Ga naar inhoud

hardisk wordt niet gezien


Aanbevolen berichten

ik heb een tijd lang 2 harddisken gehad, toen ben ik met mn pc bezig geweest(nieuwe brander) maar wanneer ik mijn 2e hardeschijf aansluit, ziet hij mijn eerste hardeschijf niet meer. Hij geeft aan bij opstarten: Pri master: none Pri slave: harddisk 6,6 Gb hij start dus niet verder op, en ik heb helemaal geen harde schijf van 6,6 Gb, en ook geen partitie op een van de schijven die zo groot is. weet iemand toevallig wat er aan de hand is? volgens mij zijn er geen veranderingen geweest met de disken dus staan ze nog goed (master/slave) ingesteld. en wanneer ik mijn 2e hardeschijf loskoppel, start hij weer perfect op...
Link naar reactie
ook als ik mn hardware verhuist passen de kabels niet mss dom vraagje, maar die platte kabels kunne toch maar op 1 manier aagesloten worden toch? of maakt het niet uit dat het deel wat eerst in met moederbord zat, later in de master harddisk gaat? ik dacht dat het maar op 1 manier kon, maar ben geen twijfelen
Link naar reactie
[quote:552f23f9d5="klokkie1984"]ook als ik mn hardware verhuist passen de kabels niet mss dom vraagje, maar die platte kabels kunne toch maar op 1 manier aagesloten worden toch? of maakt het niet uit dat het deel wat eerst in met moederbord zat, later in de master harddisk gaat? ik dacht dat het maar op 1 manier kon, maar ben geen twijfelen[/quote:552f23f9d5] Geldt enkel voor de 80-aderige kabels voor udma-66 en hoger dacht ik.
Link naar reactie
[quote:f7a3af0f2f="klokkie1984"]hij doet het om een of andere reden nu weer, als de pc uitstaat en hij krijgt een stootje, heb je kans dat hij het weer niet doet, maar voorlopig doet die hardisk het weer. erg vreemd[/quote:f7a3af0f2f] Ik heb ook wel eens een slecht contact, reinig de pc af en toe en iets vaker als hij in een rokerige ruimte staat. Contact-spray doet wonderen maar echt reinigen is het allerbeste.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...