Ga naar inhoud

Harddisk wordt soms niet herkend


Aanbevolen berichten

Soms als ik mijn pc opstart wordt mijn 2de harde schijf die ik voor mijn documenten gebruik niet herkend door het bios. Dit is overigens niet altijd zo. Het gaat hier om een oude 2.4GB Quantum Bigfoot (?) Ik heb een Asrock K7S8X moederbord Weet iemand de oorzaak en de oplossing hier misschien voor? Alvast bedankt :lol:
Link naar reactie
Heb hetzelfde al twee jaar aan de hand: ook mijn tweede schijf wordt af en toe niet herkend: om de één, twee maand heeft hij het enkele dagen tot een week en als ik dan terug opstart, herkent hij ze wel. 'k Dacht: schijf aan het verslijten? Maar blijkbaar niet want ze werkt nog steeds en ze kraakt niet. Dat gebeuren heb ik zowat anderhalf jaar gehad en nu je 't zegt: het laatste half jaar niet meer. euh????? Een 'mogelijke' verklaring is dat ik een tijd geleden in mijn kast geweest ben en dat ik misschien tegen kabels aangelopen ben zodat een of ander kabel nu wel helemaal terug contact geeft, of dat vb een draadje binnen een van de kabels een foutje had en door het bewegen deze terug goed contact geeft??? Ik gok maar even... Maar dit is in ieder geval een (van de) mogelijkheden.
Link naar reactie
Ja, zo'n ding heb ik ook. Bij mij zat er eerst van die bootsoftware van quantum zelf op. Nu dus niet meer. Misschien dat dat een oplossing kan zijn? Ff zelf ook een vraagje: Kan die schijf nog sneller worden als je die bootsoftware van quantum weer gebruikt? Nu gebruik ik nl direct fdisk. Eerst moest je van C opstarten en dan op spatie drukken of zo om van een floppy op te starten. En dan fdisk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...