Ga naar inhoud

pc crasht door Klik in pc


Aanbevolen berichten

Ik heb de laatste maanden wat problemen met chrashen, vastlopen of automatisch opnieuw opstarten. Dit is allemaal gevolg van een soor klik in me pc en ik kan er steeds niet achterkomen waar precies die klik vandaan zou kunnen komen. Iedereen zou nu denken het is vast je harderschijf maarja ik heb de laatste maanden al 3 nieuwe harderschijven versleten waaronder: - western digital 80 GB 8mb buffer 7200 RPM - Maxtor 80 GB 8mb buffer 7200 RPM - Maxtor 120 GB 8mb buffer 7200 RPM Je kan dus zeggen dat je haast gek word van dit gedoe en dit zijn tevens allemaal splinter nieuwe harderschijven... De problemen voorkomen soms steeds met opstarten op hetzelfde moment of een keer willekeurig tijdens een spel spelen. Als die klik eenmaal geweest is is het ook zo dat hij kort erna weer terug kan komen. Ik ben bang dat misschien mijn voeding teveel stroom zou leveren aan mijn hardware. als dat zo zou wezen hoe zou ik het dan kunnen waarnemen?.. weet iemand programma`s misschien daarvoor?... ik zal ook nog zeggen hoe mijn systeempje eruit ziet: - OS = Windows XP prof. - AMD athlon 2000+ 1024 DDR geheugen - ATI gygabite 9800pro - Hdd 120 GB maxtor 7200 Rpm 8mb buffer - Cdrom en brander - voeding atx300 watt kan iemand mij helpen wat het probleem misschien zou kunnen wezen? :-? -
Link naar reactie
[quote:ab63fc9cf1="MaRtOs"]Oh... mooi dat ik dit weet. Ik heb immers nooit geprobeert me voeding te overclocken maar vroeger hoorde ik met insteken van de stekker wel me voeding al even aangaan met erin steken misschien is dat een orzaak van de hoge spanningspiek!.. Iemand nog andere mogelijke problemen?.. of hulp..[/quote:ab63fc9cf1] ik clock me voeding niet over :lol: :lol: ik heb me processor overgeclockt, maar de voeding was te zwak om genoeg stroom te leveren, daardoor steeg de spanning en sloeg de harde schijf soms af, te horen als ratel ratel .. KLIK .. ratel ratel bij een lees/schrijf actie Nu ik een sterkere voeding heb is het probleem weg, mij harde schijf is gelukkig nog niet dood gegaan :) dus leen eens een sterkere voeding van iemand om te proberen of dat het probleem oplost, als je er een koopt, en het blijkt niet de oplossing te zijn, dat is dan erg jammer..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...