Ga naar inhoud

hub om internet te verdelen


Aanbevolen berichten

Beste luitjes, Ik heb thuis kabel internet en wil dit verdelen over meerdere computers. Ik heb dus een hub aangsloten op de volgende manier: kabal vanaf kabelkastje naar uplink hub en dan gewoon de computers op hub-poorten aangesloten. Internetten gaat zo prima. Enige zeer vervelende nadeel is dat mijn upload praktisch 0 wordt, zodat zelfs een mailtje versturen bijzonder traag gaat. Downloaden gaat gewoon net zo goed als zonder hub. Ik heb ook geprobeerd een crosslink kabel tussen kabelkastje en een gewone hubpoort aan te sluiten, maar dit maakt geen enkel verschil (wat op zich logisch is aangezien men op dit forum zeggen dat uplink zelf gewoon elektronisch hetzelfde doet) Waar zou dit probleem aan kunnen liggen? Hub zelf misschien niet goed?? let me know, let me know...
Link naar reactie
Switch aanschaffen ipv hub. Het verschil is dat een hub alle signalen naar alle computers door stuurten switch dat een stuk geavanceerder doet. Met een hub wordt het grootste deel van de data naar de verkeerde bestemming verstuurd, hetgeen de boel flink laat dicht slibben. Hoe een swich precies werkt, weet ik niet, maar het dataverlies is (praktisch) nul.
Link naar reactie
mmm heb bij FAQ gekeken, maar daar hebben ze het over systemen met een server die 2 netwerkkaarten heeft (eventueel een met ingebouwde hub) maar dat wil ik niet, de computers moeten onafhankelijk van elkaar het internet op kunnen... Als zo'n switch zo'n wonderapparaatje is moet ik die maar misschien proberen en hopen dat ik niet hetzelfde probleem heb. Trouwens Netwerk tussen computers gaat prima (up/downloaden) alleen naar internet toe dus niet.. maarja ik ga de bus halen...
Link naar reactie
[quote:d4fc81851f="Peter_the_skater"]mmm heb bij FAQ gekeken, maar daar hebben ze het over systemen met een server die 2 netwerkkaarten heeft (eventueel een met ingebouwde hub) maar dat wil ik niet, de computers moeten onafhankelijk van elkaar het internet op kunnen...[/quote:d4fc81851f] Ik denk dat je al te moeilijk aan het doen bent. Een netwerkkaart met ingebouwde hub. Dat is zo'n beetje wat je al hebt maar dan met externe hub. Tjee, eerst eens beter proberen te begrijpen waar het om gaat ... Je internet werkt niet goed via een hub: te lage upload snelheid. Okay dat is een gegeven. Advies was om een switch te gebruiken ipv een hub. Tja, iets kopen van 25 euro en dan niet weten of het werkt of de oorzaak is? Verder overtreedt je de regels van de kabel boer nog steeds ... vermoed ik tenminste. Je zou een router configuratie kunnen proberen als je nog een extra netwerkkaartje hebt liggen. Dan heb je op dit moment nog geen extra kosten omdat je al een hub hebt. Een van je PC's zal dan als router fungeren. Daar leer je dan gelijk weer een boel van. Heb je nog een 486 of zo staan, dan zou je een Linux routertje kunnen proberen. En waarom? Omdat je nog niet toe bent aan een router/switch die pakweg 35 euro kost, dat zeer vermoedelijk de problemen oplost. Het is wel zo dat ik echt niet kan garanderen dat de upload nog steeds tegenvalt voor 1 computer :roll:. Oh ja, met een router overtreedt je vermoedelijk ook de regels van de kabelboer, echter, je gebruikt dan wel 1 IP adres, en dat levert geen hogere rekening op. En bij een goede configuratie (bestandsdeling niet voor internet aan) weet de buitenwacht niks.
Link naar reactie
[quote:85bc0b9987="Hans.Vosman"][Verder overtreedt je de regels van de kabel boer nog steeds ... vermoed ik tenminste. Oh ja, met een router overtreedt je vermoedelijk ook de regels van de kabelboer, echter, je gebruikt dan wel 1 IP adres, en dat levert geen hogere rekening op. En bij een goede configuratie (bestandsdeling niet voor internet aan) weet de buitenwacht niks.[/quote:85bc0b9987] Inderdaad; of je nu een hub of switch gebruikt dat maakt voor de kabelboer niet uit, ze zien het of kunnen het zien. Ik heb al verschillende brieven van klanten hier onder ogen gehad met dat "probleem". Een router zien ze inderdaad niet omdat er gewoon 1 ip adres wordt afgegeven. Ook dat vinden ze natuurlijk niet goed, want de hele familie zit met 1 abonnement op het internet. :lol: Maarja, wat niet weet........................
