Ga naar inhoud

wat past bij mij ?


Aanbevolen berichten

Ik wil een CD-writer aanschaffen. En nu hoor ik dat de modernere CD-writers niet naar behoren werken met oudere systemen. Mijn system is: AMD K6 100 MHz, 96 MB RAM, 25 GB HDD. Welk type CD-writer past hier bij ? Ik hoor ook dat ik voorzichtig moet zijn met de aankoop van een gebruikte CD-writer want ze zouden vol met 'stof' kunnen zitten. Is dat zo, en waar moet ik dan op letten? Bij voorbaat dank voor advies.
Link naar reactie
  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

[quote:f8831e87bc="praatpaal"]Kijk hier eens naar... http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q293907 EDIT: Shit, in het verkeerde forum geplaatst :oops: Ik had meerdere topics open staan tegelijk en typte deze dus per ongeluk in de verkeerde :( :oops:[/quote:f8831e87bc] Ik vond het al zo vreemd........ :P
Link naar reactie
[quote:73966fb1c5="DBP"]Jouw systeem is inderdaad zeer oud. Ik denk ook niet dat er branders zijn die daarop werken[/quote:73966fb1c5] Sorry, maar processor is AMD K6-2 3D 350 mmx. Ik geloof dat mmx overeenkomt met MHz. Dus geen 100 MHz. Brander hoeft niet de snelste te zijn. Voor data opslag.
Link naar reactie
MMX staat voor MultiMedia Extensions en heeft verder niks met Mhz te maken. In dit geval kan er zonder problemen een brander in. Processor is er in ieder geval snel genoeg voor. Geheugen is volgens mij ook genoeg. Mijn pa heeft een 300 Mhz Pentium 2 en 256 MB en daar heb ik laatst zonder problemen een gloednieuwe Lite-On 52X32X52 CDRW in gezet.
Link naar reactie
Klopt, de Lite-On waar ik het over had kost nu iets van rond de € 35,- Maar duurder dan € 40,- is ie in ieder geval niet. Is echt een perfect ding. Meerdere familileden van mij hebben hem ook naar volle tevredenheid. Dus gewoon lekker die nieuwe kopen, absoluut niet aan tweedehands spul beginnen op dit gebied.
Link naar reactie
[quote:13871fd5ac="DBP"]Da´s al beter. :wink: Een tweedehands kopen kan, maar heeft niet zoveel nut. Tegenwoordig koop je al een goede nieuwe 52speed voor rond de 40 euro.[/quote:13871fd5ac]Moderne branders zijn toch ook op een lagere snelheid te gebruiken? Vroeger begonnen met een 3610 op een P1-166 systeem. Misschien is SCSI een alternatief. Persoonlijk zou ik uiteindelijk gaan voor een (wat)nieuwer systeem. Overigens, welk moederbord gebruik je?
Link naar reactie
[quote:c0377a825d="Hans.Vosman"][quote:c0377a825d="DBP"]Da´s al beter. :wink: Een tweedehands kopen kan, maar heeft niet zoveel nut. Tegenwoordig koop je al een goede nieuwe 52speed voor rond de 40 euro.[/quote:c0377a825d]Moderne branders zijn toch ook op een lagere snelheid te gebruiken? Vroeger begonnen met een 3610 op een P1-166 systeem. Misschien is SCSI een alternatief. Persoonlijk zou ik uiteindelijk gaan voor een (wat)nieuwer systeem. Overigens, welk moederbord gebruik je?[/quote:c0377a825d] Idd, moderne branders zijn meestal ook op lagere snelheid te gebruiken. Ik zie daar echter niet zo het nut van, maar het kan wel.
