Ga naar inhoud

wat moet op wat: HDD/CD-ROM en IDE


Aanbevolen berichten

hallo allemaal, Ik wil twee harde schijven en twee CD-ROM/DVD spelers aansluiten op een dubbele IDE controller. VRAAG: wat moet er op wat en wat voor kabels moet ik gebruiken mijn eigen idee ß graag correctie! IDE controller - in blauwe primaire connector van IDE controller: , blauwe stekker van HDD kabel ander einde kabel: . 1e grijze stekker op HDD (slave) -.2e zwarte stekker op HDD (master) - in zwarte secundaire connector van IDE controller: . blauwe stekker van HDD kabel ander einde kabel: . 1e grijze stekker op CD/DVD alleen lezen (slave) -.2e zwarte stekker op CD/DVD alleen schrijven (master) VRAAG: of moet ik hiervoor een ander, een CD-ROM kabel gebruiken - in zwarte secundaire connector van IDE controller: . zwarte stekker van CD-ROM kabel ander einde kabel: . 1e zwarte stekker op CD/DVD alleen lezen (slave) -.2e zwarte stekker op CD/DVD alleen schrijven (master) VRAAG: wat is de beste configuratie? dank theo
Link naar reactie
'k Zou het anders doen, IDE1: hd met OS als master CD/DVD (lezen) als slave IDE2 andere hd (progs ofzo) master CDDVD (schrijven) slave Reden: On the fly kopieren kan dan nog goed. Bij hd-intensieve opdrachten (DVD-kopie/Videocapture/bewerking) hoeft alles niet over een IDE, maar gaat via IDE1 > IDE2 en andersom. Kan schelen in snelheid
Link naar reactie
[quote:c42255d89d="Johnny321"]'k Zou het anders doen, IDE1: hd met OS als master CD/DVD (lezen) als slave IDE2 andere hd (progs ofzo) master CDDVD (schrijven) slave Reden: On the fly kopieren kan dan nog goed. Bij hd-intensieve opdrachten (DVD-kopie/Videocapture/bewerking) hoeft alles niet over een IDE, maar gaat via IDE1 > IDE2 en andersom. Kan schelen in snelheid[/quote:c42255d89d] Oké, zit wat in, maar het kan op beide manieren. Ik heb het trouwens hier thuis ook op jou manier gedaan. Dus als het half kan theodosius, dan doe je het gewoon op de 2e manier.
Link naar reactie
[quote:f0f76bfc1b="Johnny321"]'k Zou het anders doen, IDE1: hd met OS als master CD/DVD (lezen) als slave IDE2 andere hd (progs ofzo) master CDDVD (schrijven) slave Reden: On the fly kopieren kan dan nog goed. Bij hd-intensieve opdrachten (DVD-kopie/Videocapture/bewerking) hoeft alles niet over een IDE, maar gaat via IDE1 > IDE2 en andersom. Kan schelen in snelheid[/quote:f0f76bfc1b] beste Johnny 321 Dank je voor je reactie: zo ga ik het doen. Echter nog een klein probleempje. Mijn harde schijven en CD-spelers zitten in de computerkast wel 30 cm uit elkaar. De afstand van de master en slave stekker op de kabel zitten op ca. 10 cm uit elkaar. Ik kan dat dus met deze kabels niet verbinden. Zijn er ander kabels/oplossingen? dank theo
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...