Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Goeden allen, Ik wil een nieuwe pc samen stellen, ik hoop dat jullie me hierbij een handje kunnen helpen.Het volgende heb ik al liggen: X-Alien case met 550 watt voeding Pentium 4 3,2 Ghz 800 FSB (verpakt in plastic transparant doos) 2 x PMI DDR-400 512 mb Seagate Barracuda 160 GB Sata MSI TV-Anywhere MSI CD-RW 52 x 40 x 52 MSI GeForce 4 Ti 4400-VTD videokaart MSI Bleutooth ASUS P4C800-E DELUXE (wil ik bestellen) Het volgende is het geval. A) Moederbord: ik twijfel nog tussen ASUS P4C800-E DELUXE of MSI 875P NEO-FISR. B)voor pentium zit cooler bij maar werd mij gezegd een andere cooler voor te kopen ZO JA WELKE???? C)bij dit systeem komen nog 2x floppydrive en DVD brander.WAT MIS IK. D)Er is mij ook verteld dat een geluidskaart kopen volledig overbodig is omdat op de nieuwere borden al een onboard geluidskaart zit en die minsten net zo goed zijn IS DAT ZO ?????? Zonder kosten van asus moederbord heb ik nog 350 euro te besteden. WAARAAN.
Link naar reactie
koeler kunt u eventueel een [url=http://www.coolermaster-europe.com/nsite/products/cpu/retail/isb-v73/isb-v73.asp]earo 4[/url] voor halen (de pentium versie van de earo 7+) verder zou ik als ik u was niks meer veranderen, die geluidskaart onboard is echt goed genoeg voor geluid tenzij u echt hele hoge eisen stelt (of bijvoorbeeld wilt gaan remixen ofzo dan moet men een 2e hebben zodat men 1 voor pre fade listening kan gebruiken) moederbord zou ik voor de asus gaan tenzij u gaat overklokken, asus weet u zeker dat u kwaliteit in huis haalt en bij msi schijnen de elco's er naar 1 - 1,5 jaar af te springen (heb ik op dit forum een keer gelezen toen ik er net was) mis is vaak beter met overklokken, asus bent u zeker van kwaliteit en stabiliteit. waarom 2 floppy's erin als ik vragen mag? ik zou voor eentje en twee casefan's gaan. (die casefan's zou ik er zoiezo inzetten, 1 voor onderin de kast intake en 1 achter boven outtake) suc6 ermee btw1: welkom op het forum :lol: btw2: sommige mensen hier vinden het denk ik een beetje bedreigend staan dat u hoofdletters gebruikt, meestal worden hiervoor dikgedrukte letters gebruikt, dit werkt zo: [ b ]de tekst die dikgedrukt moet zijn [ / b ] alleen dan aan elkaar (die [ b ] en [ / b ] dan)
Link naar reactie
waarom 2 floppy's erin als ik vragen mag? ik zou voor eentje en twee casefan's gaan. (die casefan's zou ik er zoiezo inzetten, 1 voor onderin de kast intake en 1 achter boven outtake) Floppy gebruik ik nog al veel voor mijn werk ( copieren enzo). Volgens mij heeft deze kast al 2 casefans. Kan ik trouwens een raptor 10.000 rpm er in zetten .Wat voor effect heeft het.
Link naar reactie
Misschien nog een 160 gb schijf en de 2 schijven in een raid configuratie doen + nog meer geheugen. :o mmmm meer geheugen tot hoever kan ik gaan dan??? ik heb namelijk gelezen dat het helemaal niet z'n groot verschil maakt als je 1024 of 2048 er in hebt zitten ( nog niet).en wat bedoel je met 2 schijfen configureren in een raid versie.zou je dat misschien iets meer kunnen toelichten??? :wink: Betekend dat dat mijn idee met een raptor 10.000 rpm 38 GB als primairy schijf en dan als second die seagate 160 GB. of heeft dat helemaal geen effect????
