden/fannetjes laten draaien, als me pc UIT staat, gewoon voor 'sfeerverlichting' of moet ik dan een aparte voeding hebben? Alvast bedankt :D
Link naar reactie
Die dingen moeten toch ergens hun stroom vandaan krijgen. :roll: Maargoed, ik raad je af om zo'n volledig doorzichtige kast te kopen. Vingerafdrukken heb je er zo op, maar eraf is een ander verhaal om dat streeploos te doen, en reken maar dat je dat ziet! Ook een krasje heb je er zo op, ook die is absoluut opvallend zichtbaar. Dus dat wordt alles met zijden handschoentjes aanpakken. :wink:
Link naar reactie
[quote:2088b6e1c9="Comp-Freak"]Die dingen moeten toch ergens hun stroom vandaan krijgen. :roll: Maargoed, ik raad je af om zo'n volledig doorzichtige kast te kopen. Vingerafdrukken heb je er zo op, maar eraf is een ander verhaal om dat streeploos te doen, en reken maar dat je dat ziet! Ook een krasje heb je er zo op, ook die is absoluut opvallend zichtbaar. Dus dat wordt alles met zijden handschoentjes aanpakken. :wink:[/quote:2088b6e1c9] Dat was niet helemaal mijn vraag..... :lol:
Link naar reactie
[quote:fd50a42f48="Comp-Freak"]ok, ja, je moet een extra energiebron hebben. B.v. een losse trafo. Als de pc uit is staat er nl ook geen stroom meer op die molex pluggen.[/quote:fd50a42f48] Hmm, das lullig. Dus de voeding gaat in feite pas écht aan als je de aan/uit knop van je pc indrukt?
Link naar reactie
door 2 pinnen van je atx stekker te verbinden, kan je voeding ook aan zonder dat je op de aan/uit knop van je pc hoeft te drukken... 2 voedingen is natuurlijk niet normaal... Ik heb pas een product gezien waarmee je een molex connector kreeg en aansluit op het stopcontact. ik heb net ff zitten zoeken. ik dacht dat ik het op inkoopacties.net had gezien, maar vond het daar niet. misschien kun je zelf nog ff googlen...
Link naar reactie
[quote:258e03fce2="Kaz'Duzar"]door 2 pinnen van je atx stekker te verbinden, kan je voeding ook aan zonder dat je op de aan/uit knop van je pc hoeft te drukken... 2 voedingen is natuurlijk niet normaal... Ik heb pas een product gezien waarmee je een molex connector kreeg en aansluit op het stopcontact. ik heb net ff zitten zoeken. ik dacht dat ik het op inkoopacties.net had gezien, maar vond het daar niet. misschien kun je zelf nog ff googlen...[/quote:258e03fce2] die 2 pinnen doen toch hetzelfde als de aan/uitknop ?? :lol:
Link naar reactie
[quote:5e5c6d666b="NoepZor"][quote:5e5c6d666b="Kaz'Duzar"]door 2 pinnen van je atx stekker te verbinden, kan je voeding ook aan zonder dat je op de aan/uit knop van je pc hoeft te drukken... 2 voedingen is natuurlijk niet normaal... Ik heb pas een product gezien waarmee je een molex connector kreeg en aansluit op het stopcontact. ik heb net ff zitten zoeken. ik dacht dat ik het op inkoopacties.net had gezien, maar vond het daar niet. misschien kun je zelf nog ff googlen...[/quote:5e5c6d666b] die 2 pinnen doen toch hetzelfde als de aan/uitknop ?? :lol:[/quote:5e5c6d666b] nee, die pinnen zitten op het mobo om je hele computer mee op te starten. Hij heeft het over pinnen die op de psu zouden moeten zitten.
Link naar reactie
ik bedoel dit: [img:0af99b0cde]http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1412-1379.jpg[/img:0af99b0cde] http://shop.freezinghardware.nl/index.asp?Pagina=00003&ItemID=1412 [quote:0af99b0cde]Met deze ATX startstekker is het mogelijk om een ATX voeding te starten zonder moederbord.[/quote:0af99b0cde] natuurlijk makkelijk zelf te maken. ff googlen en je weet in welk nr pinnen je moet verbinden...
Link naar reactie
de bedoeling hiervan is dat je bv een ccfl/fan/cd romspeler met koptelefoon aansluiting oid aansluit op je voeding, maar dat je geen mobo nodig hebt... je zou een hd er dus aan kunnen koppelen, maarde de ide/sata aansluiting zul je op een ander mobo moeten prikken, dus daarvoor heeft het weinig zin...
Link naar reactie
Dus dan moet je 2 voedingen hebben, 1 die op het moederbord zit en uit gaat en 1 die continu aanblijft met de hierboven genoemde methode. Draait alleen die fan in de voeding ook mee.... Trouwens, ik dacht dat je ook nog een 3e kabeltje met de min moest verbinden, anders geeft ie nog geen stroom, dat was dacht ik iets van power good of zo.
Link naar reactie
[quote:f454926960="Comp-Freak"][quote:f454926960="Vandread"]simpele oplossing: koop een lava lamp bij de blokker voor sfeerverlichting? :wink:[/quote:f454926960] Opzich wel een leuk idee, en dan zien die in je pc te krijgen zeker? Denk niet dat onze topicstarter dit wil... Jammer :wink:[/quote:f454926960] Tis wel erug origineel natuurlijk :lol: :lol: :lol: :P
Link naar reactie
[quote:39d2ee0c05="pcguy"]trafo voor halogeen spotjes halen, die dingen leveren 12 volt maar maar een laag wattage, oude voeding haal je molexen af die zet je eraan, of, bestel een par met kleurenfilter en zet die erin :P[/quote:39d2ee0c05] Goed idee, ik denk trouwens dat die toch zeker wel 100 watt levert. En zit ook nog geen fan in, wat een idee! :wink:
Link naar reactie
[quote:355ca900a9="Comp-Freak"][quote:355ca900a9="pcguy"]trafo voor halogeen spotjes halen, die dingen leveren 12 volt maar maar een laag wattage, oude voeding haal je molexen af die zet je eraan, of, bestel een par met kleurenfilter en zet die erin :P[/quote:355ca900a9] Goed idee, ik denk trouwens dat die toch zeker wel 100 watt levert. En zit ook nog geen fan in, wat een idee! :wink:[/quote:355ca900a9] laag wattage in verhouding met een pc voeding bedoelde ik
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...