Ga naar inhoud

Aanbieding ALDI - 5 MP fotocamera


Aanbevolen berichten

M'n ouders willen al tijden een digitale fototoestel hebben, en ze lieten hun oog vallen op de fotocamera van Liftetec, die volgende week in de aanbieding is bij de ALDI. Aangezien mijn kennis van digitale fototoestellen niet denderd is, vraag ik jullie, 'is het wat?' http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_17/OFF01.HTM
Link naar reactie
De ervaring leert dat de digitale camera's van Aldi tot nu toe van zeer matige kwaliteit waren. Mogelijk valt het deze keer mee. Ga eens op zoek naar reviews. Deze zijn vaak wel te vinden op enkele Duitse sites (mij geen links bekend helaas). Als je ouders 239 euro te besteden hebben, kunnen ze ook een Canon Powershot A70 nemen, daar hebben ze beslist een goede camera aan. http://www.tweakers.net/pricewatch/53478
Link naar reactie
Tot nu toe is het volgens mij altijd gebleken dat de aldi/lidl camera's een ENORME afdrukvertraging hebben (iets van 0,7 seconde) en er 10 seconden over doen om op te starten. De opstarttijd is niet het grootste probleem, maar de afdrukvertraging wel. Dan kan je alleen goed foto's maken bij poserende dingen/mensen. Of voorspelbare bewegingen (en dan moet je dus goed timen).
Link naar reactie
ik denk dat je dan beter ergens een goed 3 mp toestel kan kopen, met een goede lens erin dan die lifeteq .. een goede lens en wat verfijndere techniek geeft vaak een merkbaar beter resultaat dan een opgepompte pixelvreter met een goedkoop stukje glas erin ... let je wel op dat die 5 mp in het toestel zit.. dat het niet 1 of andere (rekenvoudige/softwarematige)kunstgreep is om aan de 5 mp te komen?
Link naar reactie
[quote:7b557d7459="Kjiratsiekoedel"][quote:7b557d7459="FoXiERotjEknoR"]let je wel op dat die 5 mp in het toestel zit.. dat het niet 1 of andere (rekenvoudige/softwarematige)kunstgreep is om aan de 5 mp te komen?[/quote:7b557d7459] doen ze dit niet allemaal??[/quote:7b557d7459] Nee hoor de merken die een beetje kwaliteit bieden doen dit niet. De fabrikanten van de goedkopere merken proberen gewoon door met veel megapixels te gooien een (niet wetende)klant over te halen. De megapixels alleen geven je echter totaal geen garantie voor kwalitatief goede opnamen. greetz.
Link naar reactie
Sluit me aan bij de vorige sprekers. Die camera's van aldi hebben vaak mindere lenzen / kunstmatig verhoogd aantal pixels / weinig instelmogelijkheden. Een kennis van mij had er toen laatst een gekocht bij de aldi (van medion). Afgezien van de matige fotokwaliteit had dit ding ook een niet erg handig formaat en een behuizing die nogal goedkoop/ niet stevig aanvoelde.
Link naar reactie
Het is een Lifetec en dat klinkt mij veel slechter in de oren dan Medion. Ikzelf heb een 5 MP Medion camera. En die is echt zo slecht nog niet! Nu ben ik geen pro-fotograaf ofzo, maar de kwaliteit is echt goed. Het zijn overigens ook 5 ECHTE megapixels, geen opgekrikte shit. De camera was eerder uitgebracht als "Sanyo/Samsung" oid en de kwaliteit ervan is gewoon goed te noemen. Ook zijn er echt wel voldoende instelmogelijkheiden(althans, bij die van mij dan...uit de laatste aanbieding van alweer een tijd geleden) Het klopt inderdaad dat je SOMS lang moet wachten op je foto, das waar. Das erg vervelend en heel soms(als je 2 of 3 fotos heel snel achter elkaar maakt) moet je geen 0,7 s wachten maar 2 of 3 s ofzo:S Maar omdat dit een Lifetec is zou ik het niet doen...want das wat anders dan medion;) Want de Medion camera bevalt dus prima:) Jurrie
Link naar reactie