Link naar reactie
[quote:7c8f1ebd62="Hans.Vosman"][quote:7c8f1ebd62="DBP"]Da´s al beter. :wink: Een tweedehands kopen kan, maar heeft niet zoveel nut. Tegenwoordig koop je al een goede nieuwe 52speed voor rond de 40 euro.[/quote:7c8f1ebd62]Moderne branders zijn toch ook op een lagere snelheid te gebruiken? Vroeger begonnen met een 3610 op een P1-166 systeem. Misschien is SCSI een alternatief. Persoonlijk zou ik uiteindelijk gaan voor een (wat)nieuwer systeem. Overigens, welk moederbord gebruik je?[/quote:7c8f1ebd62] Klopt, je kan ze op een behoorlijk aantal verschillende snelheden laten branden. Waarom biedt je SCSI aan als alternatief? :-? Een (wat) nieuwer systeem is wel gelijk weer een veel duurdere oplosing terwijl hij hier helemaal niet op zit te wachten. Zo'n nieuwe brander werkt probleemloos in zijn systeem, dus waarom een nieuwer systeem?
Link naar reactie
[quote:f321574fba="DBP"]Idd, moderne branders zijn meestal ook op lagere snelheid te gebruiken. Ik zie daar echter niet zo het nut van, maar het kan wel.[/quote:f321574fba] Met cd-recordables van slecht(ere) kwaliteit kan branden op een lagere snelheid zinvol zijn. Hoe sneller je brand, hoe groter de kans op fouten en dus een verknalde CD. Zelf heb ik mijn mijn brander ook al een paar keer op een lagere snelheid gebrand omdat ik in de snelste stand problemen had.
Link naar reactie
[quote:e75e8c4e11="praatpaal"]Waarom biedt je SCSI aan als alternatief? :-?[/quote:e75e8c4e11] Daar heb ik zelf wat ervaring mee. Vraagt iets minder resources. [quote:e75e8c4e11="praatpaal"]Een (wat) nieuwer systeem is wel gelijk weer een veel duurdere oplosing terwijl hij hier helemaal niet op zit te wachten. Zo'n nieuwe brander werkt probleemloos in zijn systeem, dus waarom een nieuwer systeem?[/quote:e75e8c4e11]Als het veel geld zou gaan kosten, dan zou ik voor wat nieuwers gaan. Ik denk verder ook dat het gewoon werkt. Dus inderdaad niet direct wat nieuws nodig.
Link naar reactie
[quote:d8af1fbd99="praatpaal"][quote:d8af1fbd99="Hans.Vosman"][quote:d8af1fbd99="DBP"]Da´s al beter. :wink: Een tweedehands kopen kan, maar heeft niet zoveel nut. Tegenwoordig koop je al een goede nieuwe 52speed voor rond de 40 euro.[/quote:d8af1fbd99]Moderne branders zijn toch ook op een lagere snelheid te gebruiken? Vroeger begonnen met een 3610 op een P1-166 systeem. Misschien is SCSI een alternatief. Persoonlijk zou ik uiteindelijk gaan voor een (wat)nieuwer systeem. Overigens, welk moederbord gebruik je?[/quote:d8af1fbd99] Klopt, je kan ze op een behoorlijk aantal verschillende snelheden laten branden. Waarom biedt je SCSI aan als alternatief? :-? Een (wat) nieuwer systeem is wel gelijk weer een veel duurdere oplosing terwijl hij hier helemaal niet op zit te wachten. Zo'n nieuwe brander werkt probleemloos in zijn systeem, dus waarom een nieuwer systeem?[/quote:d8af1fbd99] Moederbord, PC100, Super Socket 7. Ik ben overigens nog niet uit de werkelijke snelheid. Ik denk nu te lezen dat AMD K6-2 3D in meerdere versies, snelheden, is geleverd. Bijgeleverde beschrijving van moederbord is niet duidelijk, noch AMD website (tenminste voor mij). Hoe kan ik de werkelijke snelheid uitvinden?
