Ga naar inhoud

Keuze DVD brander?


Aanbevolen berichten

Nou ik ben eigenlijk wel van plan een DVD brander aan te schaffen. Voor de prijs hoef ik het immers niet meer te laten. :wink: Echter nu de vraag aan jullie; Welke DVD brander is nu een goeie koop? Ik zag namelijk wel wat verschillen. Wat zijn die + / - standaarden? Ik hoorde dat de + standaard beter was maar ik heb geen idee waarom (of wat het überhaupt is :D ), dus welke moet ik kiezen als de brander ze niet beide ondersteund. Is er een merkbaar verschil tussen een brander met een 8MB cache en eentje met een 2MB? Waarom zijn die Plextors veel duurder dan de rest? Betaal voor je het merk (waar sommige dan zeggen 'voor de kwaliteit') of is er iets anders aan die dingen? Heb namelijk al enkele jaren verschillende LiteOn branders gehad en nooit problemen. Dus wie kan mij een beetje wegwijs helpen? Alvast bedankt, Michel
Link naar reactie
[quote:d3906b3353="Boerke87"] Echter nu de vraag aan jullie; Welke DVD brander is nu een goeie koop? Ik zag namelijk wel wat verschillen. [/quote:d3906b3353] NEC ND-2500 of Lite-On LDW-811S/851S [quote:d3906b3353="Boerke87"] Wat zijn die + / - standaarden? Ik hoorde dat de + standaard beter was maar ik heb geen idee waarom (of wat het überhaupt is :D ), dus welke moet ik kiezen als de brander ze niet beide ondersteund. [/quote:d3906b3353] + standaard is niet beter, maar da's wel waar de industrie voor gekozen heeft. Maar neem gewoon eentje die beide standaarden ondersteunt. [quote:d3906b3353="Boerke87"] Is er een merkbaar verschil tussen een brander met een 8MB cache en eentje met een 2MB? [/quote:d3906b3353] Met meer cache heb je een grotere buffer, dus gelijkmatiger branden. Met meer cache wordt er ook minder beroep gedaan op de recources van je systeem. Maat tegenwoordig heb je toch zat resources, dus die 8MB heb je niet echt nodig. [quote:d3906b3353="Boerke87"] Waarom zijn die Plextors veel duurder dan de rest? Betaal voor je het merk (waar sommige dan zeggen 'voor de kwaliteit') of is er iets anders aan die dingen? Heb namelijk al enkele jaren verschillende LiteOn branders gehad en nooit problemen. [/quote:d3906b3353] Ik vind Plextors hun meerprijs ook niet waard, vaak idd. 2x zo duur als Lite-On. Ook al gaan die Plextors langer mee, ze verouderen even snel als Lite-Ons ...
Link naar reactie
[quote:57de7fa6ce="Comp-Freak"]Ik zou voor de lite-on gaan, ik heb zelf nl ook alle loopwerken van hun en bevalt me beter dan elke andere die ik had. Dacht dat de lite-on branders ook makkelijker dingen konden als overburn en zo.[/quote:57de7fa6ce] Klopt tenminste zo was het met de normale cd branders
Link naar reactie
Hopelijk heb je zoveel geluk als Count Uilesnor: Op opmerkelijke wijze ben ik de bezitter geworden van de SOHW-812S. Ik wilde graag een LDW-811S. Helaas bleek deze in Zwolle niet te krijgen (ja, bij de mediamarkt, maar daar kost 'ie 159 euro - ruim 60 euro meer dan in de pricewatch!!). Stomtoevallig zie ik even later de 811S in de pricewatch staan als gekocht bij Norrod, voor dezelfde prijs als ze een noname-brander aanbieden. Enfin, ik ben naar de winkel gegaan, heb gevraagd wat voor brander die noname was. Het was een SOHW-812S, gekocht dus. Kom ik thuis zie ik op de bon iets staan over koninklijke korting: het ding heeft me maar 79 euro gekost. :lol:
Link naar reactie
