Ga naar inhoud

graag uitleg over cd brand snelheid


Aanbevolen berichten

ik snap iets niet: ik had een 16x cd brander. 16x is 2400 kb/s nu heb ik een samsung brander 52x is 7800 kb/s als ik nu een film brand van 700 mb zou die in ca 90 seconden moeten worden gebrand bij snelheid 52. Bij de oude brander (16x) duurde het in de praktijk ca 5 minuten, nu bij de 52x ca. 3.5 minuten. Ik vind dus die snelheidsverhoging erg tegenvallen. dat ik de 90 sec. niet haal o.k., maar een 52x is toch minstens 3x zo snel als die 16x, maar ik brand echt niet drie keer zo snel. Is mijn gedachtegang verkeerd. Kortom je lijkt dus erg weinig te hebben aan die zogenaamde supersnelheden qua branden. vast bedankt voor de reacties Ronald
Link naar reactie
Brandsnelheid is niet bij iedere drive lineair. Je hebt ruwweg 2 methoden: CAV en CLV. Bij CAV draait de CD op een vast toerental en wordt de max. brandsnelheid pas aan het einde van de CD gehaald (een CD wordt van binnen naar buiten gebrand en aan het eind wordt er per rondje een grotere afstand afgelegd). Ik heb zelf een 48x brander die dus aan het begin van een CD op 24X brandt en naar het eind toe steeds 'sneller' wordt. Bij CLV wordt het toerental van binnen naar buiten per 'zone' verlaagd, maar is de brandsnelheid zo goed als constant. Aan het begin van de CD brandt ie dan dus bv. met 16x, maar in het midden en aan het einde ook.
Link naar reactie
[quote:487da4920e="Vandread"]gebruik es alcohol 120% (=programma te vinden op google ofzo) daar zie je je werkelijke brandsnelheid ;)[/quote:487da4920e] In Nero kun je ook de brandsnelheid zien en die komt bij mij (plextor 40/12/40) eigenlijk nooit boven de 23/25 speed uit en dat is dan nog op het gunstigst.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...