Ga naar inhoud

PC Gekocht maar blijkt niet te zijn wat er in de adv. stond


Aanbevolen berichten

Een kennis van mij heeft op een beurs een pc gekocht met 80 gb HD en onboard sound en Video Nu krijgen we het geluid niet aan de gang (geen drivers te vinden voor dit type PC Chips moederbord en ook is de beloofde 80 GB HD slechts 20 gb groot. De Pc is 3 dagen oud en de eigenaar baalt als een stekker, de PC zaak wil de PC echter niet terugnemen. Mijns inziens is hier toch sprake van misleiding cq bedrog en das toch rede om een koop ongedaan te kunnen maken of niet Wie heeft er vaker iets over dit probleem gelezen. (Modjes verplaats hem evt maar)
Link naar reactie
Heeft hij dan die PC niet aangezet bij aankoop? De buurjonge van mij is ook genept maar dan via internet. De drivers voor een en ander heb ik wel gevonden met Aida32. Het HD klopte dus niet. Het schijnt dat sommigen het volgende trucje gebruiken = Je gaat heen, verkoper brabbelt iets over dat hij een andere PC heeft gekocht. Deze staat niet ver weg. Het lijkt dat de aangeboden PC goed is maar…in feite is de nieuwe aangesloten op het scherm. Buurjonge had geluk, hij had de e-mail bewaard met de aangeboden specificatie. Maar op een beurs of elders… grtz
Link naar reactie
Zonder bewijs zo goed als onmogelijk. Had ie een getuige bij zich? Maar dan nog, als een bedrijf zich halsstarrig opstelt, wie begint er nu een procedure over een paar honderd euro? Daar rekenen dit soort oplichters op. Zo zie je maar weer, op een beurs je niet laten verblinden door prijzen, maar altijd alleen maar bij erkende bedrijven kopen.
Link naar reactie
[quote:5ac800bb82="jackdegek"]ik neem aan dat je een bon hebt gekregen van die pc? Misschien staat er nog op het bonnetje om welke configuratie het gaat. Om welke zaak gaat trouwens, hoe zit het met hun algemene voorwaarden?[/quote:5ac800bb82] behalve de bon, heb je ook een prijslijst van ze ? Kan als aanvulling op de bon dienen. Heb je beide dan zou ik de consumentenbond inzetten of je rechtsbijstand (ik neem aan dat je 1 vd 2 wel hebt) Verder eens met Brigitte : zodra je op een beurs grotere bedragen gaat uitgeven, koop dan altijd bij een courante zaak (die na de beurs nog bestaat)
Link naar reactie
[quote:28e6ead70d="DutchVTR"]Op de bon en op de flyer die aan de kast geplakt staat staat duidelijk 80 gb en onboard sound van een bep. type Van het Moederbord type heeft zelfs de fabrikant/website nog nooit van gehoord dus drivers nada/noppes Schako Computers in Den Haag gaat het om.[/quote:28e6ead70d] ALs het op de bon en de flyer staat dan moet het toch geen probleem zijn met een jurist. Gewoon aanklagen wegens oplichting. Forceer met getuigen en schriftelijk een naam van de man die zegt dat je de 20 GB moet accepteren en open tegen die persoon een aparte rechtzaak (dus 1 tegen schako en 1 tegen de verkoper persoonlijk) bij de civiele strafrechter. Wedden dat ze alle 2 snel van mening veranderen. 1 is zeker
Link naar reactie
[quote:f07d760aee="Bosje"][quote:f07d760aee="DutchVTR"]Op de bon en op de flyer die aan de kast geplakt staat staat duidelijk 80 gb en onboard sound van een bep. type Van het Moederbord type heeft zelfs de fabrikant/website nog nooit van gehoord dus drivers nada/noppes Schako Computers in Den Haag gaat het om.[/quote:f07d760aee] ALs het op de bon en de flyer staat dan moet het toch geen probleem zijn met een jurist. Gewoon aanklagen wegens oplichting. Forceer met getuigen en schriftelijk een naam van de man die zegt dat je de 20 GB moet accepteren en open tegen die persoon een aparte rechtzaak (dus 1 tegen schako en 1 tegen de verkoper persoonlijk) bij de civiele strafrechter. Wedden dat ze alle 2 snel van mening veranderen. 1 is zeker[/quote:f07d760aee] Het probleem is dat het om een relatief klein bedrag gaat, als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zal deze wel een brief schrijven aan schako, maar waarschijnlijk geen rechtszaak beginnen....
Link naar reactie
Hangt af van de vorm van rechtsbijstandsverzekering : als het alleen maar om advies gaat ben ik het eens met je. Anders moeten ze de zaak klaren, dus correspondentie anders voor het gerecht dagen. Je betaalt er ook voor dat ze rechtzaken kunnen starten. Ik heb in mijn polis alleen een maximum bedrag (in speciale gevallen geld die niet eens) staan. ALs ik dit mijn geval was, zou ik maanden zo niet jaren kunnen procederen. Bovendien, ook voor SCHAKO computers geld dat zij ook kosten moeten maken. Dus wie gaat eerst afhaken ? Gebruiken ze geen advocaat, dan heb je ze waarschijnlijk binnen 1 zitting op meineed betrapt en ik dacht dat daar 12 jaar cel op stond. En dat is een redelijke genoegdoening in afwachting van je PC. Maar weer on topic : meestal helpt het om een jursit of consumentenbond te laten bellen.
Link naar reactie
mijn vader had laatst ook een akkefietje met zijn werkgever, dit ging om een bedrag van 500 euro maar de rechtsbijstandsverzekering gaf te kennen hiervoor geen rechtszaak te beginnen, vanwege het te lage bedrag. De verzekering heeft echter wel de 500 euro aan mijn vader betaald, omdat dit voordeliger was dan het beginnen van een rechtszaak. Het lijkt me dus een moeilijke zaak, maar je kunt ieg proberen dat tuig onder druk te zetten.
Link naar reactie
heb je op de HD al gekeken wat voor type het is. want op beursen maken ze vaak zgn ''burn in partities'' ze formatteren een gedeelte van de Hd, en draaien dan wat stress programmas om te zien of de pc ook goed werkt. ik heb dit zelf eens met mn stomme kop ondervonden, (4 jaar geleden kocht ik voor het eerst een PC) geen bal verstand van, dus kennis mee die dat wel had, ik pc gekocht, maxtor 40 GB hdtje erin, leuk en aardig, komen we thuis, zullen we windows installeren, staat er dat er maar een HD van 4 GB inzit... na lang gezoek en gedoe kwamen we erachter dat er 1 partitie was gemaakt, en na het compleet formatteren van de PC kwam het alsnog goed. controleer dus eens met Fdisk of partition magic wat de werkelijke grootte van de Hd is..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...