Link naar reactie
Um ja ik zal voortaan me bril wat beter op me neus drukken, dacht dat je 512 er in wou doen ipv 2 x 512, dus dat geheugen zit wel goed nu :) Kwa HDD's, de schijven in een zogenaamde RAID 0 configuratie geeft snelheids winst omdat de gegevens weggeschreven worden op 2 schijven ipv 1. Kijk anders even hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/706460 voor een goede beschrijving over RAID en de verschillende types. Maar 1 raptor als windows schijf is natuurlijk ook leuk, dat geeft alleen dan geen snelheidswinst met videobewerking en games. (Er van uit gaan dat je die op de 160 gb schijf zet)
Link naar reactie
ahhhh ok dan.ga toch voor die dubbele schijf :lol: . dus als mijn pc er als volg uit ziet kan ik er zeker een paar jaar mee door en alle spellen mee spelen. X-Alien case met 550 watt voeding Pentium 4 3,2 Ghz 800 FSB (verpakt in plastic transparant doos) 2 x PMI DDR-400 512 mb 2 x Seagate Barracuda 160 GB Sata MSI TV-Anywhere MSI CD-RW 52 x 40 x 52 MSI GeForce 4 Ti 4400-VTD videokaart MSI Bleutooth ASUS P4C800-E DELUXE earo 4 als cooler voor cpu (is wel een beetje groot of lijkt dat zo ?) dan zou ik +/- 140 euro kwijt zijn van de 350.heb dus 210 euro over zou mijn videokaart kunnen verkopen( wat is eigelijk goede prijs) heb hem een jaar geleden gekocht voor 320 euro bon zit erbij. en zou ik een radeon 9800xt pro kopen.ik heb al gekeken en zie ze staan tussen de 250 en 300 euro.ik denk dat ik het een klein beetje begin te begrijpen :lol: nog een vraagje die pentium 4 3,2 Ghz heb je daar meerdere versies van. iemand probeerde dat mij namelijk wijs te maken.is dat zo ???????
Link naar reactie
Ja dat van die P4 klopt. Er is een zgn "northwood" en een zgn "presscott". De presscott is de nieuwe met meer chache geheugen (1 mb ipv 512 kb). Alleen is de presscott pas sneller dan een northwood op het zelfde aantal mhz, bij iets van 3,6 ghz. Je kan dus het beste een northwood nemen tenzij je je um gaat over klokken naar 3,6 ghz (er vanuit gaande dat dat lukt).
Link naar reactie
Tja dat soort dingen staan volgens mij niet op de verpakking. Waar je het aan kan herkenen is het aantal chache geheugen maar dat kan je pas zien als ie er in zit :P Maar heb je die processor al binnen dan ofzo? Zoniet dan kan je wellicht een meeltje sturen naar die zaak die hem verkoopt.
Link naar reactie
ja ik heb die pentium 4 al binnen.maar ja veel zal het toch niet uitmaken denk ik.ik ben vrij nieuw in dit soort dingen.ik begin het wel erg interessant te vinden allemaal.vooral de verscheidenheid aan functies :) ik heb bewust een systeem gekozen wat gemakkelijk te upgraden is.vandaar deze vragen,over deze onderdelen.het is erg lastig om de juiste dingen uit te zoeken. de een zegt dat AMD Athlon beter is de ander weer pentium 4,de ene zegd dat je geheugen modules altijd van corsair moeten zijn terwijl ze in amerika een nieuw merk genaamd PMI hebben.deze schijnen dan weer beter te zijn.wel erg grappig om dit allemaal eens te volgen.al die verschillende meningen.op dit moment lees ik een aantal forums over de nieuwe videokaart van ati x800 en die van nvidia 6800 ultra.je moet voor de grap een lezen wat er allemaal geschreven word over die kaarten het grappige is dat deze kaart nog niet eens op de markt ligt. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...