Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Sorry voor de algemene titel maar ik weet ik niet hoe ik het anders kan opschrijven in 10 woorden. Ik heb een hardeschijf (master/single) hier die alleen soms wordt gedetecteerd door het bios, heel vreemd. Kabels, stekkers, alles gecontroleerd. Maar als de schijf dan wordt gedetecteerd en ik windows xp wil installeren zegt hij dat de partitie fout is, vervolgens wordt de installatie afgebroken. Maar als ik de HDD in mijn andere systeem zet als slave doet hij het wel. Bestanden op de schijf zijn te openen en te kopieren. Maar formatteren lukt weer niet. Toen heb ik partition magic geprobeerd, die deed het wel, maar als ik windows wil installeren zegt de setup dus dat de partitie fout is. De HDD maakt soms een raar geluid, waarschijnlijk bij een bepaalde schijf in de hardeschijf. Wat denken jullie kapot of ? Morgen zal ik eens kijken of ik een andere schijf in het systeem kan plaatsen. Het gaat hier om een seagate 20 gb (een oudje)
Link naar reactie
[quote:787cb6063b="no_name"]Ik heb een hardeschijf (master/single) hier die alleen soms wordt gedetecteerd door het bios ... De HDD maakt soms een raar geluid... Het gaat hier om een seagate 20 gb [/quote:787cb6063b] Dat zou er inderdaad op kunnen wijzen dat er iets mis is met de harddisk. Wat voor geluid bedoel je? Schurend en/of tikkend? En wat voor een foutmeldingen gaven de diagnostics software SeaTools? http://www.seagate.com/support/
Link naar reactie
Als een schijf een schurend of tikkend geluid maakt kan hij defect zijn. Helaas is dit soort storingen 'intermittend' (soms wel, soms niet) en dus met schijfcontroles niet aan te tonen. Ik zou gewoon een andere schijf als master plaatsen en deze (tijdelijk) als slave. Zal wel bijna eol (end of life) zijn...
Link naar reactie
De seagate tool, laad, en stopt dan ook meteen, zeker een teken dat het gaan hdd kan vinden. Als ik de schijf nu weer in mijn systeem hang als slave, dan herkend ie hem ook niet, heel soms wel, dan boot ie verder, maar dan blijft ie bij windows hangen, anders al bij het bios bij het detecteren van de schijf. Kapot wss, morgen nog even een andere schijf ergens vandaan halen om te testen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...