Ga naar inhoud

Vraag over USB


Aanbevolen berichten

:( Ik heb een externe HD aangsloten op een USB-hubje in mijn monitorvoet, het werkt allemaal wel maar overdracht van data is verschrikkelijk traag, terwijl mijn moederbord USB 2.0 ondersteunt. Vraag 1: kan het zijn dat het al wat oudere hubje 'terugschakelt' naar USB 1? Als ik de USB-kabel rechtstreeks in een USB-slot aan de achterzijde vd pc steek, wordt de schijf niet herkend. Vraag 2: hoe is dit mogelijk en hoe kan ik er voor zorgen dat een apparaat dat op één poort wordt geïnstalleerd ook op de andere werkt. Ben benieuwd naar eventuele reacties. Hans
Link naar reactie
Ja, als die hub in je monitorvoet geen USB2 is, val je terug naar USB1.1. Je zult dan die HD (via een verlengkabel) rechtstreeks op je "echte" USB2 poort moeten aansluiten. Ik heb onlangs ook zo 'n ding (archos) aangesloten. Op mijn hub, een 1.1 deed hij het wel, maar gaf twee meldingen. De eerste was dat ik een snel USB-appraat had aangesloten op een trage poort, de tweede melding was dat ik eigenlijk wel een voeding op de HD moest aansluiten, terwijl de hub een eigen voeding heeft en dus alle poorten voldoen power krijgen. Na aansluiting op de USB2 poort achterop de PC werkte alles zonder mankeren en ook zonder voeding voor de HD.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...