Ga naar inhoud

Accu laptop veranderd steeds van %


Aanbevolen berichten

De accu van mijn laptop stopt regelmatig bij 89% met opladen. Als de accu 10% vol is en ik laad hem opnieuw op is de accu binnen 10 min. 89% of 100% opgeladen, haal ik hem van het netstroom af waarschuwt mijn laptop dat de accu zogoed als leeg is en dat alles opgeslagen moet worden. De laptop is 1 jaar oud en er zit 3 jaar carry in garantie op. Kan ik ervan uit gaan dat de accu kapot is en dat het onder de garantie valt?
Link naar reactie
Het lijkt me idd een probleem met de accu, wat gebeurt als je de accu oplaadt terwijl de laptop uit staat? Laadt hij dan wel volledig op? Ik zou anders ff contact opnemen met je leverancier, wellicht is dit probleem ze bekend.. Volgens mij valt de accu gewoon onder de garantie, m.u.v. normale slijtage van de accu, maar dit is natuurlijk geen normale situatie..
Link naar reactie
De meeste accu's hebben ook nog wel last van het geheugen-effect. Het is bij sommige mogelijk (via het bios bijv.) om die helemaal te ontladen en dan weer helemaal op te laden. Je kunt dat ook zelf doen, door alle energie besparende opties in energiebeheer en de schermbeveiliging uit te zetten en dan de laptop aan te laten staan tot hij uit springt doordat de accu echt leeg is. Daarna weer helemaal opladen. Wie weet is het dan weer een tijdje over. Ik vind trouwens over het algemeen de kwaliteit van de laptop accu 's niet zo imposant, maar dat komt waarschijnlijk ook om dat er de laatste jaren een ontzettende hoeveelheid meer mee kan en alles behoorlijk sneller geworden is.
Link naar reactie
Als de laptop uit staat en ik laad hem dan op is ie ook in 10 min. opgeladen en geeft hij vol aan. Haal ik dan de netstroom eraf krijg ik binnen 2 min. weer de waarschuwing van alles opslaan. En toen heb ik hem opnieuw opgeladen "en nu heb ik het gezien dat hij van 16% naar 100% springt" Ik heb de accu al een paar keer helemaal leeg laten lopen dit deed ik trouwens normaal gesproken elke maand minimaal 2 keer en opladen zonder te onderbreken. De accu uit mijn laptop halen kan ik niet en om de laptop in de koelkast te stoppen dat lijkt mij geen goed idee :D
Link naar reactie
Dan heb ik de indruk dat hij overleden is. Je zou de garantie eens moeten nakijken. Meestal worden accu's weliswaar uitgesloten, maar als je een rechtsbijstand hebt, zou je toch eens kunnen informeren of er toch niet wat van te maken is. Leveranciers kunnen namelijk wel een beperking qua jaren op papier zetten, maar in Europa geld al enige jaren een termijn van tenminste 2 jaar en dat lijkt mij ook redelijker. Dat zou kunnen betekenen dat de leverancier een deel van de kosten voor een nieuwe accu voor zijn rekening neemt.
Link naar reactie
[quote:844c7b8e6f="Peter Vooges"]Dan heb ik de indruk dat hij overleden is. Je zou de garantie eens moeten nakijken. Meestal worden accu's weliswaar uitgesloten, maar als je een rechtsbijstand hebt, zou je toch eens kunnen informeren of er toch niet wat van te maken is. Leveranciers kunnen namelijk wel een beperking qua jaren op papier zetten, maar in Europa geld al enige jaren een termijn van tenminste 2 jaar en dat lijkt mij ook redelijker. Dat zou kunnen betekenen dat de leverancier een deel van de kosten voor een nieuwe accu voor zijn rekening neemt.[/quote:844c7b8e6f] Waarom kun je de accu niet uit de laptop halen? Dit zou dan ook betekenen dat je geen nieuwe kunt plaatsen.
Link naar reactie
Ik denk dat Micky gelijk heeft. Ik kan me nauwelijks voorstellen, dat de accu op een moeilijke manier bevestigd zit. Het probleem is bij de fabrikanten bekend en ze verkopen dan ook graag een extra accu aan mensen die echt alleen portable moeten werken. Heb je geen gebruiksaanwijzing meer ? Wat voor laptop is het ?
Link naar reactie
Ik heb maandag gebeld dat mijn accu kapot is en dinsdag (vandaag) heb ik via DHL een andere accu gekregen. Na nog een keer goed gekeken te hebben kan ik de accu gewoon onderaan de laptop door middel van een schuifje de accu eruit halen.(easy). Ik heb de accu's verwisseld en ben nu de nieuwe accu aan het leeg maken om hem daarna weer helemaal vol te laden. De Chief is weer blij :D
Link naar reactie
[quote:aabeef66ab="Indian Chief"]Als de laptop uit staat en ik laad hem dan op is ie ook in 10 min. opgeladen en geeft hij vol aan.[/quote:aabeef66ab] Kan ook aan de lader (spannings detectie) liggen. Zo'n schakeling zit vaak in de computer om het laden uit te schakelen als de accu vol is. Als dat kapot zou zijn, valt dat dus ook onder de garantie. De accu is vermoedelijk een Li-on accu oid. Deze zou geen geheugen effect mogen hebben. En als dat het zou zijn, dan zou de accu nooit op 100% komen. Accu is in principe okay als die zeer langzaam leegloopt. Onder langzaam versta ik hooguit een 1-2 procent per dag. Let wel computer volledig uit, geen mogelijke stroomverbruikers aangesloten en zonder docking station en zo.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Er is tussentijds heel wat gebeurt. De nieuwe accu bleek ook voor problemen te zorgen. De accu bleek voor een ander type bestemt te zijn want hij bleek achteraf "de" of "mede" veroorzaker van de problemen met de cooler te zijn. "Cooler probleem" ? De cooler draaide dan weer wel, dan weer niet, daardoor was de laptop regelmatig overhit. Er is een nieuwe ventilator geplaatst en later een nieuw moederbord. Na bijna twee weken zonder iets te hebben gerepareerd heb ik de laptop terug gevraagd en vervolgens wachtende op een nieuwe accu heb ik nadat ik ze heb wakkergeschut de accu eindelijk gekregen, maar die bleek kapot te zijn. En met de vierde accu die ik nu heb klopt weer iets niet. Het probleem: De allereerste accu die na één jaar kapot ging gaf bij de enegiemeter duidelijk en precies aan hoeveel stroom er in de accu zat, als de accu van het stroomnet af was liep hij mooi geleidelijk af van 100% naar 0% en daar deed hij +/- één uur over. Nu bij deze vierde accu gaat de accu +/- 55 min. mee maar het storende is dat de accu in % geleidelijk afloopt tot ergens in de 40% en dan opeens 6% is en direct begint de laptop te piepen. En dat opeens van 40% naar 6% is een beetje irri. De accu gaat een klein uurtje mee dus dat is éénigzins redelijk maar het vertrouwen in die accu dat hij een lange tijd meegaat is nu bij "de vierde" accu twijfelachtig. Wat is jullie mening?
Link naar reactie
1 uurtje maar met een volle accu? :-? Dat lijkt me een beetje kort. Tenzij je een desktopvervangende laptop hebt met een bloedsnelle desktopprocessor en een prachtige videokaart. Verder vind ik het een onjuiste zaak dat ze je een kapotte/verkeerde accu als vervanging hebben gegeven. Ik zou zeggen, ga terug naar de winkel en eis een nieuwe, goedwerkende accu. Je hebt er immers voor betaald. Enkel mijn mening :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...