Ga naar inhoud

verbelijking 56K-modem t.o.v. kabel


Aanbevolen berichten

L.S. Wat presteert een kabel- verbinding in vergelijking met een ouderwets 56K-modem? B.V. @home -basis max download 8 Kb/s " downstream 64Kb/sec " upstream 32Kb/sec Ik veronderstel dat het verschil niet erg groot zal zijn en dat @Home-basis niet als breedband wordt beschouwd. Bij voorbaat dank voor reactie! Vr. Gr. Henk Hegeman
Link naar reactie
[quote:f961a0c443="gerben"]Een 56k modem haalt maximaal iets van 5 kB/s (40 kpbs), kun je het zelf uitrekenen.[/quote:f961a0c443]Klopt, maar bij downloaden vaak maar de helft daarvan. Ik denk dat je met ISDN of zo'n minimum abonnement een betrouwbaardere verbinding hebt. Ook is het zo dat 30 uur per maand (1 uur per dag) internetten via een telefoonmodem, volgens mij al veel meer kost dan 15 tot 20 euro. Verder heb je het voordeel dat als je keer een grote download hebt, dat je die toch wel kan starten. Mocht het abonnement een keiharde limiet hebben, dan heb je er helemaal niks aan. Mocht het een 250MB abonnement zijn die van een hoge naar een lagere snelheid gaat, tja, dan zie ik toch nog wel wat voordelen als er toch wel meer data opgehaald mag worden.
Link naar reactie
[quote:772af01466="NoepZoR"][quote:772af01466="Eddy X"]Kabel:makkelijk 600MB/sec down maar slechts 128MB up. Let wel : MB en niet Mb[/quote:772af01466] hahahha grappenmaker, @home levert standaard een 10mbit netwerkkaartje mee :) het moet dan 2,5mbit download zijn en 0,256mbit upload (jaja is verhoogt)[/quote:772af01466] Dat ligt puur aan je provider, als je op een campus zit ofzowz wil 1 a 2mbit wel lukken over de kabel. Maar bij normale abbo's (o.a. @home) geven ze max 2560kBIT (ik zit op 300kb/sec ongeveer) down en 256kBIT (rond de 30kb/sec) up.
Link naar reactie
[quote:61675aa017="NoepZoR"]@home wordt wel weer sneller :) eerst constant 320, toen langzaam richting 330, en nu vlieg ik geregeld weer over de 350, van et weekend nog met 400kb/s uit tsjechie :) maar 600mbit haal je ook niet op de campus, das echt zwaar overdreven[/quote:61675aa017] Vriend van me zit op campus, haald 1.2megaBYTE down, en ongeveer 600-700kBYTE up. Bij mij wordt @home laatste tijd juist langzamer, gaat van de 370-350 nu richting de 300 :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...