Ga naar inhoud

Nieuw systeem... graag input.


Aanbevolen berichten

Ik ben toe aan een nieuw systeem om mijn "oude"1,3 Ghz te vervangen. Hij is voor games, internet en wat office.. Ik had dit in gedachte. Amd XP 3200+ 64 BIT Asus K8V Deluxe 64 BIT 2x512MB PC400 DDR 80GB Seagate SATA Nec 3.5 diskettestation Ati Radeon 9800 PRO 420W Deluxe kast Dvd Lite-on 16x48x NEC ND 2500 DVD brander +/- Logitech Cordless Desktop BLACK Onboard Dolby Digital sound Wat vinden jullie hiervan??? Aanvullingen of eventuele wijzigingen zijn welkom :) Alvast bedankt
Link naar reactie
Tja wat kan je hier nog aantoevoegen? :D lekker systeempie zo, ik weet niet of je nog van plan ben om te gaan overklokken zoja dan kan je het beste een voeding nemen van een goed merk (weet niet wat voor een merk de voeding heeft die er nu bij zit? zit standaard bij de kast?) 80 gig schijf is misschien wat aan de krappe kant? Voor niet veel meer heb je een 120 gig of 160 gig. Het is ook makkelijk als je even je budget er bij zet. Misschien is er nog zat ruimte voor nog betere onderdelen :)
Link naar reactie
Zeker al een mooi systeempie ... hangt idd. een beetje van je budget af, want je kan 't natuurlijk zo gek maken als je wilt. Dat mobo ondersteunt bijv. ook RAID, dus je zou 2 harde schijven kunnen nemen in RAID-opstelling. En het aantal GB per euro ligt idd. ook gunstiger bij 160GB harde schijven. Zelf ben ik niet zo weg van Seagate (wil niet echt lekker lopen in RAID), geef mij maar Maxtor of WD. Voor een paar euro meer zou ik ook wat beter PC3200 geheugen nemen, bijv. TwinMos met een lage cas latency, bijv. CL2. Kijk op de site van Asus ff naar het geheugen dat gekwalificeerd is voor dat mobootje: http://www.asus.com/products/mb/socket754/k8v-d/overview.htm De LiteOn LDW-811S/851S 8x DVD +/-R(W)brander komt net iets beter uit de testen wat betreft de ondersteunde media dan de NEC. Ook brandt ie CD-R's op 40x terwijl de NEC dat maar op 24x kan. Waar ga je 'm kopen en wat gaat ie daar kosten? Het kan vaak goedkoper als je ff rondkijkt ...
Link naar reactie
[quote:599952a102="Allardje"] Als je veel echt zware games speelt zou ik zeggen:wacht een maandje, dan kan je zo'n nieuwe radeon of nvdia kaart kopen.Die zijn een stuk sneller dan de R9800Pro. [/quote:599952a102] Idd, maar zo kan je altijd wachten op iets beters ... :roll: Maar zo'n 9800 Pro kost nu zo'n 200 euro, die nieuwe Radeons zullen zeker het dubbele kosten en voor die nVidia heb je ook nog een zwaardere voeding nodig!
Link naar reactie
[quote:5d5f7e121d="Obi-wan-kenobi"][quote:5d5f7e121d="Allardje"] Als je veel echt zware games speelt zou ik zeggen:wacht een maandje, dan kan je zo'n nieuwe radeon of nvdia kaart kopen.Die zijn een stuk sneller dan de R9800Pro. [/quote:5d5f7e121d] Idd, maar zo kan je altijd wachten op iets beters ... :roll: Maar zo'n 9800 Pro kost nu zo'n 200 euro, die nieuwe Radeons zullen zeker het dubbele kosten en voor die nVidia heb je ook nog een zwaardere voeding nodig![/quote:5d5f7e121d]Dat klopt, maar er komt vast niet een maand na de nieuwe serie weer een compleet andere serie uit die dubbel zo snel is. Dat duurt wel minstens een jaar.
Link naar reactie
:D bedankt voor zover, ik heb hem samengesteld op de site van www.compusupply.nl . Kan inderdaad beter 2 harde schijven misschien nemen. Kan wel wat ruimte gebruiken.... :lol: Hij kost in deze samenstelling 1171 euro. Iets boven budget maar dan maar dat effe opschroeven. Wil er wel effe mee vooruit kunnen.
Link naar reactie
Ik kan niks meer zeggen als een super mooi systeem. Alleen waarom geen 64 Bit proc erin? Is bijna net zoduur als xp 3000+. Dan ben je ook beter gericht op toekomst. En als ik eerlijk mag zijn, dan vind ik dit een iets te zwaar systeem voor wat internetten en offic werk. :D En misschien kun je er een 160 Gb of 200 Gb schijf inzetten.
Link naar reactie
[quote:3dfd87bc0e="MichelG"] En er kwam oppeens bij doeleinden voor games bij. En dat stond er eerst echt niet. :) [/quote:3dfd87bc0e] Ik zag 't toch echt wel staan ... :o Verder heb ik vandaag de MSI K8T Neo-FIS2R in aktie gezien. Nie verkeerd, voordelig alternatief voor de Asus K8V ...
Link naar reactie
[quote:496c12cc7e="PapaBear"] In ieder geval bedankt voor de reactiess. Ga inderdaad een grotere hd nemen, wellicht twee :D Dat zijn inderdaad niet de kosten. Zit alleen nog effe met welke brander, hoorde / las dat de Lite-on ook erg goed was. Maar ja zo blijf je bezig. [/quote:496c12cc7e] Lite-On ondersteunt net iets meer media dan de NEC, en het CD-R branden gaat op 40x i.p.v. de 24x van NEC.
Link naar reactie
[quote:91a026cc4d="boudie"] Compusupply, oftewel Sir Serkan, ik heb er slechte ervaringen mee. Pc bij hem gekocht met kuren. De afhandeling heeft lang geduurd en telkens kwam hij zijn afspraken niet na. Ik kan hem zeker niet aanbevelen. [/quote:91a026cc4d] Zo kan goedkoop dus duurkoop worden! Als je online koopt, dan in ieder geval wel bij een winkel met een voordeur, dan kan je daar altijd nog langs ... al dan niet met een dubbelloops afgezaagd geweer ... :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...