Ga naar inhoud

athlon of toch intel???


Aanbevolen berichten

Heyz, Ik wil graag een beetje informatie/hulp over het verschil tussen athlon of intel. Wat is vergelijkbaar met elkaar:?? ATHLON VS INTEL 2800mHz 2800mHz of 2800mHz 2100mHz Welke van de twee snelheden zijn gelijk? Ik ben van plan om een complete nieuwe systeemkast te kopen met daarin alvast: 1024 mb intern 120 gig xp prof 128 video Met deze specificaties wil ik een bijpassend moederbord en processor kopen. Is in werkelijkheid athlon of intel sneller, duurzamer enz??? Zijn er testen die uitwijzen wat het beste is? Groet Carlo
Link naar reactie
[quote:26e2d09f67="carlo1986"]Ik wil graag een beetje informatie/hulp over het verschil tussen athlon of intel. Wat is vergelijkbaar met elkaar:?? ATHLON VS INTEL 2800mHz 2800mHz of 2800mHz 2100mHz [/quote:26e2d09f67] Zie [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=106963&highlight=amd+intel]deze topic[/url] [quote:26e2d09f67="carlo1986"]Zijn er testen die uitwijzen wat het beste is? [/quote:26e2d09f67] Dat hangt af waarvoor je de pc gaat gebruiken. Voor mpeg4 zie de test van [url=http://www20.tomshardware.com/cpu/20000925/]tom's hardware guide.[/url]
Link naar reactie
ik denk dat het toch maar slimmer is om een pentium te nemen. ik wil namelijk speelfilms af gaan spelen op een 28" tv, spelletjes spelen, beetje internetten en als belangrijkste hij moet lang aan kunnen staan. en dan bedoel ik echt lang. een week ofsow. nu heb ik een 333 mHz en die moet ik elke avond opnieuw opstarten omdat ie anders gaat hangen :evil: :evil: :evil: zwaar irritant. goeie of slechter keuze?
Link naar reactie
het grootste verschil is volgens mij de prijs een amd xp is echt niet slecht zeker de nieuwe 64bit lijn is beter dan intel en een filmje spelen op je pc is ook goed te doen met -1ghz (ik draai ze zelfs op een grote breedbeeld tv met p3 550mhz en gf4mx440 8) ) zolang je videokaart maar goed is oftewel amd is zeker niet slecht en stukkie goedkoper
Link naar reactie
[quote:922d0eefc1="carlo1986"] ik denk dat het toch maar slimmer is om een pentium te nemen. ik wil namelijk speelfilms af gaan spelen[/quote:922d0eefc1] In dat geval is een Pentium 4 met hyperthreading wel een goede keus. Zie [url=http://www.hardware.info/forum/viewtopic.php?t=44145]deze discussie.[/url] [quote:922d0eefc1="carlo1986"] als belangrijkste hij moet lang aan kunnen staan. en dan bedoel ik echt lang. een week ofsow.[/quote:922d0eefc1] Dat zou voor een Pentium 4 met een goede koeling geen probleem moeten zijn. Hier een [url=http://forum.tweakzone.nl/topic/17370/1]discussie over de temperatuur van hun cpu.[/url]
Link naar reactie
[quote:e07dd892b1="jolo"][quote:e07dd892b1="carlo1986"] ik denk dat het toch maar slimmer is om een pentium te nemen. ik wil namelijk speelfilms af gaan spelen[/quote:e07dd892b1] In dat geval is een Pentium 4 met hyperthreading wel een goede keus. Zie [url=http://www.hardware.info/forum/viewtopic.php?t=44145]deze discussie.[/url][/quote:e07dd892b1] Ik volg de redenatie hiervan niet helemaal. Een film afspelen kan zelfs op een 400Mhz beestje. [quote:e07dd892b1="jolo"][quote:e07dd892b1="carlo1986"] als belangrijkste hij moet lang aan kunnen staan. en dan bedoel ik echt lang. een week ofsow.[/quote:e07dd892b1] Dat zou voor een Pentium 4 met een goede koeling geen probleem moeten zijn. Hier een [url=http://forum.tweakzone.nl/topic/17370/1]discussie over de temperatuur van hun cpu.[/url][/quote:e07dd892b1] Ook niet voor een AMD met goede koeling. Vooral met cool 'n quit blijft de handel mooi stil en koel. ALs je niet al te veel geld wil uitgeven kun je het beste kijken naar een Athlon XP. Als je wat meer geld wil uitgeven kun je kijken naar een Athlon 64. Die zijn kwa prijs/kwaliteit bijna gelijk aan de Pentium 4 modellen. Verder is stabiliteit nagenoeg geen issue meer.
Link naar reactie
