Ga naar inhoud

Promise Ultra100TX2 = rotzooi?....


Aanbevolen berichten

Ik heb enige weken geleden mijn sys een behoorlijke update gegeven, andere kast,scsi eruit, promise erin, hd's erbij ,dvd brander enz enz.. En ongeveer twee weken geleden begon het onheil: crashen,niet willen booten, harde schijven kwijt zijn, boot record niet te vinden,hardware errors,enz enz. De fouten zijn zo wispelturig dat ik er zelfs na twee weken nagenoeg geen verband in heb kunnen vinden. om moedeloos van te worden :( En nu wantrouw ik die promise controller.... Het lijkt de combinatie "veel bandbreedte gebruiken+promise" te zijn die rottigheid veroorzaakt. dus: een dvd branden, sateliet tv kijken of mailen+browsen in 5 vensters+autocadden+cd branden. Als ik 1 v/d apparaten verwijder dan is het probleem weg, maar ja... Iemand met soortgelijke ervaring met promise ultra100(133) controllers?
Link naar reactie
Hm, ik gebruik de driver die op de diskette staat, deze is nieuwer dan degene die op de website staat, hetzelfde geld voor de bios..... Ik heb gisteravond nog wat onheils verhalen gelezen op div fora betreffende dezelfde problemen die ik heb en ook icm een promise ultra100 of 133 controller. Het (b)lijkt een IRQ sharing probleem te zijn. Ik denk ondertussen dat de ruzie zich waarschijnlijk hoofdzakelijk afspeeld tussen mijn sat-tv kaart en de controller en de dvd brander en de controller. Enige weken voorheen zat de controller ook in eerste instantie voor een paar dagen in het laatste pci slot maar na de grote upgrade heb ik hem verhuisd naar slot1... Gedurende die eerste dagen werkte (bij nader inzien) eigenlijk alles wel goed... Ik heb het ding er ondertussen uitgerukt en voor zover ik in deze korte tijd kan bekijken lijken alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Volgende stap wordt om over een paar dagen, na gebeleken stabiliteit om de controller weer terug te zetten maar dan in het laatste pci slot.... wordt vervolgd... Bedankt voor de replys :)
Link naar reactie
update: Het werkelijke probleem lijkt boven water te komen... Mijn bios melde een paar keer bij het opstarten dat de hardware monitor een fout had ontdekt, aldaar aanbeland zie ik dat de + 5 volt op 4.63 volt draait, controlle met een digitale multimeter geeft dezelfde waarde. Het lijkt mij wel wat aan de lage kant maar echt schokkend vind ik het nou ook weer niet... Iemand ervaring met (te) lage voltages? Het is een Antec True Power van 430 watt.
Link naar reactie
[quote:bbe47e424f="rwilligen"]Iemand ervaring met (te) lage voltages?[/quote:bbe47e424f] Ja, ik had eerst in mijn huidige systeem een merkloos 300 Watt powersupply, waarbij hij om de keer ineens uitschakelde en crashte en moeilijk begon te doen. Bij mij zakte mijn 5 Volt tot 4,4 Volt. Ik geloof, maar durf het niet met zekerheid te zeggen, dat een voltlijn tot 10 % minder mag lopen. Wat is je hele configuratie? Hoeveel Hd's gebruik je? etc. ff een check gewoon om te kijken of de voeding het niet meer trekt.
Link naar reactie
Op het moment van de error hing er bijna nix aan, ik heb ondertussen er een andere voeding in gehangen, een splinternieuwe chieftec van 380 watt(degene die bij mijn nieuwe tower was bijgeleverd) en het probleem is er nog steeds. Ik heb ondertussen ook een nieuw vermoeden: ik gebruik van die wisselrekjes voor mijn ide1-master harddisk (m'n bootdisk). ik heb altijd van die dingen zonder problemen gebruikt, maar ja, je ken nooit weten. onderussen draait m'n pc weer een uurtje en tot nu toe probleemloos.... Ik hoop dat dit het is want ik wordt er ondertussen een beetje gestoord van :cry: :evil:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...