Ga naar inhoud

hifi cd speler spint op, slaat over


Aanbevolen berichten

wel hardware, maar niet computergerelateerd :oops: Ik heb hier een Yamaha NS Series - CD3 cd speler staan met kuren :( Het is wel een vrij oud beestje maar wel een goed ding qua geluid. Ik heb 2 problemen - hij spint wel eens op (als een cdrom speler in een pc). Dat gebeurt vooral als ik een cd in de speler laat zitten en dan een volgende keer het apparaat aanzet. Lijkt me niet de bedoeling (met de stop knop komt 'ie langzaam weer tot stilstand). - hij skipt wel eens stukken/stukjes van cd's (vooruit, en soms achteruit). Andere dagen speelt 'ie zonder problemen. Voor het 2e probleem zat ik te denken om het loopwerk eens te smeren. Andere mogelijkheid lijkt mij dat de knoppen om vooruit/achteruit te "spoelen" gaar zijn en per ongeluk contact maken af en toe. Iemand ervaringen met dit soort problemen, of tips?
Link naar reactie
[quote:cc69bdd28d="Eddey"]- hij spint wel eens op (als een cdrom speler in een pc). Dat gebeurt vooral als ik een cd in de speler laat zitten en dan een volgende keer het apparaat aanzet. Lijkt me niet de bedoeling (met de stop knop komt 'ie langzaam weer tot stilstand).[/quote:cc69bdd28d]Volgens mij checkt ie op die manier of er daadwerkelijk een CD inzit. Lijkt me niet dat dat kwaad kan. Het is overigens alleen logisch als ie dat ALTIJD doet.[quote]- hij skipt wel eens stukken/stukjes van cd's (vooruit, en soms achteruit). Andere dagen speelt 'ie zonder problemen.[quote]Bedoel je dat ie wel eens achteruit draait? Als ie stukken overslaat kan het wel eens zijn dat de tracking niet helemaal meer goed functioneerd. Dan kan ie het 'spoor' op de CD niet goed meer volgen. Ik heb hier een draagbare radio staan die het tot voor kort ook prima deed, maar die nu geen CD's meer kan lezen. Ik weet dat het probleem op te lossen is, maar dat is vaak een tijdrovende en dus kostbare reparatie die door vakmensen met de juiste tools uitgevoerd moet worden (bij mijn weten is daar een speciaal soort CD voor nodig). Ik denk niet dat je met smering veel opschiet. Je zou eens zo'n reinigings CD er doorheen kunnen laten gaan, dat kost weinig en helpt misschien enigzins. Edit: Ik was even aan het Google-en en kwam dit tegen: http://www.repairfaq.org/REPAIR/F_cdfaq.html Volgens mij wel nuttige info...
Link naar reactie
kijken of er een cd in zit is natuurlijk niet erg idd, maar echt snelheid maken (dus opspinnen/"opstijgen" als een 40x cd-rom bedoel ik)...??? Hij speelt niet achteruit, maar hij springt een stukje vooruit of terug. Dus idd het spoor volgen lukt niet altijd. Reinigings CD heb ik overigens al geprobeerd... Thanks voor die link, dat zal ik eens goed gaan bekijken.
Link naar reactie
[quote:75cbb3b417="Eddey"]kijken of er een cd in zit is natuurlijk niet erg idd, maar echt snelheid maken (dus opspinnen/"opstijgen" als een 40x cd-rom bedoel ik)...???[/quote:75cbb3b417]Mmm, da's wel vreemd. Van de andere kant: de Table Of Contents staat volgens mij aan het begin van de CD. Een CD leest van binnen naar buiten met een varierend toerental (binnen 500 rpm, buiten 200 rpm). Maar draait ie echt zo snel dan?
Link naar reactie
[quote:3aea78cadd="pcguy"]plaats anders even op een audio forum, bijvoorbeeld die op [url=www.new-line.nl]deze site van deze goede webshop[/url] kijk eens op de lens goed zit, en maak de lens schoon met een zgn lenscleaner[/quote:3aea78cadd] als bovenstaande nietb helpt is het of repareren (kosten kunnen hoog zijn dat je beter een nieuwe kan kopen) of nieuwe
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...