Ga naar inhoud

Vervelend inbelverbinding Laptop


Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een IBM Thinkpad 390E waar ik Win Me op heb draaien, hierbij komt telkens als ik de Laptop opstart het inbelscherm naar voren, als ik deze wegklik komt na een minuut of 10 deze weer naar voren tevens als ik het configuratiescherm open komt het scherm ook weer naar voren. Ik heb de automatische update al uitgeschakeld en heb het systeem gescand met ad-aware dus is schoon maar maakt geen verschil. Heeft iemand een idee wat ik nog meer zo kunnen proberen?? bvd :roll:
Link naar reactie
[quote:7ac7876797="Winbug"]Hallo ik heb een IBM Thinkpad 390E waar ik Win Me op heb draaien, hierbij komt telkens als ik de Laptop opstart het inbelscherm naar voren, als ik deze wegklik komt na een minuut of 10 deze weer naar voren tevens als ik het configuratiescherm open komt het scherm ook weer naar voren. Ik heb de automatische update al uitgeschakeld en heb het systeem gescand met ad-aware dus is schoon maar maakt geen verschil. Heeft iemand een idee wat ik nog meer zo kunnen proberen?? bvd :roll:[/quote:7ac7876797] verbinding verwijderen, en opnieuw instellen
Link naar reactie
Inbellen gebeurt niet zomaar. Bellen zou ik zelf niet zomaar doen, tenzij ik vooraf weet wie er gebeld wordt (bijvoorbeeld registratie IBM ...). Start MSCONFIG op (via Uitvoeren onder start). Kijk of je wat raars ziet en anders, laat globaal zien wat er staat. Met name geinteresseerd in informatie onder Opstarten en Win.ini, Run (eerste item).
Link naar reactie
een nieuwe inbelverbinding maken geprobeerd helpt niets, als ik het inbellen doorvoer gebeurt zo te zien niks. in win.ini staat bij run niets, bij het opstarten gedeelte staan een heleboel norton programma's maar dat klopt want er staat norton systeemworks 2004 op, verder winproc32.exe, olehelp.exe, scanregw.exe/autorun, taskmon.exe, PCHealth, irmon.exe,Systray.exe,powerprof.dll2x,mstask.exe,Statemgr.exe. Lijkt me allemaal vrij "normaal" of zit er iets in het register ik heb gekeken bij run en runonce niets bijzonders. dus???als iemand nog iets weet graag
Link naar reactie
een nieuwe inbelverbinding maken lijkt me ook geen remedie. het gaat immers niet om de inbelverbinding maar om iets dat daarvan gebruik probeert te maken. bij die norton dingetjes willen nog wel eens zulke dingetjes zitten. ik blijf erbij: als je verder niets denkt te vinden, laat die inbelprocedure dan eens doorlopen dan zie je binnen een minuut waar je terecht komt. is dat niet pluis dan breek je ogenblikkelijk af en blijft de schade zeer beperkt.
Link naar reactie
Hallo ik heb nog wat meer scansoftware er op los gelaten dialerdetect en cwshredder vinden een heleboel meuk nog maar hij blijft opstarten en naar ik nu merk als ik ff aan het internetten ben krijg ik allemaal vensters van norton dat ie e-mail aan het scannen is dat verzonden gaat worden, als ik dan de stekker van de telefoon eruit trek krijg ik de melding dat van norton dat de e-mail berichten niet verzonden zijn met allemaal vreemde mailadressen en is dus spam, maar ik kan dat niet vinden heb ook nog een programmaatje hijackthis geprobeerd maar vindt niks bijzonders denk ik, zit er maar 1 mogelijkheid op dan?? en dat is formateren en alles opnieuw installeren? bvd :roll:
Link naar reactie
[quote:e35dca5152="Winbug"]Hallo ik heb nog wat meer scansoftware er op los gelaten dialerdetect en cwshredder vinden een heleboel meuk nog maar hij blijft opstarten en naar ik nu merk als ik ff aan het internetten ben krijg ik allemaal vensters van norton dat ie e-mail aan het scannen is dat verzonden gaat worden, als ik dan de stekker van de telefoon eruit trek krijg ik de melding dat van norton dat de e-mail berichten niet verzonden zijn met allemaal vreemde mailadressen en is dus spam, maar ik kan dat niet vinden heb ook nog een programmaatje hijackthis geprobeerd maar vindt niks bijzonders denk ik, zit er maar 1 mogelijkheid op dan?? en dat is formateren en alles opnieuw installeren? bvd :roll:[/quote:e35dca5152]Het formateren van de schijf is denk ik het enige mogelijkheid om dit virus of spam er van af te krijgen. Raar dat ie niks vind met scantools. Maar ik raad het aan om de schijf te formatteren.
