Ga naar inhoud

HD's worden niet herkend


Aanbevolen berichten

ik heb 2 HD's van 60 en 80gb in een 500mhz pc met 256ram gezet waar eerst een 20gb in zat en probeer te booten met de winxp cd, als setup wil gaan installen zegtie opeens dat er geen HD in zit, bios en fdisk zeggen hetzelfde. de 60gb staat op master en de 80gb heeft geen jumper, dus is automatisch slave neem ik aan, ligt dit aan de bios of aan iets anders en wat doe ik eraan? bvd
Link naar reactie
[quote:0f8b1b0273="aLx"]ik heb 2 HD's van 60 en 80gb in een 500mhz pc met 256ram gezet waar eerst een 20gb in zat en probeer te booten met de winxp cd, als setup wil gaan installen zegtie opeens dat er geen HD in zit, bios en fdisk zeggen hetzelfde.[/quote:0f8b1b0273] Een Pentium III? Ik heb zelf een dual Pentium III 1000Mhz. Die ondersteund harddisks tot 128 GB, maar die heeft een UDMA100 controller. Wellicht heeft die 500mhz pc slechts een UDMA66 controller. Wat is het merk van het moederbord? [quote:0f8b1b0273="aLx"]80gb heeft geen jumper, dus is automatisch slave neem ik aan,[/quote:0f8b1b0273] Dat is niet iets wat je voor vanzelf sprekend kunt aannemen. De juiste de jumper settings staan meestal wel ergens op de harddisk. Er zijn fabrikanten die de jumper settings aan de bovenkant van de harddisk zetten. Ik vind dat niet zo een handige plaats. Want heb je een harddisk ingebouwd, dan kun je die info ook niet meer zien. [quote:0f8b1b0273="aLx"]ligt dit aan de bios [/quote:0f8b1b0273] Van welke datum is de BIOS?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...