[quote:e044abb100="OpTorch"][quote:e044abb100="Jursch"]Maar omdat dit een Lifetec is zou ik het niet doen...want das wat anders dan medion;)[/quote:e044abb100] Hoe anders is dat dan? www.lifetec.de ??[/quote:e044abb100] Absoluut niet..Lifetec is (meestal) brak en Medion niet. Owja, er zat ook nog een 128MB kaartje bij, dat scheelde ook nog eens 40 euro..kunen meer dan 100 fotos op:D LOL, voor een sony 5 MP ben je wel 3x zoveel kwijt ofzo...maar dan heb je zeker zon beetje het beste apparaat dat er is
Link naar reactie
[quote:675b443961="Jursch"] Absoluut niet..Lifetec is (meestal) brak en Medion niet.[/quote:675b443961] Volgens mij is het alle twee niet veel, maar dat hangt sterk af van wat je gewend bent/welke eisen je stelt. Jammer dat C!T dit soort camera's nooit meeneemt in de testen. Het argument dat de camera alleen tijdens een actie leverbaar is en dus uitverkocht is als het blad in de winkel ligt is waar. Maar toch zou het leuk zijn om eens te zien hoe zo'n aldi-camera het t.o.v. de bekende merken doet. [quote:675b443961] Owja, er zat ook nog een 128MB kaartje bij, dat scheelde ook nog eens 40 euro..kunen meer dan 100 fotos op:D[/quote:675b443961] meer dan 100 foto's ??? dat is dan met heel veel compressie of met een lagere resolutie dan 5 MP. :wink:
Link naar reactie
Mijn overtuiging is dat als de camera NIET van een bekend camera merk(Canon, Nikon, Olympus, Fuji, Minolta,Kodak, Pentax) is weglopen en afblijven. Tot nu toe heeft geen een van de onbekendere merken de gevestigde orde te weten overtreffen. Kies voor kwaliteit je zal er geen spijt van krijgen. De eerder genoemde Canon A70 is idd een aardige camera en een uitstekend alternatief.
Link naar reactie
http://www.imaging-resource.com/ is een goed startpunt om te beginnen. Ze hebben ook een soort test waarmee je een beetje een idee kunt krijgen wat bij jouw zou passen. En dan zijn er nog de lijstjes met 'goede' camera's gesorteerd per toepassing/gebruik. 5Mp lijkt leuk, maar tenzij je standaard A4 formaat of groter wilt kunnen printen is het overkill. Zeker met een 'goedkoop' merk als dat bij de Aldi lijkt me dat geen echt goede combinatie ... 3Mp ziet er op 'standaard' foto-formaat best goed uit. En zelfs een vergroting na een stapje groter is nog niet echt lelijk tenzij je er met je ogen op het plaatje zit. Tenminste dat was mijn indruk toen ik in een fotozaak voorbeelden zag terwijl ik zelf op zoek naar een digitale camera was ...
Link naar reactie
ik heb een Ricoh Caplio G3. 3.2 megapixel, 0.14s afdrukvertraging (mijn eisen waren: minimaal 3megapixel&lage afdrukvertraging). ik heb laatst afgedrukt bij de albert heijn en dat zal er goed uit. ik gebruik hem meer voor webfoto's en daar geeft hij een overkill aan te goed zijn. waarom zou je niet aan B-merken mogen denken?? A-merken (sony, canon, etc.) zijn goed hoor, maar de prijs/kwaliteit ligt bij B-merken beter. Medion vind ik meestal ook niet slecht, de camera is voor MIJ echter bagger door de enorme afdrukvertraging. maar mijn laptop ben ik echt tevreden over. Het is maar net wat je eisen zijn en wat daar het dichtst bij ligt
Link naar reactie
[quote:1b9ffbee5b="Kjiratsiekoedel"]Medion vind ik meestal ook niet slecht, de camera is voor MIJ echter bagger door de enorme afdrukvertraging. maar mijn laptop ben ik echt tevreden over. Het is maar net wat je eisen zijn en wat daar het dichtst bij ligt[/quote:1b9ffbee5b] De pc's/laptops van Medion zijn idd van goede kwaliteit, het feit dat je goede pc's voor een scherpe prijs kan samenstellen, zegt niets over de digitale camera's. Volgens mij laat medion die dingen gewoon door een onbekende fabrikant in Azie maken en plakken ze vervolgens overal hun eigen logotje op. Dit in tegenstelling tot de a-merken die de camera geheel zelf ontwikkelen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...