Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik ben een probleem computer aan het herinstalleren, de pc liep regelmatig vast en had nog het een en ander aan vreemde zaken. Ook het opstarten in de veilige modus werkt niet ik krijg dan de volgende fout melding: FOUT: HIMEM.SYS heeft onbetrouwbare XMS-geheugen gevonden op adres 032FC560 XMS-stuurprogramma niet geinstalleerd Lijkt me een geheugen probleem, sdram laten testen, komt goed door de test....????? Iemand een suggestie?? P 3 800, nvidia, 256 mb sdram, 40 Gb, w98se
Link naar reactie
HIMEM test wel geheugen en test het goed, dit staat er totaal: Windows slaat uw opstartbestanden over. HIMEM test momenteel het geheugen…gereed. Windows XMS-stuurprogramma versie 3.95 Extended Memory Specification (XMS) Versie 3.0 Copyright 1988-1995 Microsoft Corp. FOUT: HIMEM.SYS heeft onbetrouwbare XMS-geheugen gevonden op adres 032FC560 XMS-stuurprogramma niet geinstalleerd
Link naar reactie
[quote:e72d7d4940="Wim Sturkenboom"]Als je je geheugen hebt laten testen op een andere machine, zit je probleem waarschijnlijk in je moederbord. Test je geheugen eens in de probleem-machine met memtest86.[/quote:e72d7d4940][quote:e72d7d4940="Moos"]Lijkt me een geheugen probleem, sdram laten testen, komt goed door de test....?[/quote:e72d7d4940]
Link naar reactie
[quote:a4459e08e0="turbo-pascal"][quote:a4459e08e0="Wim Sturkenboom"]Als je je geheugen hebt laten testen op een andere machine, zit je probleem waarschijnlijk in je moederbord. Test je geheugen eens in de probleem-machine met memtest86.[/quote:a4459e08e0][quote:a4459e08e0="Moos"]Lijkt me een geheugen probleem, sdram laten testen, komt goed door de test....?[/quote:a4459e08e0][/quote:a4459e08e0] :-? :-? Nu hij weet dat het geheugen goed is, kun je het testen in de machine waarin het niet goed werkt. Nog steeds goed, dan weet ik het niet; niet meer goed, dan is het MB naar de knoppen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...