Ga naar inhoud

Aanschaf nieuwe harde schijf


Aanbevolen berichten

Hoi ik ben van plan een nieuwe harde schijf te kopen en ik heb de keuze uit het volgende: Hitachi Deskstar 7K250 (120,0 GB) 82euro Maxtor DiamondMax Plus 9 (120,0 GB) 89euro Samsung SpinPoint V Serie (120,0 GB) 82euro Seagate Barracuda 7200.7 (120,0 GB) 88euro Western digital Caviar (120,0 GB) 89euro Mijn eisen zijn gewoon dat ie betrouwbaar moet zijn, snelheid en geluidsniveau maakt niet uit. Welke van bovenstaande schijven raden jullie mij aan? Sugesties voor andere schijven van 120GB (of meer) onder de 90 euro zijn welkom :)
Link naar reactie
Als de prestaties en geluidsnivo niet uitmaken dan zou ik gewoon het merk nemen waarmee je zelf de beste ervaring mee heb. De ene persoon heeft goeie ervaringen met bijvoorbeeld maxtor en een ander juist niet, terwijl dit bij iemand anders weer precies andersom kan zijn. Ik heb zelf een Maxtor schijf en die bevalt me prima in een andere pc die we hier hebben zit een IBM (Hitachi) en daar heb ik geen klachten over.
Link naar reactie
Ik heb persoonlijk zeer goede ervaringen met Western Digital en Seagate, waarbij Seagate zeer stille schijven maakt. De keuze voor een merk is inderdaad zeer persoonlijk, het is net zo als met auto's, de een heeft liever een volkswagen en de ander een renault. Weet je trouwens al of je een schijf neemt met een parallelle ide aansluiting of een serial ata aansluiting?
Link naar reactie
[quote:3a73b38e23="WeBe"]Het blijft vaak een persoonlijke keuze, maar met Western Digital heb ik geen goede ervaringen. Maxtor bevalt me prima :) ook al maken die tijdens schijftoegang behoorlijk wat geluid :-? Wim.[/quote:3a73b38e23] niet allemaal, een maxtor 40gb van mij die hoorde je bijna niet meer verder wd heb ik ook ervaringen mee met echte jankschijven (echt een pokkeherri) en verder heb ik goede ervaringen met maxtor en met samdung, seagate minder
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...