Ga naar inhoud

Oude harde schijf verwisselen voor nieuwe


Aanbevolen berichten

In mijn PentiumIV (1.4mHz) zitten een C-schijf 40Mb en een D-schijf 20Mb. Op de C-schijf is Windows ME pre-geinstalleerd, op de D-schijf heb ik WinXP geinstalleerd (multiboot, voor mijn oude scanner die alleen onder ME werkt). Nu heb ik een nieuwe HD 160Mb gekocht die ik wil uitruilen voor mijn D-schijf (met een exacte copie erop van mijn huidige D-schijf). Ik wil de nieuwe D-schijf als 2e HD op een 2e PC (via netwerkje verbonden) FDISKEN en formateren, daarna een exacte copie van de D-schijf hierop zetten, en dan de oude D-schijf verwisselen met de nieuwe 160 Mb HD; nu vraag ik me af of dit kan? Immers XP ziet dan opeens een andere schijf... Iemand ervaring hiermee??
Link naar reactie
[quote:82255d2648="praatpaal"][quote:82255d2648="J. de Boer"]Je hebt het over oude schijven van 40 resp, 20 Mb en een nieuwe van 160 Mb. Ongetwijfeld zul je Gigabyte (GB) bedoelen. Zoveel Megabyte is wel heel erg klein. :-? [/quote:82255d2648] Ja dat mag duidelijk zijn dat ie GB bedoelt, lekker zinvolle reactie...... :roll:[/quote:82255d2648] bijna net zo zinvol als die van jou :roll: zou je er anders niet gewoon een pci hd controller bij kunnen kopen? dan kan je die 40 Gb hardeschijf er ook gewoon in houden, en die pci kaartjes zijn nog niet eens zo duur ook.
Link naar reactie
PCI HD Controller, spreekt me wel aan, 160Gb als 3e harde schijf erin: In mei/juni 2004 moet ie toch weer over naar mijn nieuwe PC-Prive-PC. Heb er nog nooit van gehoord PCI-HD Controller, kaartje erin? en naast huidige 2 HD's, DVD-speler, CD-Writer als 5e erbij? lijkt de oplossing. Of nog addertjes onder het gras?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...