Ga naar inhoud

Mycom USB 2.0 controller (PCMCIA) problem


Aanbevolen berichten

Hello folks!! I bought a Maxtor OneTouch 80GB externe HD (USB 2.0 en 1.1) voor mijn laptop (NEC Versa P520). De onetouch werkt prima op USB 1.1, maar dan is de snelheid echt niet werkbaar. Daarom heb ik voor mijn laptop een USB 2.0 controller (huismerk MyCom, €25,-) gekocht voor PCMCIA gekocht. Ook deze lijkt na installatie redelijk te werken; als ik mijn muis er namelijk insteek gaat deze gewoon werken! Maar als ik de OneTouch erin steek gaan er problemen ontstaan. De laptop wil niet meer fatsoenlijk opstarten of afsluiten (afhankelijk van het moment waarop ik hem erin steek), hij wordt niet herkend, ik kan system in het control panel niet meer openen, de functie 'safely remove hardware' werkt niet, rundll32.exe en de power meter gaan moeilijk doen. Ik denk dat er een probleem is met de IRQ's... Naast mijn USB 1.1 en 2.0 controllers, zitten onder andere de wireless network controller, audio en video controller, cardbus controller en de modem op IRQ nr 10. Het totale lijstje: 0. (ISA) System timer 1. (ISA) NEC Note Keyboard with One_touch start buttons 2. 3. (ISA) Built-in Infrared Device 4. (ISA) Communications Port (COM1) 5. (PCI) Intel(R) 82801DB/DBM SMBus Controller 24C3 6. (ISA) Standard floppy disk controller 7. 8. (ISA) System CMOS/reak time clock 9. (ISA) Microsoft ACPI-Compliant System 10. (PCI) - Agere Systems AC'97 Modem - Intel (r) 82801AA AC'97 Audio controller - Intel (R) 82801DB/DBM USB Universal Host Controller - 24C2 - Intel (R) 82801DB/DBM USB Universal Host Controller - 24C4 - Intel (R) 82801DB/DBM USB Universal Host Controller - 24C7 - Intel (R) 82852/82855 GM/GME Graphics Controller - Intel (R) PRO/1000 MT Mobile Connection - Intel (R) PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter - NEC PCI to USB Enhanced Host Controller - NEC PCI to USB Open Host Controller - NEC PCI to USB Open Host Controller - Ricoh R/RL/5C476(II) or Compatible Cardbus Controller - Ricoh R/RL/5C476(II) or Compatible Cardbus Controller 11. 12. (ISA) NX PAD 13. (ISA) Numeric data processor 14. (ISA) Primary IDE Channel 15. (ISA) Secondary IDE Channel Heeft het nut om te proberen de carbus controller op een ander IRQ te krijgen? En hoe zou ik dat kunnen doen? Of moet ik het probleem heel ergens anders zoeken?? Bedankt, Jasper
Link naar reactie
Kun je die rommel niet gewoon terugbrengen (ik niet: Iedereen wijst naar elkaar, niemand is verantwoordelijk). Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, en dus al wat onderzoek gedaan. Je schrijft niet welk OS je gebruikt. IRQ is niet te wijzigen onder Windows Xp (en ik dacht Windows 2000). Met name op laptops, is het heel normaal dat veel devices hetzelfde interrupt gebruiken. Eenmaal geinstalleerd, is het onmogelijk om IRQ's te veranderen. Maar volgens Microsoft zijn er praktisch nooit conflicten. ((http://support.microsoft.com/?kbid=252420 en http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN- US;299340 ) Wil je toch kijken of het aan de IRQ's ligt, dan zul je windows opnieuw moeten installeren en: -> kijk in je BIOS of the automatische IRQ toewijzing kunt uitzetten (maakt als het goed is geen verschil: Windows overruled het toch... maar je moet alles proberen...) -> tijdens de installatie van Windows XP, krijg je onder in beeld even de melding dat als je een SCSI of Raid wilt installeren, je op F6 moet drukken. Druk op F5 (let op: je kans is zo verkeken.) Je krijgt dat een lijst met computer-typen waar je uit moet kiezen. Hier kun kiezen voor standaard PC ipv. PC met APMD. Niet handig, want je wilt graag dat de laptop zo zuinig mogelijk omgaat met schaarse accu-stroom... maar naar verluidt (ik had zelf geen zin in deze actie) krijg je dan een andere IRQ-toewijzing die mogelijk geen conflicten oplevert. Mijn probleem is dat de PC Card (211G wireless netwerkkaart van Tornado) de computer onmiddellijk doet crashen. Mijn CardBusController is de TI 4410 in een laptop van Dell... er zijn geen nieuwe drivers. Driver van de PC Card is geinstalleerd, maar voorkomt het crashen niet. Ik zit nu in de situatie dat Tornado het probeert op te lossen (prima), Dell geen ondersteuning geeft (hufters: 'als andere kaarten wel werken in de PCMCIA sleuf, houdt het voor ons op'), Texas Instrument heeft de boel verkocht aan Acer en die weet van nix. En de winkel (Beat-It) tenslotte weigert het zooitje terug te nemen, al is het binnen 7 werkdagen, omdat ik het lef heb gehad de apparatuur daadwerkelijk te proberen! (KOOP NOOIT IETS BIJ BEAT-IT... ik kan er nu al een boek over schrijven over deze schandalige dozenschuiver)
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties!! HET WERKT!!! Het ging gewoon om de driver. De controller werd geïnstalleerd als een 1.1 hub ofzo. Ik gebruikte de standaard XP drivers en niet de meegeleverde. Als ik de handleiding wat nauwkeuriger had gelezen had ik het waarschijnlijk al wel eerder gezien... :oops: Bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...