Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

hallo, ben van plan om binnen kort een nieuwe computer aan te schaffen. nu leek het mij wel leuk om een laptop aan te schaffen omdat ik ook graag in de woonkamer zit. vroeger was het zo dat laptops voor zakenmensen waren en meestal wat langzamer waren. maar nu lees ik er toch wat meer over. Nu mijn vraag:zou een laptop het voor mij kunnen doen of kan ik beter toch een pc aanschaffen ik surf veel op het internet en download heel veel (3 a 4 uren per dag) met een gemiddelde downloadsnelheid van 352 KByte/sec, verder gebruik ik wel eens een tekstverwerking programma en rip af en toe een dvdtje. nu zit ik te denken aan een Acer Aspire 1356 LCI met o.a: AMD-M XP 2800+ 512Mb DDRAM (2x 256Mb) 2 speed DVD - Rewriter WLAN: 11Mb (802.11b) Harde schijf: 40Gb met vriendelijke groet, jaldert
Link naar reactie
Inderdaad, een iets grotere schijf en dan kan deze laptop prima! :P Let wel op dat je met een laptop eigenlijk totaal geen spelletjes kunt spelen. De grafische chip laat dat niet toe. Als je dit niet doet is deze laptop een prima keuze Let er verder op dat de laptop Windows XP (of een anders NTFS georiënteerd) besturingssysteem heeft. Vooral handig bij DVD images omdat FAT(32) maar een bestandsgrootte van maximaal 4 gB kan herkennen. Dat probleem heb ik hier met Windows Me. Groetjes van Jan Willem :wink:
Link naar reactie
[quote:49bdd941d1="jaldert"]oke bedankt, zal eraan denken met een grotere hardeschijf. maar nog even een vraag over het toetsen bord, die zien er vrij klein en plat uit. typt dat wel lekker? GR, jaldert[/quote:49bdd941d1] De kwaliteit van het toetsenbord verschilt nogal per merk/model. Over het algemeen zijn deze toetsenborden van goede kwaliteit, waar je ook fatsoenlijk op kunt typen. (Ik typ dit stukje nu ook op een laptop, geen problemen mee. :wink: ) Als je echter zeer veel typt, is het aan te raden er een apart toetsenbord bij te kopen (voor thuis). Een aparte muis is sowieso aan te raden. Als je de hele dagen via dat kleine muisvlakje moet navigeren op het internet wordt je ook gek! Nog even een opmerking over de laptop zelf. Misschien kon je beter ook eens informeren naar zo´n Centrino-model met Pentium-M. Dit soort laptops zijn vaak veel langer te gebruiken op de accu. Handig in de zomer, als je even achter ´t huis wilt zitten. En als het mogelijk is, ga ook voor minimaal 60Gb harde schijf, waarbij 80 natuurlijk nog beter is. Groeten!
Link naar reactie
ik wil ook even wat kwijt: geen centrino, ik heb er een keer mee mogen werken (1,3ghz) en volgens die aap van die winkel was hij even snel als een athlon 2600+ nou NIET DUS dat ding is behoorlijk traag (systemen waren net nieuw verder precies hetzelfde) harde schijf: 40 gig heb ik ook gehad, is meteen vol merk: acer schijnt heel goed te zijn maar ik heb hele goede ervaringen met jewel ook kan je jewel makkelijk uitbreiden enzovoorts want je kan hem heel makkelijk losmaken laptop toetsenbord: je moet eraan wennen, als je eraan gewend bent is het wel fijn (tenminste dat zeggen mensen die een laptop hebben die ik ken) laptop muis: heel erg je persoonlijke voorkeur, die mousepad is naar mijn mening niet fijn maar andere die het al heel lang gebruiken vinden het wel fijn
Link naar reactie
[quote:9677a570c8="pcguy"] merk: acer schijnt heel goed te zijn maar ik heb hele goede ervaringen met jewel ook kan je die makkelijk uitbreiden enzovoorts want je kan hem heel makkelijk losmaken [/quote:9677a570c8] Acer is idd. heel goed, heb al bijna 2 jaar een Travelmate met mP4 1,8Ghz. Asus schijnt ook erg goed te scoren in prijs/kwaliteit. Centrino is idd. handig als je erg mobiel bezig bent, anders niet.
Link naar reactie
Mijn vader heeft een Asus laptop: Dat ding maakt een ongelooflijke herrie. Normaal is het nog te doen, maar als ie gaan slapen begint ie na een tijdje echt heel veel geluid te maken (ook lekker raar, maja). Dit is echt niet leuk als ie in standby staat en dat ding begint opeens te blazen.
