Ga naar inhoud

Langzaame + snelle HD op 1 IDE kabel, snelle dan langzamer?


Aanbevolen berichten

Als ik een langzaam(ere) shijf samen met een snelle schijf op 1 IDE kabel doe, gaat de snelheid van de snelle schijf dan achteruit? Ik wil namelijk een nieuwe HD kope maar ik heb alleen nog maar 1 IDE poort vrij op de kabel van de originele schijf. Ik heb nog een RAID syteem van 80GB maar die is voor de programas en games enz. Of is het gewoon slim om een apart IDE kaartje te kopen?
Link naar reactie
[quote:c5fcbeac59]Nee hoor een langsame schijf kun je gewoon kun je gewoon als slave aansluiten zonder dat je het verschil merkt. Je schijf zal er niet langsamer op worden.[/quote:c5fcbeac59] Ik meen mij te herinneren dat deze optie vroeger werd afgeraden, is dat tegenwoordig niet meer zo? En als je bijvoorbeeld een cd rom aansluit als slave, maakt dat ook niets uit, of geeft dat wel vertraging?
Link naar reactie
[quote:b03eadbed2]Bij een ATA66 of hoger controller maakt het niet uit.[/quote:b03eadbed2] Merci, mijn kennis loopt achter merk ik... Maar voor alle zekerheid.....(ik denk er over om zelf weer eens een comp te bouwen, laatste keer was 5/6 jaar geleden), geldt dit ook voor SATA, dus dat ik oude slome (relatief) schijf rustig als slave naast snelle kan zetten?
Link naar reactie
Iedere s-ata schijf komt stand-alone met een kabeltje op het moederbord, er zitten geen 3 of 4 aansluitingen meer op zoals bij p-ata, maar slechts 2, eentje voor op het mobo, en eentje voor in de schijf. De jumpers die je op p-ata schijven hebt om master, slave, of cable select in te stellen zijn dan ook verleden tijd. Scenic20
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...