Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb een klein probleem waar ik de oorzaak niet van kan vinden ik heb mijn pc aan en ben aan het downloaden dus ik ben er niet bij Als ik naar bed ga doe en de buitenverlichting beneden uit doe start mijn pc opnieuw op ! Mijn pc is geaard en de pc zit volgens mij niet op dezelfde groep als de verlichting, maar dat zoek ik nog uit De verlichting zijn drie halogeenlampjes met een trafo Is iemand bekent met dit probleempje? het is een AMD 2800+ asus moederbord 1024 Mb intern etc. gr Bert
Link naar reactie
Heb je een netwerkkaart ? Het kan de setting zijn in het bios van de PC, waarbij een soort "netwerk-awareness" of "wake-up on LAN" aan staat. PC's kunnen dan bij "netwerkactiviteit" aan gaan springen. Wellicht staat dat aan in de bios en bij uitzetten, dat je dan van het probleem af bent. Bij jou loopt het wel via het stroomnet maar goed ... toch ff checken denk ik.
Link naar reactie
Een transformator is een spoel. Als ge het buitenlicht dooft, onderbreekt ge de stroom naar die trafo, die hierop magnetisch reageert met een inductiepiek. Dat veroorzaakt een spanningspuls op uw installatie en de pc reageert daarop. Hoe de pc reageert kunt ge dikwijls kiezen in het bios, bvb WAN of iets dergelijks. De grootte van die spanningspiek hangt af van het apparaat. Bij TL-buizen kan dat oplopen tot boven 400 V.
Link naar reactie
[quote:792facc42a="AswinW"]Heb je een netwerkkaart ? Het kan de setting zijn in het bios van de PC, waarbij een soort "netwerk-awareness" of "wake-up on LAN" aan staat. PC's kunnen dan bij "netwerkactiviteit" aan gaan springen. Wellicht staat dat aan in de bios en bij uitzetten, dat je dan van het probleem af bent. Bij jou loopt het wel via het stroomnet maar goed ... toch ff checken denk ik.[/quote:792facc42a] Heb wel een Netwerkkaart maar niet geinstalleerd Ook is het probleem niet dat mijn pc aan gaat maar opnieuw opstart .. Bedankt voor je antwoord .. Ga toch ff neuzen in het bios ..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...