Link naar reactie
[quote:eaddbfca8b="Interficior"] Mijn vader heeft een Asus laptop: Dat ding maakt een ongelooflijke herrie. Normaal is het nog te doen, maar als ie gaan slapen begint ie na een tijdje echt heel veel geluid te maken (ook lekker raar, maja). Dit is echt niet leuk als ie in standby staat en dat ding begint opeens te blazen.[/quote:eaddbfca8b] Lijkt me ook niet helemaal gezond ... zit er wel een mobile processor in? Die normale processoren worden nl. nogal heet ... :wink:
Link naar reactie
[quote:3ff1abe807="gerben"]De grootste laptop schijven zijn meen ik 80 GB. Als je veel films en zo download, is dat bepaald niet teveel. Wellicht is een (zelfbouw) externe schijf een idee. Maar ja, dan heb je er weer een kastje bij.[/quote:3ff1abe807] Mocht de TS een externe schijf erbij nemen, dan zou ik er voor zorgen dat je een laptop neemt met usb 2.0 ondersteuning, dan schiet het tenminste ook een beetje op
Link naar reactie
[quote:e77ee39c2f="Obi-wan-kenobi"][quote:e77ee39c2f="Interficior"] Mijn vader heeft een Asus laptop: Dat ding maakt een ongelooflijke herrie. Normaal is het nog te doen, maar als ie gaan slapen begint ie na een tijdje echt heel veel geluid te maken (ook lekker raar, maja). Dit is echt niet leuk als ie in standby staat en dat ding begint opeens te blazen.[/quote:e77ee39c2f] Lijkt me ook niet helemaal gezond ... zit er wel een mobile processor in? Die normale processoren worden nl. nogal heet ... :wink:[/quote:e77ee39c2f] Eeeh, nee, er zit gewoon een Intel P4 2,4 GHz in. Maar dat wil toch niet zeggen dat ie in slaapstand gaat blazen?
Link naar reactie
[quote:caffe427d7="jackdegek"]Als je de laptop voornamelijk gebruikt als vervanging voor een desktop, dan zou ik absoluut geen centrino overwegen, je kunt beter je geld uitgeven aan een 'gewone' laptop met een grotere harde schijf.[/quote:caffe427d7] [quote:caffe427d7="pcguy"]ik wil ook even wat kwijt: geen centrino, ik heb er een keer mee mogen werken (1,3ghz) en volgens die aap van die winkel was hij even snel als een athlon 2600+ nou NIET DUS dat ding is behoorlijk traag (systemen waren net nieuw verder precies hetzelfde)[/quote:caffe427d7] Als desktopvervanging idd niet, dan kun je beter een "normale" processor nemen. Jaldert schreef echter dat ie hem eigenlijk alleen maar gebruikt voor surfen op het internet, wat tekstverwerking en af en toe eens een dvd-tje rippen. Voor dit soort tasks voldoet de centrino prima. Een centrino-laptop kan gemiddeld wel 5 uur op een accu, terwijl een laptop met gewone processor vaak niet boven de 2 a 3 uur uitkomt. Het is dus maar waar je voor kiest, grote rekenkracht (in dit geval niet echt nodig dus) of een lang accugebruik. Als je denkt hem toch grotendeels met de adapter te gebruiken, kun je wederom het beste voor een gewone processor kiezen. Groeten!
Link naar reactie
misschien voldoet de centrino wel voor de werkzaamheden van de TS, maar dan nog is een centrino zonde van het geld. Voor een centrino betaal je naar mijn weten toch meer dan voor een 'gewone' laptop. En voor dvd's rippen is een flinke Pentium 4 of vlotte a-xp toch echt prettiger dan een centrino processor.
Link naar reactie
[quote:2723741828="jackdegek"]misschien voldoet de centrino wel voor de werkzaamheden van de TS, maar dan nog is een centrino zonde van het geld. Voor een centrino betaal je naar mijn weten toch meer dan voor een 'gewone' laptop. En voor dvd's rippen is een flinke Pentium 4 of vlotte a-xp toch echt prettiger dan een centrino processor.[/quote:2723741828] Zoveel meer betaal je volgens mij tegenwoordig ook niet meer voor een centrino-model. Ze zijn nog steeds een beetje duurder, maar veel scheelt het niet meer. Het nadeel van een P4 of XP in je laptop is dat deze processoren veel warmte genereren. Veel warmte betekend veel koeling, veel koeling betekend veel lawaai. Het is dus maar waar je zelf voor kiest.
Link naar reactie
[quote:490e8b917a="Interficior"][quote:490e8b917a="Obi-wan-kenobi"][quote:490e8b917a="Interficior"] Mijn vader heeft een Asus laptop: Dat ding maakt een ongelooflijke herrie. Normaal is het nog te doen, maar als ie gaan slapen begint ie na een tijdje echt heel veel geluid te maken (ook lekker raar, maja). Dit is echt niet leuk als ie in standby staat en dat ding begint opeens te blazen.[/quote:490e8b917a] Lijkt me ook niet helemaal gezond ... zit er wel een mobile processor in? Die normale processoren worden nl. nogal heet ... :wink:[/quote:490e8b917a] Eeeh, nee, er zit gewoon een Intel P4 2,4 GHz in. Maar dat wil toch niet zeggen dat ie in slaapstand gaat blazen?[/quote:490e8b917a] mijn ma heeft ook een laptoppie met een p4 en die blaast ook niet (2,4 of 2,6 ghz) en die van een kennis blaast ook niet, het zijn dan geen asus lappies maar toch
Link naar reactie
[quote:165f78db43="jackdegek"]Het blijft idd een persoonlijke keuze, maar ik zou altijd een laptop nemen met ieg een mobile cpu. Dat is een aardig compromis tussen een gewone (warme) cpu en een centrino.[/quote:165f78db43] Nouja, het nadeel van van zo´n mobiele cpu (bv. Mobile Pentium4) is dat deze processor wel op maximum klokfrequentie draait als de laptop aan de stekker ligt, maar zodra er op de accu gewerkt wordt daalt deze. Een Mobile P4 2.8Ghz loopt bij accugebruik op "slechts" zo´n 1.6Ghz. Een beetje snelle centrino is in dat geval dus ongeveer net zo sterk. :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...