Ga naar inhoud

Advies omtrent aanschaf nieuw systeem graag.


Aanbevolen berichten

Ik ga binnen (uiterlijk) 4 weken 2 nieuwe systemen kopen en ik wil graag advies. Het 1e systeem zal intensief gebruikt worden voor games en dtp-werk en het 2e systeem enkel voor Office en internet. [b:542b732271]1e systeem:[/b:542b732271] Behuizing: AOpen MiddleTower ATX,350W Silent+USB Zwart(H600B) Moederboard: Asus A7N8X-E Deluxe,SockA,nForce2,Aud,SATARAID,LAN CPU: AMD Athlon XP 3000+, 333Mhz, 512Kb, SocketA, Box1 Koeler: CoolerMaster XDream CPU Clr SocketA 3000+ LowNoise Interne geheugen: 2x Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC3200 400Mhz Harde schijf: Maxtor DiamondMax Plus 9, 120Gb,7200rpm,8M,SATA150 Videokaart: Radeon 9800 Pro, 128Mb, DVI, TVout, Retail Geluidskaart: Creative SoundBlaster Audigy 2 Player, PCI, bulk Monitor: Iiyama LS902UTG, 19''CRT VisionMaster 1451 CD-rewriter: Asus CD-Rewriter 52x32x52x Quiet Track, Zwart, RTL Toetsenbord + muis: Logitech Cordless Desktop MX ------- Bij Informatique kom ik op zo'n €1450 uit. ------- [b:542b732271]2e systeem:[/b:542b732271] Vrijwel identiek aan het 1e systeem, enkel dan 512mb ipv 1024mb intern en een goedkopere videokaart omdat daar geen spellen op gespeeld zullen worden. ------- De vragen: - Zijn er nog veranderingen te adviseren? - Wat voor videokaart kan ik het beste voor het 2e systeem nemen? - Goedkopere winkels? :D - En verder welke adviezen jullie me ook kunnen geven. Ik zit ook erg in twijfel om AMD64 te nemen ipv XP, maar geeft dit echt veel verschil? Alvast bedankt.
Link naar reactie
[quote:c2ffe41d6c="Fyendiar"] De vragen: - Zijn er nog veranderingen te adviseren? - Wat voor videokaart kan ik het beste voor het 2e systeem nemen? - Goedkopere winkels? :D - En verder welke adviezen jullie me ook kunnen geven. Ik zit ook erg in twijfel om AMD64 te nemen ipv XP, maar geeft dit echt veel verschil? Alvast bedankt.[/quote:c2ffe41d6c] - Ja, AMD64 presteert relatief beter, is modernere architectuur en is voorbereid op 64-bit besturingssystemen. - ATI Radeon 9600 (Pro), hangt een beetje van je budget af, maar zou in ieder geval wel een Radeon nemen. - Ik zou een beetje zoeken in de Pricewatch/Shop Survey van Tweakers.Net, ik denk bijvoorbeeld aan Eynstein, Salland Automatisering en Yorcom. Offertes opvragen dus. - Verder vraag ik me af of je met DTP-werk niet beter een P4-systeem kan nemen, zoek wat benchmarks op zou ik zeggen ... bestaat dat, DTP benchmarks? :D
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties. Ik heb uiteindelijk besloten om toch maar voor de amd64 te gaan, het verschil in prijs valt redelijk mee en bijv. Yorcom is redelijk goedkoop te noemen. Ook dat 9600 advies bevalt me wel. Sorry dat ik niet eerder reageerde, maar ik had wat computerproblemen.
Link naar reactie
Voor je 2e systeem kun je nog een heeeleboel geld besparen. Een tweedehands pc is dan nog snel genoeg .... Of als dat te riskant is, dan is de traagst leverbare cpu (is vaak een Intel Celeron of equivalent) met een onboard grafische kaart de beste optie. Als je dan nog kiest voor een freeware pakket als 'Open Office' ipv MS Office heb je alweer een paar honderd euro bespaard.
Link naar reactie
Klopt, ik had zelf ook een heel wat langzamer 2e systeem in gedachte, maar ik krijg de persoon die dit systeem gaat gebruiken het maar niet aan zijn verstand dat je voor dat werk geen heel snelle computer nodig hebt. Ach, die persoon is tevens degene die beide systemen bekostigd, dus die koppigheid is dan zijn probleem. Wat betreft OpenOffice ben ik het echter niet geheel met je eens aangezien ik er zelf een tijdje mee gewerkt heb en het achter zo bleek dat het niet volledig compatible is met de MS versie. Het gebeurde nogal eens dat wanneer ik een word bestand opende er zowaar meerdere pagina's ontbraken, en aangezien alle tekstbestanden die ik binnen krijg met MS opgemaakt zijn vervalt dus die optie.
Link naar reactie
- ik zou ipv een cd-writer een dvd-writer nemen. Het prijsverschil is niet zo groot, in de dtp machine zou ik ieg een dvd-brander zetten. - Op die office pc kun je idd nog wel een en ander besparen, bijvoorbeeld: - ander mobo, niet de deluxe uitvoering maar de gewone - je kan ipv een audigy geluidskaart de onboard sound gebruiken - een a-xp 2500+ cpu is ook snel zat maar wel een stuk goedkoper...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...