Ga naar inhoud

Firewire vs USB conflict??


Aanbevolen berichten

Kunnen Firewire en USB met elkaar in conflict zijn? Ik heb steeds problemen met de capture van mijn DV beelden. Vaak loopt hij vast. Soms is de kwaliteit slecht. Ik heb een ADSL modem en een scanner aangesloten op USB. De netwerkfunctie van de firewire kaart heb ik uitgeschakeld in apparaatbeheer. Systeem: P4, 2.6Ghz, 512int, 128gr, hd120GB, XP+SP1 Videosoftware: Nero VisionExpress 2
Link naar reactie
[quote:d7c256cba7="sanne2jo"]Kunnen Firewire en USB met elkaar in conflict zijn? [/quote:d7c256cba7] Zijn deze beide onboard, 2 pci kaarten of een Firewire/USB2 combo kaart? Heb je al gekeken naar de IRQ's in WinXP Systeeminfo > Hardwarebronnen > IRQ's. Staat overal bij status OK? Ik heb zelf een Firewire/USB2 combo kaart, die gebruikt wel 3 IRQ's maar voldoet wel.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:4aee923b31="jolo"][quote:4aee923b31="sanne2jo"]Kunnen Firewire en USB met elkaar in conflict zijn? [/quote:4aee923b31] Zijn deze beide onboard, 2 pci kaarten of een Firewire/USB2 combo kaart? Heb je al gekeken naar de IRQ's in WinXP Systeeminfo > Hardwarebronnen > IRQ's. Staat overal bij status OK? Ik heb zelf een Firewire/USB2 combo kaart, die gebruikt wel 3 IRQ's maar voldoet wel.[/quote:4aee923b31] De firewire is een PCI Sweex kaartje, de USB2 poorten zijn onboard. Er zijn geen IRQ conflicten
Link naar reactie
[quote:21d9a37d70="sanne2jo"]De firewire is een PCI Sweex kaartje, de USB2 poorten zijn onboard. Er zijn geen IRQ conflicten[/quote:21d9a37d70] Dus dan deelt de firewire kaart geen IRQ met USB2? En heb je al die firewire kaart al in een ander pci slot geprobeerd? En staat er nog info bij Systeeminfo > Onderdelen > Probleemapparatuur? Was dat capture probleem van DV beelden al toen je 'm voor het eerst gebruikte, of pas later?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:48b54ff7e0="jolo"][quote:48b54ff7e0="sanne2jo"]De firewire is een PCI Sweex kaartje, de USB2 poorten zijn onboard. Er zijn geen IRQ conflicten[/quote:48b54ff7e0] Dus dan deelt de firewire kaart geen IRQ met USB2? En heb je al die firewire kaart al in een ander pci slot geprobeerd? En staat er nog info bij Systeeminfo > Onderdelen > Probleemapparatuur? Was dat capture probleem van DV beelden al toen je 'm voor het eerst gebruikte, of pas later?[/quote:48b54ff7e0] Geen IRQ conflicten, dat probleem is er al vanaf het begin. Ik heb hem al geprobeerd in een ander pci slot maar het probleem bijft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...