Ga naar inhoud

Pc Card: incompatible... Wiens schuld?


Aanbevolen berichten

Wie weet waar ik terecht moet als nieuwe hardware incompatible blijkt en de exacte oorzaak niet te vinden is? Als ik mijn nieuwe draadloze netwerk PC Card in de PCMCIA drive duw, crasht mijn laptop. Scherm zwart, reboot... Zolang ik de kaart erin laat zitten, blijft de computer rebooten. Andere PC Cards werken wel. Mijn laptop is een Inspiron 5100 van Dell (klein jaar oud). De PCMCIA drive is een TI 4410. De driver is Microsoft Certified: er is geen nieuwe driver beschikbaar. De PC Card werkt wel in andere laptops. Na herinstallatie van Windows, uren surfen en eindeloze discussies met deskundo's, ben ik het zat. Nu wil ik de rommel terugsturen naar de leverancier: [u:051731eca0][b:051731eca0]BEAT-IT[/b:051731eca0][/u:051731eca0]. Een winkel die zijn naam beter kan waarmaken en opflikkeren. Deze dozenschuiver voelt zich niet verplicht om de spullen binnen 8 werkdagen terug te nemen omdat ik de euvele moed heb gehad de kaart uit te proberen. Ook Dell, u weet wel: waar de klant met gewone mensentaal dezelfde onzin te horen krijgt, voelt zich ook niet verantwoordelijk: andere PC Cards werken wel, dus de PCMCIA drive werkt (soms) en dus is er geen probleem. Texas Instruments doet niet meer in computers, maar heeft de divisie verkocht aan Acer... waar men uiteraard niets over de TI 4410 weet... Bij wie moet ik zijn? De leverancier van de PC Card (BEAT-IT: koop er nooit!) verwijst door naar de fabrikant, die zijn best doet maar er ook niet uit komt. De fabrikant (Tornado) geeft Dell de schuld: er zijn meer problemen te vinden over dezelfde PCMCIA-drive. Maar... Texas Instruments heeft wel een goedgekeurde microsoft driver... Tornado niet (bij mijn weten). En: de laptop heb ik al een klein jaar, de PC Card is spiksplinternieuw. Wat de firma Beat It (koop er nooit!) betreft, moet ik 182 euro weggooien omdat ik de apparaten uit het plastic heb gehaald...
Link naar reactie
Consumentenbond of je eigen rechtbijstand. De card doet het in een andere laptop wel, dus de kaart werkt en is niet stuk. Simpel gezien kan je de leverancier niets verwijten. Dell kan zeggen (wel flauw), card is niet door dell geleverd, dus voldoet niet aan de QA normen van dell. Simpel gezien, kan je ook Dell niks verwijten. Ze hebben je een werkende laptop verkocht. wat je daarna ermee doet is je eigen probleem. Moraal : koop ook bij wat betrouwbaardere zaken je spullen en betaal daar dan een paar euro extra voor. Ken de specs van je systemen niet, maar als je overal verschillende onderdelen koopt (oa om kosten te drukken, wat ik ook doe) dan moet je goed letten op mogelijke conflicten (geef toe, soms is het koffie dik kijken) Hopelejk kan een advocatt wat voor je betekenen. Dat beat-it hem niet binnen 8 dagen wou terugnemen, heb je dat wel schriftelijk vastgelegd ? Via email of zo. Anders heeft een advocaat ook niks om op te staan. In elk geval succes, het is balen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...