Ga naar inhoud

3de HD...geen vrije IDE meer


Aanbevolen berichten

beste medecomputergebruiker, ik heb op mijn pc 2 harde schijven, 1 cd-speler en een brander. hiermee zitten mijn IDE aansluitingen dus volledig vol. ik wil graag een 3de harde schijf (geen scsi en geen externe), ik heb gelezen dat er meerdere opties zijn, maar wat is de beste...? ik dacht zelf aan iets van een extra ide die op een pci slot kan...maar daar weet ik niet veel van, wie kan mij helpen? alvast bedankt, alain dacier
Link naar reactie
Snelheid van de pci bus van max. 133 MB/s geldt voor alle aangesloten apparaten samen; is normaliter snel genoeg, maar je kunt door veel tegelijk op de pc te doen vanzelfsprekend de grens van wat mogelijk is bereiken. Raid-0 is een truuk van het combineren van de snelheid van harde schijven door de data te verdelen over de aangesloten harde schijven. Gebruik je twee gelijke harde schijven van 80 gigabyte met elk een maximale data-overdracht van 35 megabyte per seconde dan bereik je met raid-0 theoretisch het dubbele van deze waarden, tevens neemt de toegangstijd (snelheid van reageren) toe. Onder het besturings-systeem gebruik je dan de beide schijven als schijnbaar een.
Link naar reactie
ok, maar die snelheidsgrens is absoluut geen probleem, ik ga deze schijf gebruiken als backup. die raid zie ik niet zo zitten, want dan moet ik 2 schijven kopen, zo'n controler...en bovendien kan ik dan de schijven niet handig wisselen...aangezien ik ze soms wle eens wissel (incl. de data die erop staat) voor lan-partys dus ik denk dat ik het hou bij de pci controler
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...