[quote:8729d14964="Jaap H"]Intel is de uitvinder, AMD is de namaker.[/quote:8729d14964] wat is dit nou voor uber onzin, puik onderbouwt ook.... Voor films kijken maakt het zoals gezegd geen drol uit Voor lang aanstaan maakt het ook niet uit, amd64 heeft cool & quit Voor gamen is de amd64 momenteel de beste (zeker qua prijs prestatie) voor de rest eigenlijk wat Ruudfeen zegt :P P4 HT voor films afspelen!? is 1 proces?! dus HT is helemaal niet nodig Lang aanstaan? zelfs een ouwe heethoofd amd1200 kan een week aanstaan zonder een stootje En een tomshardware guid geven van: September 25, 2000 ?!?! wat heb dat voor nut? ouwe troep ;) Mensen hou toch eens op met onzin lullen :P Als je die 333mhz goed configureerd en instelt is er nix aan het handje trouwes :P
Link naar reactie
[quote:588ca3a345="Jaap H"]Intel is de uitvinder, AMD is de namaker.[/quote:588ca3a345] Typische reacktie voor hem...... (en meer mensen die niet precies weten waar ze het over hebben.) Verder geen zin om hier op in te gaan, dit is een typisch topic om een flame war te ontketenen. (Dit bedoel ik niet aan het adres van de TS maar in het algemeen)
Link naar reactie
[quote:010fae0877="Vandread"]Als je die 333mhz goed configureerd en instelt is er nix aan het handje trouwes[/quote:010fae0877] Wat versta je onder goed configureren?? :-? Mijn ervaring is zo: ik heb nu een celeron 333mHz erin en is iets stabieler dan een pentuim 400mHz. :wink: Vraag me niet hoe maar het is zo. Voor zover ik weet is er op een Dell optiplex desktop niet veel te configureren/instellen zodat hij een paar dagen, 2 ofzow, stabiel blijft. Heb ik heel lang geprobeerd maar zonder resultaat. Als jij iets weet graag, dan kan ik nog even doorsparen voor een athlon 64 :lol: P.S. ik heb er nl ook een site op draaien 8)
Link naar reactie
[quote:f628b42f5a="Ruudfeen"]Ik volg de redenatie hiervan niet helemaal. Een film afspelen kan zelfs op een 400Mhz beestje[/quote:f628b42f5a] Bij films afspelen denk je toch ook aan video bewerken. En dan komt hyperthreading wel van pas. [quote:f628b42f5a="Vandread"]En een tomshardware guid geven van: September 25, 2000 ?!?! wat heb dat voor nut? ouwe troep :wink: [/quote:f628b42f5a] Hmm, hier is een recenter [url=http://www6.tomshardware.com/cpu/20030521/800fsb-12.html]tom's hardware guid[/url]
Link naar reactie
voor films kijken of gamen dan heb je meer aan een goede video kaart dan processor. [quote:2db88aa424]Bij films afspelen denk je toch ook aan video bewerken. En dan komt hyperthreading wel van pas. [/quote:2db88aa424] als ik een film afspeel ben ik hem dan aan het bewerken??? dacht het niet. en voor internet kun je zowel voor AMD als pentium gaan. ik zou voor AMD gaan het is goedkoper dan intel en voor die dingen die jij wilt gaan doen maakt het niet zoveel uit (tenzij je zware games gaat spelen ofzo) [quote:2db88aa424]Hmm, hier is een recenter tom's hardware guid [/quote:2db88aa424] tom is een beetje pro intel, als ik hem moet geloven dan zuigt AMD flink, terwijl dat niet zo is.
Link naar reactie
in principe is hier niet echt een zinnig antwoord op te geven, beide processors hebben hun sterke kanten, al naar gelang de toepassing. Wel is het zo dat AMD verhoudings gewijs stukken sneller is.(hiermee bedoel ik prestatie per mhz.) En de reden dat intel in in hun Xeons de 64bits instructies in gaat bouwen van AMD (volgens de zelfde methode en dezelfde instructies) spreekt denk ik voor zich....
Link naar reactie
[quote:6bf0eadefe="Jaap H"]Intel is de uitvinder, AMD is de namaker.[/quote:6bf0eadefe] Intel is dan wel met innovatieve technieken gekomen, maar die zijn niet altijd practisch geweest. AMD heeft dan wel wat nagemaakt, maar tevens wat practische verbeteringen en efficiency-slagen doorgevoerd, waardoor AMD het op de meeste vlakken wint van Intel op basis van beste prijs-kwaliteitverhouding. In het specifiek voor de AMD Athlon64's. Alleen voor zwaar grafisch werk en zware videobewerking en heftige multitasking zou ik nog Intel nemen, anders is het zonde van je geld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...