Ga naar inhoud

Wijzigen mac adres netwerkkaart


Aanbevolen berichten

[quote:e313869dc4="Comp-Freak"]Kan volgens mij niet. Is vast in de netwerkchip. Elke chip in de wereld heeft een ander adres.[/quote:e313869dc4] Klopt, je kan hem niet wijzigen, je kan hem meestal wel spoofen (faken). Nu weet ik niet of er een algemene tool voor is, of dat je eentje moet hebben die specifiek is voor je NIC, ff gogglen zou ik zeggen.
Link naar reactie
Zoals je kunt zien ben ik junior. Ik heb geen ervaring met dit fenomeen. Zou je mij meer info kunnen geven hoe ik dit onder WinXp zou kunnen doen? Het gaat om een onboard netwerkkaart SIS 900-based PCI Fast Ethernet Adapter, die volgens een chellomedewerker altijd een probleem is omdat deze kaart standaard op "0" gezet is.
Link naar reactie
Lang leve de helpdesk van Chello. Heb er zelf ook enige ervaring mee. Ik belde steeds opnieuw en bij de vijfde keer was het raak: eindelijk iemand die wist waar hij over praatte, en binnen een paar seconden was het euvel verholpen. Maar om terug te komen op jouw probleem, een MAC-adres is inderdaad een 'vast' gegeven die bij de netwerkaart hoort. Om je MAC-adres te achterhalen ga je als volgt te werk: start, uitvoeren, tik hier cmd + enter. Hierna typ je ipconfig/all. De reeks bij 'fysiek' adres is je MAC-adres. Geef dit eens door aan de helpdesk, misschien dat ze dan verder kunnen. Succes.
Link naar reactie
[url=http://www.klcconsulting.net/smac/#Download]SMAC Download[/url] Jammer dat je er voor moet dokken als je de full version wilt hebben (staat op die site wat je met die evaluatieversie kunt). Denk wel dat er gratis van die dingen te vinden zijn maar weet zo vlug niet waar. Overgins kan Chello zelf een MAC Adres goedkeuren aan hun kant. Ze hebben dat enkele dagen geleden bij mijn onboard NIC gedaan en dat was binnen een minuutje gebeurt. Hoeft het zelf niet eens door te geven want zij kunnen al zien welk MAC Adres goedkeuring probeert te vragen voor de verbinding.
Link naar reactie
[quote:5368a359ef="Venzent"][quote:5368a359ef="Comp-Freak"]Kan volgens mij niet. Is vast in de netwerkchip. Elke chip in de wereld heeft een ander adres.[/quote:5368a359ef] Klopt, je kan hem niet wijzigen, je kan hem meestal wel spoofen (faken). Nu weet ik niet of er een algemene tool voor is, of dat je eentje moet hebben die specifiek is voor je NIC, ff gogglen zou ik zeggen.[/quote:5368a359ef] "Faken" kun je inderdaad; dit doe je nml. ook al op 't moment dat je een router achter een (Chello)kabelmodem hangt. Softwarematig plaats je de MAC van de originele netwerkkaart in die router..... Ton
Link naar reactie
MAC adres spoofen kan in aantal gevallen makkelijk. Echter NIC moet de functie ondersteunen. onder XP app-beheer - selecteer NIC - eigenschappen - geavanceerd - zie afbeelding. Hier waarde opgeven ( je gewenste MAC adres zonder streepjes ertussen ) reboot - done [img:325dd847f8]http://people.zeelandnet.nl/jaccobl/macadresaanpassen.jpg[/img:325dd847f8]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...