Ga naar inhoud

DVD brander op een AMD-700?


Aanbevolen berichten

Kijk 's naar de system requirements van een DVD-brander, die vallen best mee. Een processor van 500Mhz is vaak al voldoende, zorg wel voor wat meer RAM (min. 256MB intern is aan te raden), zeker als je nog andere taken laat draaien naast het branden. Maar liefst niet aan je PC zitten als je gaat branden met een wat tragere PC, anders duurt het nogal lang voordat je DVD-tje klaar is. Zorg ook voor veel vrije schijfruimte: Zo'n DVD-brander gebruikt ook veel tijdelijk geheugen op de harde schijf. Liefst altijd 5GB vrijhouden, dan heb je ook genoeg ruimte over om een DVD-image bestand te maken als je bijvoorbeeld een complete DVD wilt kopieren. On-the-fly kopieren zou ik namelijk niet proberen met een wat tragere PC. Het lijkt me ook geen zin hebben om een 8-speed brander van 100+ euro erin te zetten, die snelheid zal je waarschijnlijk niet halen. Wellicht is op de tweedehands markt voor een zacht prijsje wel een 4-speed brandertje te koop?
Link naar reactie
[quote:6f2be11c36="Klaas_Mol"]Bedankt voor je reactie. Ik ga het proberen met een 4 speed brander. m.v.g. K.Mol[/quote:6f2be11c36] Of je koopt wel gewoon een 8-speed als je later van plan bent om 'm in een sneller systeem te stoppen, ze zijn eigenlijk ook niet zo duur meer ... of je koopt tegen die tijd een 32-speed voor 50 euro :lol:
Link naar reactie
Zelf een 8x DVD brander moet met een dergelijk systeem kunnen. 8x komt overeen met een slordige 10MB/sec. Een moderne HD kan als die van jou (80 GB, 8MB cache) kan in DMA mode minimaal een slordige 20 à 25MB/s leveren. Aangezien je HD DMA gebruikt is de processorbelasting relatief laag. Lijkt me iig stug dat die 700mHz processor niet genoeg rekenkracht overheeft om e.e.a. in goede banen te leiden.
Link naar reactie
[quote:0ba757e967="Captain_Kansloos"]Zelf een 8x DVD brander moet met een dergelijk systeem kunnen. 8x komt overeen met een slordige 10MB/sec. Een moderne HD kan als die van jou (80 GB, 8MB cache) kan in DMA mode minimaal een slordige 20 à 25MB/s leveren. Aangezien je HD DMA gebruikt is de processorbelasting relatief laag. Lijkt me iig stug dat die 700mHz processor niet genoeg rekenkracht overheeft om e.e.a. in goede banen te leiden.[/quote:0ba757e967] Ik ben het met CK eens dat de doorvoersnelheden van de hardware geen bottleneck zijn in dit geheel, maar ik bestrijdt de bewering dat de processorbelasting 'relatief laag' is. Met m'n WD 120GB ATA-100 met U-DMA ingeschakeld slaat m'n XP2400+/1024MB DDR266 bij het fikken op 4-speed toch flink uit. Maar je kan 't altijd proberen op 8-speed, who knows ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...