Link naar reactie
Ik heb de knoop maar doorgehakt en de schijf geformateerd en alles er maar weer opnieuw erop gezet. Ik dank jullie voor het meedenken maar dit is toch het snelst om de boel weer in het gareel te krijgen. Zal er nog wat meer virus, anti-spam, firewall tegen aan gooien en nog beter opletten met wat ik allemaal ontvang en installeer. groeten :(
Link naar reactie
[quote:e9f9f6a4ab="MichelG"]Het formateren van de schijf is denk ik het enige mogelijkheid om dit virus of spam er van af te krijgen. Raar dat ie niks vind met scantools. Maar ik raad het aan om de schijf te formatteren.[/quote:e9f9f6a4ab] Wat een onzin. Er zijn tools zat om het er af te krijgen. (als het er op kan, kan het er ook weer af) Opnieuw formateren installeren is wel heel rigureus.
Link naar reactie
[quote:0e3d3fd8f7="spiderned"][quote:0e3d3fd8f7="MichelG"]Het formateren van de schijf is denk ik het enige mogelijkheid om dit virus of spam er van af te krijgen. Raar dat ie niks vind met scantools. Maar ik raad het aan om de schijf te formatteren.[/quote:0e3d3fd8f7] Wat een onzin. Er zijn tools zat om het er af te krijgen. (als het er op kan, kan het er ook weer af) Opnieuw formateren installeren is wel heel rigureus.[/quote:0e3d3fd8f7]Maar als hij niks kan vinden met scantools en dergelijke, dan is dit de makkelijkste oplossing lijkt mij :)
Link naar reactie
[quote:3f4b70e7d4="derkdejong"][quote:3f4b70e7d4]Maar als hij niks kan vinden met scantools en dergelijke, dan is dit de makkelijkste oplossing lijkt mij[/quote:3f4b70e7d4] ........hoezo, heb jij, afgezien van de opmerking dat hijack "niet bijzonders vindt, denk ik" ook maar iets gerapporteerd gezien naar aanleiding van onze suggesties.........?[/quote:3f4b70e7d4] Hij geeft zelf aan meerdere scanprogramma's te hebben gebruikt. zoals adaware etc. Dus eerst beter lezen, voordat je typt ... [quote:3f4b70e7d4]Hallo ik heb nog wat meer scansoftware er op los gelaten dialerdetect en cwshredder vinden een heleboel meuk nog maar hij blijft opstarten en naar ik nu merk als ik ff aan het internetten ben krijg ik allemaal vensters van norton dat ie e-mail aan het scannen is dat verzonden gaat worden, als ik dan de stekker van de telefoon eruit trek krijg ik de melding dat van norton dat de e-mail berichten niet verzonden zijn met allemaal vreemde mailadressen en is dus spam, maar ik kan dat niet vinden heb ook nog een programmaatje hijackthis geprobeerd maar vindt niks bijzonders denk ik, zit er maar 1 mogelijkheid op dan?? en dat is formateren en alles opnieuw installeren? bvd [/quote:3f4b70e7d4]Dit vind ik op een windows installatie lijken die helemaal verzadigt is met spam en andere rotzooi, zelfs als alles verwijderd zou kunnen worden, dan zou deze nooit meer lekker kunnen draaien omdat ie ook goede dingen meeneemt omdat het hierin ook zat genesteld. :P Ik denk dus dat een format helemaal niet zo onverstandig was. :wink:
Link naar reactie
Ik vind het heel makkelijk om de boel maar te formateren als er wat spyware of andere troep op zit, want daar gaat het hier om en niet dat zijn Windows heel erg vervuild is. Enne Ad-aware vind ook niet alles, moet je CoolWebScredder eens proberen of PestPatrol. En een Hijackthis log heb ik hier ook nog niet gezien, dus om nou te zeggen dat je er alles aan gedaan heb. :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...