Nou, ik weet niet wat je ermee wilt doen maar ik heb van de week nog ergens gelezen dat Plextor met z'n Plextools dus veel beter beveiligde cd's kan lezen en kopiëren. ik ga binnenkort ook een nieuwe brander kopen (een 8X want m'n oude brandertje is maar 2.4X) en ik wilde dus een Plextor kopen. Inderdaad, ook wel een beetje vanwege de naam :D :D
Link naar reactie
[quote:a09957c313="jwspruyt"]Nou, ik weet niet wat je ermee wilt doen maar ik heb van de week nog ergens gelezen dat Plextor met z'n Plextools dus veel beter beveiligde cd's kan lezen en kopiëren. ik ga binnenkort ook een nieuwe brander kopen (een 8X want m'n oude brandertje is maar 2.4X) en ik wilde dus een Plextor kopen. Inderdaad, ook wel een beetje vanwege de naam :D :D[/quote:a09957c313] Geldt in elk geval niet voor de plextor cd branders. Plextor kan bij mijn weten de EFM niet 100 percent aan. Lijkt me sterk dat ze het wel bij de DVD brander doen. Lite=on cd branders kunnen het wel. Moet de DVD brander nog testen ivm EFM
Link naar reactie
Volgens een recente test in Computer techniek (c't) is de plex 708 de enigste dvd brander die probleemloos ALLE beveiligde cd's leest... [edit] correctie: samen met lite-on 811 is de plex de enigste die,blahblah... voordelen en nadelen. de plex is erg stil maar heeft moeite met bekraste cd's, dvd's met krassen gaan weer wel erg goed. de liteon leest bekraste cd's erg goed maar is weer slechter met dvd's en brand bovendien op 8x met erg hoge foutrates en maakt daarbij veel lawaai. tis wikken en wegen...
Link naar reactie
BenQ heeft een intressante brander. De DW822A even wat jatte van de tekts bij een winkel welke hem levert voor 108 euro [quote:9106aa665f]De voorloper van deze brander werd onlangs in de Duitse C'T genoemd als beste 8 speed brander in de markt. De nieuwe DW822A van Benq is nog beter geworden, hij is geschikt gemaakt voor Dual Layer waarmee u in de nabije toekomst (Q4) Dual Layer DVD's kunt beschrijven: ruim 9Gb! Belangrijk is ook dat de schrijfkwaliteit geweldig goed is, zelfs op 8 speed! De voornaamste reden hiervoor is dat de brander een aantal keren per schrijfsessie een callibratie uitvoert waardoor mn aan het einde en bij hoge snelheden, minder fouten optreden! [/quote:9106aa665f] Dual layer dus al, en goede schrijfkwaliteit. Ik heb even rondgekeken op het forum van cdrlabs en daar zijn ze ook goed te spreken over dat ding. review: http://www.cdrinfo.com/Sections/Articles/Specific.asp?ArticleHeadline=BenQ+DW822A&index=13
Link naar reactie
Ik heb een NEC-2500 en ik vind het een goede brander. De firmware is gehacked door een zekere 'herrie' zoals er op Gathering of Tweakers te lezen valt. De gehackte firmware schijnt er voor te zorgen dat 4xdvd's op 8x geschreven kunnen worden en dat dvd's sneller kunnen worden gelezen. De NEC-2500 komt als een van de betere branders uit een test van c't van afgelopen maand. Uit de tests van c't komt steeds naar voren dat Lite-on cd-branders en dvd-branders op hoge snelheid voor veel fouten zorgen, dat was voor mij een reden om de NEC te nemen. [quote:ed788f5ade="Obi-wan-kenobi"]Die Plextor is zo'n 50 euro duurder van de LiteOn, heeft het wel zin om zoveel geld te investeren in een single layer (4,7GB) DVD-brander? Deze maand komen al de eerste dual layer (8,5GB) DVD-branders uit ... :wink:[/quote:ed788f5ade] Inderdaad, maar het zal naar het schijnt nog even duren voordat de dual-dvd-recordables een fatsoenlijke prijs hebben. Voorlopig zouden dual-dvd-recordables in elk geval nogal duur zijn in vergelijking met single-layer-dvd's.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...