Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds een week start m'n pc niet meer op. Na het Windows XP opstartscherm start de pc opnieuw op. Dit stopt pas als de computer handmatig wordt uitgezet. Een soortgelijk probleem had ik een half jaar geleden ook, toen heb ik een nieuwe harde schijf gekocht. Het probleem was toen opgelost, helaas slechts voor een half jaartje. Beide schijven zijn van het merk Maxtor. De 'oude' schijf is 40gb en de nieuwe 80gb. Ik heb verschillende dingen geprobeerd: - om te beginnen heb ik flink wat stof weggezogen uit de kast; - andere videokaart geprobeerd; - alle insteekkaarten eruit; - andere bekabeling v/d harde schijf; - andere harde schijf (Seagate) met Windows 98 SE, de computer start nu wel gewoon goed op!!!; - PowerMax test voor m'n Maxtor harde schijf, volgens de test zijn er geen problemen met de harde schijf; - harde schijf als slave in andere pc, de schijf werk daar naar behoren. Gelukkig heb ik dus mijn belangrijk bestanden kunnen redden, maar ik heb nu geen flauw idee wat de oorzaak van m'n probleem is. Heeft er iemand nog een tip, zie ik iets over het hoofd???? Alvast bedankt!
Link naar reactie
XP opnieuw installeren en direct sp1 en alle andere updates installeren. Ik heb ook dit probleem 3x gehad, nadat ik bovenstaande heb gedaan loopt ie al 1,5 jaar probleemloos. Ik weet niet of dit echt de oplossing is, maar het lijkt er wel op. [Edit] Misschien ook even een idee om alle partities te verwijderen en opnieuw aan te maken? Kan geen kwaad.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...