Link naar reactie
[quote:cd4e5d8aa8="spiderned"][quote:cd4e5d8aa8="Hans.Vosman"][Verder overtreedt je de regels van de kabel boer nog steeds ... vermoed ik tenminste. Oh ja, met een router overtreedt je vermoedelijk ook de regels van de kabelboer, echter, je gebruikt dan wel 1 IP adres, en dat levert geen hogere rekening op. En bij een goede configuratie (bestandsdeling niet voor internet aan) weet de buitenwacht niks.[/quote:cd4e5d8aa8] Inderdaad; of je nu een hub of switch gebruikt dat maakt voor de kabelboer niet uit, ze zien het of kunnen het zien. Ik heb al verschillende brieven van klanten hier onder ogen gehad met dat "probleem". Een router zien ze inderdaad niet omdat er gewoon 1 ip adres wordt afgegeven. Ook dat vinden ze natuurlijk niet goed, want de hele familie zit met 1 abonnement op het internet. :lol: Maarja, wat niet weet........................[/quote:cd4e5d8aa8] Tja,dat zeg ik,gewoon een router gebruiken (eventueel even het macadres van je netwerkkaart klonen) en gaan met die banaan. Als je niet meer dan 20 euro wilt uitgeven zou ik even op Marktplaats kijken (misschien is er wat te vinden voor je) greetz.
Link naar reactie
[quote:c15f1f39a6="Vandread"]omdat sommige chello doosjes alleen werken met hetzelfde mac adres ofzo.... zelfde als de netwerkkaart die je kreeg dus... (geen idee of dit ook echt zo is)[/quote:c15f1f39a6] Nog nooit meegemaakt. En ik heb al aardig wat pc's uitgerust met netwerkkaarten icm Chello. Sterker nog, je kan ook kiezen voor een zelfinstallatie pakket en moet je zelf voor de netwerkkaart zorgen.
Link naar reactie
Nou, heel vreemd. Ik heb het ff nagekeken, maar heb hier zo'n 30 PC's gehad het laatste jaar waar ik een netwerkkaart heb ingebouwd voor Chello en geen enkel probleem. :roll: En ook niet met onboard NIC's. Zelf ben ik Chello klant van het eerste uur, waarbij je nog een netwerkkaart erbij kreeg en heb die inmiddels al een paar keer vervangen. :o
Link naar reactie
Ach ik heb een internetconnectie via het studentenhuis waar ik zit en zit op het netwerk van de Universiteit aangesloten (down- en upload 1mb/s :D), dus ik zal niet snel last hebben van zeurende providers. Ik kan meerdere computers aanmelden voor internetgebruik (maximum van 3 dacht ik) waarbij hij de netwerk mac's opslaat. (en die upload wordt dus ruim 100x minder bij gebruik van de hub :cry: )
Link naar reactie
[quote:ac338a1c22="spiderned"]Nou, heel vreemd. Ik heb het ff nagekeken, maar heb hier zo'n 30 PC's gehad het laatste jaar waar ik een netwerkkaart heb ingebouwd voor Chello en geen enkel probleem. :roll: En ook niet met onboard NIC's. Zelf ben ik Chello klant van het eerste uur, waarbij je nog een netwerkkaart erbij kreeg en heb die inmiddels al een paar keer vervangen. :o[/quote:ac338a1c22] Ik weet niet of dat normaal is bij UPC,maar ik heb andere ervaring met de netwerkkaarten. Ik doe veel troubleshooting bij kennissen van mij maar als de netwerkkaart bij Chello wordt vervangen kun je gewoon bellen naar UPC (je krijgt hier in Amsterdam toegang via je 'unieke macadres'') Ik draai hier thuis dus ook gewoon met een gekloond macadres. greetz.
Link naar reactie
Ik heb nog nooit gebeld, gemaild of geschreven naar Chello/UPC. Ik vind het vreemd dat het bij mij/via mij ALTIJD werkt, welke netwerkkaart ik ook gebruikt. Dat kan dan toch echt geen toeval zijn................. MAW; breng mij een willekeurige PC en een willekeurige netwerkkaart en het werkt 100% zeker.(zonder te bellen) Zoniet, dan spring ik van de Euromast..........................
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...