Ga naar inhoud

Nieuwe kaststandaard?


Aanbevolen berichten

Ik heb van een vriend gehoord dat er (binnenkort) nieuwe kaststandaarden komen. Hij had het erover dat het moederbord dan aan de andere kant moet komen te zitten. Die nieuwe kastenstandaarden lijken me nog niet eens zo gek idee omdat ze er weer veel geld mee kunnen verdienen :-?, maar is het waar?
Link naar reactie
[quote:3504537717="DBP"]Had ik nog niks van gehoord. Lijkt me een beetje raar. :-?[/quote:3504537717] Toch klopt het wel,we gaan van ATX naar BTX behuizingen. De uitbreidingsloten gaan naar de andere kant en de videokaart zit niet langer direct onder de systeemprocessor. Dit stond trouwens deze maand in de Computer totaal (u misschien niet geheel onbekend) greetz.
Link naar reactie
[quote:aa1d073ada="Hans.Vosman"]Klopt. Computer!Totaal heeft er al een artikel aan gewijd. Wanneer ze komen, dat weet ik niet.[/quote:aa1d073ada] das een beetje overdreven. Ik weet bijna 100% zeker dat er alleen een heel klein kadertje over BTX stond in de test van behuizingen uit het afgelopen nummer. edit: Dit zijn voorbeelden van BTX borden: [img:aa1d073ada]http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1080152334.jpg[/img:aa1d073ada] meer info bv hier: http://www.tweakers.net/nieuws/28817/?highlight=BTX Vooral intel wil graag dat BTX snel wordt ingevoerd, aangezien de Prescotts redelijk warm worden... :S. De nieuwste kasten van bv coolermaster zijn al compatible met BTX. Ik hoor niet echt veel van BTX, maar we zullen zien hoe de overstap binnenkort (of over een jaar oid) zal verlopen. Ik denk dat veel consumenten door de bomen het bos niet meer zullen zien: BTX, PCI express, nieuwe processor namen Intel... het belooft nog iets leuks te worden...
Link naar reactie
[quote:4c49c69f06="Kaz'Duzar"][quote:4c49c69f06="Hans.Vosman"]Klopt. Computer!Totaal heeft er al een artikel aan gewijd. Wanneer ze komen, dat weet ik niet.[/quote:4c49c69f06] das een beetje overdreven. Ik weet bijna 100% zeker dat er alleen een heel klein kadertje over BTX stond in de test van behuizingen uit het afgelopen nummer.[/quote:4c49c69f06] Kijk...dan is het natuurlijk logisch dat ik het even gemist heb. :P
Link naar reactie
[quote:330d8afba2="Rensov"]Maar wanneer? Want ik zit misschien aan een casemod te denken en als die kasten nu binnenkort komen dat wacht ik ermee...[/quote:330d8afba2] dit stond er in dat artikel van Anandtech: [quote:330d8afba2]Final Words The first BTX motherboards, cases and power supplies are due out in 2004. The transition to the BTX form factor encompasses much more than a smaller case, with a flipped layout on a motherboard. The move to BTX will also bring us closer to a fully legacy-free PC, with PS/2, serial and parallel ports already beginning to disappear from prototype motherboards. With BTX we will also finally receive an industry push towards quieter computing, no longer will you have to purchase a proprietary small form factor system (or a Dell) in order to silence your PC. Finally with BTX we will see a strong move to embrace technologies like Serial ATA and PCI Express, a transition that will take much less time to come to fruition than similar adaptations we have seen in the past. For those of you heavily invested in your ATX motherboard and AGP graphics card, there's no reason for panic. It will take quite a while before the death of ATX; and although we've done a lot to get rid of the "beige box" with the latest generation of ATX cases and the advent of small form factor systems, the final nail in the coffin of boring computers will be driven by BTX.[/quote:330d8afba2] Het zal denk ik nog wel een tijdje duren voordat je btx moederborden kunt kopen... ATX zal niet snel sterven, aangezien iedereen het nu nog gebruikt. JE zult dus waarschijnlijk dus nog een tijdje kunnen upgraden op je ATX bord (zeker als je bv een A64 socket 939 neemt, die binnenkort uitkomt). En ander alternatief: http://www.coolermaster.com/special_report/stc-t01/stc-t01.htm --> CM Stacker is the first chassis ever to support E-ATX, ATX and BTX configuration.
Link naar reactie
Bedankt voor al jullie antwoorden. Die Coolermasterkast ziet er erg vet uit... Jammer dat over dit soort dingen nog geen precieze datum gemelt kan worden, dat zou een stuk makkelijker zijn bij aankoop van nieuwe dingen, omdat je niet precies weet waneer ze eruit gaan marja... Thnx
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...