Ga naar inhoud

Draadloos netwerkkaart laptop


Aanbevolen berichten

Luitjes, Ik heb een vraagje over het aanschaffen van een draadloos netwerkkaartje voor in de laptop. Het is voor mijn laptop die ik op school gebruik en ik wil dus connecten met het netwerk daar. Ik weet dat de acces points op mijn school(HEAO-arnhem) van het merk Cisco zijn. verder moet het een draadloze netwerkkaart die wifi compatible is en het 802.1x protocol ondersteunt zijn. Ik heb de volgende al gevonden maar weet niet of het wat is en hoeveel deze kost: Wireless Netwerk Cisco 350 PCMCIA Kan iemand mij verder helpen?
Link naar reactie
Tja, je moet idd eerst weten of je eigenlijk wel op het netwerk mag en kan komen. Is het wel bedoeld voor leerlingen? Is het beveiligd (ik neem aan van wel)? Mag en kan je inloggen op het netwerk, dan maakt het volgens mij niet uit van welk merk je WLAN-kaart is. Elke kaart dat hetzelfde protocol ondersteunt moet als het goed is werken. Dat betekent dat je meer keuze hebt, en dus ook meer prijsvariaties. Dat moet voor een arme student toch een goed punt wezen :wink: :)
Link naar reactie
Het enige wat van belang is, is of hij het 802.11b (11 mbps) of het 802.11g (54 mbps) moet ondersteunen. Indien ze met 802.11b werken volstaan beide kaartjes (al draait hij dan altijd onder 11 mbps) als ze met het 802.11g protocol werken en geen 802.11b ondersteunen, moet je een 802.11g kaartje hebben. Verder kan je kijken of ze al met WPA ipv WEP gebruiken, indien ze met WPA werken zal je kaartje dat ook moeten ondersteunen, WEP is standaard op alle WiFi kaartjes.
Link naar reactie
Ik ga er niet vanuit dat ze met WPA werken, anders was dit wel vermeld in de voorwaarden waar mijn kaartje aan moest voldoen. Als ik dus voor het laatste kaartje ga moet ik geen problemen hebben omdat ik lees dat de Linksys beide ondersteunt(b en g) maar kan het zijn dat ze nog met a werken of is dit onwaarschijnlijk? Enige dat ze namelijk vrijgeven is dat ze de accespoints van Cisco hebben...en dat de netwerkkaart dus 802.1x moet ondersteunen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...