Ga naar inhoud

IDE0 en IDE1, maakt het wat uit?


Aanbevolen berichten

Door toeval bij een kennis in de PC ontdekt, dat de HD met OS mogelijk op IDE1 staat. In de BIOS wilde ik IDE0 op 1st boot zetten en op 2nd boot IDE1. Oude instelling was floppy op 1st boot en IDE1 op 2nd boot. IDE0 kwam in het stuk niet voor. Het werkte dus niet naar behoren, na de eerste opstart schakelde de PC uit en startte opnieuw op met uiteraard scandisk, daar de eerste opstart niet volledig was en na de scandisk werkte alles wel naar behoren. Instellingen teruggezet naar oude situatie en PC start weer in één keer op. Kan het kwaad, dat de HD mogelijk op de verkeerde IDE zit? Het is een Fujitsu-Siemens van AH, mogelijk in elkaar gezet door Anders Moberg zelf. :)
Link naar reactie
[quote:586d3eb589="Jank"]Kan het kwaad, dat de HD mogelijk op de verkeerde IDE zit?[/quote:586d3eb589]Kwaad niet echt. Het is vaak wel zo dat het BIOS een HD 'verwacht' als primary master (master op IDE0). Als dat niet het geval is kunnen er idd wel eens problemen voorkomen. Eigenlijk is het meer een combinatie van 'good practice' en een eigenwijs BIOS.
Link naar reactie
[quote:f4224989b9="Johnny321"]Tis idd wel aan te bevelen om de opstarthd op IDE0 - master te zetten. Ik had het eerst ook niet (had em op IDE1) en toen op IDE0 een andere hd gezet om wat bestanden over te zetten, daar zat oook een OS op, een keer raden wat er gebeurd.. een fijne crash :([/quote:f4224989b9] dan had je zeker de IDE0 voor de IDE1 staan, ik heb dit vaak zat meegemaakt, loopt gewoon
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...