Ga naar inhoud

goede DVD brander


Aanbevolen berichten

Lite-on 8speed versie. 3 weken geleden deden ze het voor 125 euro) Er zijn topics op dit forum : Media : Philips +RW (4x) +R4x die het ook doen op 8x is de paarse Arita, van anderen hier Platinum, en ook TDK en Maxwell. Als je films maakt voor stand-alone dvd spelers, kan je de bookmark utility downloaden van Lite-on. Zeer goede ervaring (al is het voorlopig maar 3 films) ermee.
Link naar reactie
[quote:b9306fbaba="bbx"]Wat heb je er eigenlijk voor betaald? (ja, ik ben bekend met pricewatch) Heb zelf ook lite-on drives, ben ik ook erg tevreden over. Weet jij toevallig ook wat van die Nec 2500? Is ie goed?[/quote:b9306fbaba] De 812S heb ik 150 € betaald. De 811S en 851S gaan voor 110 € over de toonbank. Verchil tussen 851S en 812S= 812S brandt DVD-R op X8 en DVD-RW op X4 ; 815S X4 X2
Link naar reactie
Plextor heeft een nieuwe 12x brander.... Deze brander heeft de optie om icm de laatste versie plextools gebrande dvd's te kunnen onderzoeken/testen op diverse schrijf fouten. een nogal belangrijke optie aangezien het feit dat een dvd leesbaar is niets zegt over de kwaliteit waarmee gebrand is. Vooral schrijffouten die net onder het kritische maximum liggen zijn moordenaars, niet nu maar wel over 1-2 of 3 jaar als blijkt dat de discs met daarop de familie filmpjes in ene niet meer leesbaar zijn. Goed dvd's branden is hoofdzakelijk een kwestie van de juiste combinatie vinden van brander ,schijfjes en software, alhoewel ondertussen de software al niet veel invloed meer heeft. Zo'n test functie kan je daarbij goed helpen en je in ieder geval enige zekerheid geven dat wat je gebrand hebt van redelijke kwaliteit is zodat je je niet over 3 jaar op dit forum hoeft te melden met een topic als "HELP-Mijn dvd's zijn niet meer te lezen" Meerdere eigenaars van bepaalde brandermerk/cd combinaties kunnen je daar van alles over vertellen.... Google maar eens op "cd niet meer leesbaar"..... Verder ben je bij plextor natuurlijk verzekerd van een behoorlijke kwaliteit met goede garantie, regelmatige updates van software en firmware. Ik heb zelf een 708 en ben er erg happy mee alhoewel de testfunctie van het nieuwe model er waarschijnlijk voor gaat zorgen dat ik deze binnenkort aanschaf....
Link naar reactie
[quote:baa1e0ad08="bbx"]Plextor is ook erg goed, maar dan komt het budget als bottleneck naar voren. Maar goed, laat die reacties maar komen. Ik heb meer aan deze ervaringen dan aan een review.[/quote:baa1e0ad08] Budget eens : vroeger (scsi) zweerde ik bij state-of-the-art Yamaha dus vs Plextor (toch plextor :wink: ). Later ervan afgestapt : Plextor kost zeg 2x een Lite-on en gaatzeg 2 keer zo lang mee, laten we zeggen 2x 2 jaar. Koop ik lite-on dan moet ik hem na 2 jaar vervangen (je bent zelfs goedkoper uit, apparaten worden goedkoper in 2 jaar) Belangrijk is nu dat ik na 2 jaar weer up-to-date ben met de nieuwste snelheden en de nieuwste snufjes. De plextor gaat nog 2 jaar mee op basis van oude technologie. Waar kies je voor 8) . Succes
Link naar reactie
[quote:cd100fc297="rwilligen"]Plextor heeft een nieuwe 12x brander.... Google maar eens op "cd niet meer leesbaar"..... ....[/quote:cd100fc297] Akkoord met rwilligen, de combinatie brander / medium is bepalend voor de houdbaarheid van cd/dvd. Maar: Als je wat betreft schijfjes bij de gekende merken blijft, dan kom je na 10 jaar niet voor verrassingen te staan, mijn alleerste (CD) brander was een Mitsumi, type mij niet meer bekend,steeds gebrand op TDK, nu acht jaar later, nog steeds goed leesbaar. Later overgeschakeld naar LiteOn brander's , steeds met TDK, FUji, Sony en Panasonic media, tot volle tevredenheid. N.B. Alle branders (uitgezonderd HP9100) werken nog op andere PC's bij mensen die geen belang hechten aan de snelheid waarmee gegevens worden weggeschreven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...