Ga naar inhoud

Images op een externe HD


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, Na een bijna fatale bewerking uit te voeren met PM8, waarbij ik al mijn gegegevens zou zijn kwijtgespeeld, besefte ik hoe belangrijk het maken van een backup wel is. Nu is mijn oog gevallen op deze [url=http://www.iomega-europe.com/eu/products.aspx?productId=HDD120DUALExternal]Iomega[/url] schijf. Volgens de specificaties is de schijf aan te sluiten op de USB2 poort. De hele bedoeling van de schijf is dat ik van tijd tot een image maak (met het bijgeleverde Norton Ghost 2003). In geval van problemen wil ik dus mijn recenste image kunnen terugplaatsen. Daar zit het hem nu juist. Gaat dat wel gaan? De schijf kan alleen aangesproken worden via USB. En als mijn Windows XP in het slechste geval niet meer opstart, dan ben ik ook niets met mijn image. Kortom, hoe gaat dat allemaal in zijn werk? Ik zou dat graag willen weten vóór ik die schijf aanschaf. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Link naar reactie
In de handleiding van mijn pc staat : Removable devices (usually floppy discs) CD-ROM drive Hard Drive Network Boot Dat laatste heb ik nog nooit uitgeprobeerd. Dus of het werkt, daar heb ik mijn twijfels bij. (Ik heb wel een netwerk thuis, maar de optie om de schijf dan aan een andere pc te hangen lijkt me niet zo goed. De andere pc's hebben trouwens geen USB2.)
Link naar reactie
[quote:1b483bdffe="mlouage"]De hele bedoeling van de schijf is dat ik van tijd tot een image maak (met het bijgeleverde Norton Ghost 2003). In geval van problemen wil ik dus mijn recenste image kunnen terugplaatsen. Daar zit het hem nu juist. Gaat dat wel gaan? De schijf kan alleen aangesproken worden via USB. En als mijn Windows XP in het slechste geval niet meer opstart, dan ben ik ook niets met mijn image. [/quote:1b483bdffe] Volgens [url=http://www.iomega.com/na/products/product_detail.jsp?PRODUCT%3C%3Eprd_id=58091&FOLDER%3C%3Efolder_id=63237&ASSORTMENT%3C%3East_id=63191]deze info[/url] zou het moeten kunnen. [quote:1b483bdffe="mlouage"]Kortom, hoe gaat dat allemaal in zijn werk? [/quote:1b483bdffe] Hoe dat werkt met Ghost weet ik niet. Zelf heb ik Acronis PartitionExpert2003, die op een bootable CD staat. Als ik ervan opstart, dan ziet deze ook mijn externe harddisk die aangesloten is via USB2.
Link naar reactie
[quote:67e2ed6f7b="mlouage"]Dus het zou best mogelijk zijn dat Norton Ghost 2003 een boot flop (of moderner : een bootable cd) aanmaakt met de restore software. Deze software zou dan ook de USB2 schijf kunnen aanspreken?[/quote:67e2ed6f7b] Inderdaad. Zolang deze bootable flop of cd maar geen gebruik maakt van DR-DOS zoals PartitionMagic8, die de externe harddisk aangesloten via USB2 niet ziet.
Link naar reactie
IK heb er juist even de manual van Norton Ghost 2003 op de website bijgehaald. Ghost biedt inderdaad ondersteuning voor USB2 en ook Firewire. Firewire heb ik ook op mijn pc. Ik denk dat de beste keuze dan een schijf is dat zowel via USB2 én Firewire kan aangesloten worden. Stel dat er 1 connectie het laat afweten, dan heb ik nog altijd 1 over. Bedankt voor jullie reactie!
Link naar reactie
[quote:cdcb617ee1="gerben"]Bij mijn weten kan Ghost vanaf versie 7 een bootdisk aanmaken met daarop USB drivers. En kan Ghost hiermee een via USB aangesloten schijf benaderen. Dan met die flop booten, en vervolgens de image terugzetten.[/quote:cdcb617ee1] Volgens mij is Gerben goed bij de tijd. Je kan een bootdisk met USB drivers maken. (heb ze laatst zelf op de binaries gezien)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...