Link naar reactie
[quote:a7c048287f="praatpaal"][quote:a7c048287f="DBP"]Idd, moderne branders zijn meestal ook op lagere snelheid te gebruiken. Ik zie daar echter niet zo het nut van, maar het kan wel.[/quote:a7c048287f] Met cd-recordables van slecht(ere) kwaliteit kan branden op een lagere snelheid zinvol zijn. Hoe sneller je brand, hoe groter de kans op fouten en dus een verknalde CD. Zelf heb ik mijn mijn brander ook al een paar keer op een lagere snelheid gebrand omdat ik in de snelste stand problemen had.[/quote:a7c048287f] Inderdaad, maar dat komt eigenlijk alleen voor bij slechte (lees goedkope) cdtjes. Tegenwoordig zijn deze dingen al zo goedkoop, dat je beter voor goede merk cd´s kunt gaan.
Link naar reactie
In het diagnostisch hulpprogramma voor DirectX kun je de snelheid zien. Tenminste, als je DirectX heb geinstalleerd. Die is te vinden in C:\Program Files\Direct. Anders download je Aida32. Daarmee kun je onzettend veel uitgebriede info vinden over je systeem. http://www.webattack.com/get/aida32.shtml
Link naar reactie
[quote:d1eef349c3="ldej24"][quote:d1eef349c3="praatpaal"][quote:d1eef349c3="Hans.Vosman"][quote:d1eef349c3="DBP"]Da´s al beter. :wink: Een tweedehands kopen kan, maar heeft niet zoveel nut. Tegenwoordig koop je al een goede nieuwe 52speed voor rond de 40 euro.[/quote:d1eef349c3]Moderne branders zijn toch ook op een lagere snelheid te gebruiken? Vroeger begonnen met een 3610 op een P1-166 systeem. Misschien is SCSI een alternatief. Persoonlijk zou ik uiteindelijk gaan voor een (wat)nieuwer systeem. Overigens, welk moederbord gebruik je?[/quote:d1eef349c3] Klopt, je kan ze op een behoorlijk aantal verschillende snelheden laten branden. Waarom biedt je SCSI aan als alternatief? :-? Een (wat) nieuwer systeem is wel gelijk weer een veel duurdere oplosing terwijl hij hier helemaal niet op zit te wachten. Zo'n nieuwe brander werkt probleemloos in zijn systeem, dus waarom een nieuwer systeem?[/quote:d1eef349c3] Moederbord, PC100, Super Socket 7. Ik ben overigens nog niet uit de werkelijke snelheid. Ik denk nu te lezen dat AMD K6-2 3D in meerdere versies, snelheden, is geleverd. Bijgeleverde beschrijving van moederbord is niet duidelijk, noch AMD website (tenminste voor mij). Hoe kan ik de werkelijke snelheid uitvinden?[/quote:d1eef349c3] Windows 98 he? Euh..... Via start menu naar configuratiescherm ofzo en dan staat daar ergens systeem. Ik weet het niet zeker meer, dan zou ik eerst op mijn oude pc moeten kijken
Link naar reactie
Met een 350mhz systeempje ga je dus never nooit 52x speed halen. Ik zou een deal maken met iemand die een oudere (maar goede) brander in z'n apparaat heeft zitten en die overhalen om een snellere nieuwe te kopen. Als je toevallig in de omgeving Den Haag woonde, had ik een mooi Lite-On 24x10x40 speed brandertje voor je voor weinig ... :lol:
Link naar reactie
[quote:3a1b15a428="Obi-wan-kenobi"]Met een 350mhz systeempje ga je dus never nooit 52x speed halen. Ik zou een deal maken met iemand die een oudere (maar goede) brander in z'n apparaat heeft zitten en die overhalen om een snellere nieuwe te kopen. Als je toevallig in de omgeving Den Haag woont, heb ik een mooi Lite-On 24x10x40 speed brandertje voor je voor weinig ... :lol:[/quote:3a1b15a428] Dat noem ik nou nog eens een objectieve mening! :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...