Ga naar inhoud

Aaargh... Constante vastlopers....


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een vreselijk irritant probleem (eigenlijk 2). Wanneer ik de computer opstart en eventjes werk (wat ik ook doe, het maakt niet uit) slaat de computer vast en gaat de monitor uit. CTRL-ALT-DEL wil niet meer en alleen de aan/uit knop 6 seconden vasthouden zorgt voor soelaas. Ik heb pas een nieuwe computer (IBM intellistation M pro, 2,8 Ghz, 512 Mb). Daarin heb ik een wireless LAN kaartje van US robotics geplaatst, 2 x 120Gb IBM 120GXP schijven en een ATI RAdeon 9700 pro videokaart). Intussen heb ik de bios update uitgevoerd, de nieuwste drivers van alle onderdelen geinstalleerd... Nog steeds NIETS!!!!!! Ik zit eraan te denken om hem maar uit het raam te gooien, maar dat maakt zo'n rotzooi (en dan kunnen de kids hun spelletjes niet meer spelen)... Heeft iemand misschien een idee waaraan het kan liggen??? Ik zal in ieder geval de andere tips uitproberen die ik hier gelezen heb, maar ik verwacht er niet veel van (temperatuur, memory en aandrukken insteekkaarten).... Wat wellicht iets kan zijn is dat een van de pins van een van de HD's iets naar binnen gedrukt is, alleen ik durf, uit het oogpunt van gegevensverlies, niet echt hard te trekken om hem er weer goed uit te krijgen... Overigens zijn de harddisks gechecked en beide goed bevonden. Zijn er daarbij nog programma's die ik kan draaien om mijn systeem door en door te testen???? Alvast mijn zeer diepe dank... Oh ja, mijn tweede probleem: als ik de wireless LAN kaart niet uitschakel en ik de PC afsluit dan krijg ik de befaamde DMI memory parity check error... Blauw scherm en weer 6 seconden de knop indrukken....!!! Iemand een suggestie?? Wellicht automatisch kaartje laten uitzetten?? Kan dat?? PpiepP
Link naar reactie
tsja... leverancier: basis set zoals ik hem kocht werkte prima... Upgrades overzetten vanuit mijn oude systeem dus niet!!! Eigen verantwoordelijkheid... Hoe kan ik zien of mijn voeding te kort schiet of de temperatuur te hoog oploopt (alhoewel ik me dat na 10 minuten niet echt kan voorstellen)??? PpiepP
Link naar reactie
Hallo, Ik zou eerst terug gaan naar de basis configuratie. Dus ATI RADEON en Wireless er eerst uit. Als dat weer werkt dan eerst bijv Wireless kaartje er bij. Dan Wireless kaartje eruit en kijken of de ATI radeon werkt. Of de voeding te kort schiet is evt te controleren door op een vrije stekker van de voeding de spanning te controleren. Moet +5 en +12v zijn, Met een digitale voltmeter kan je dan zien of de spanning gaat afwijlken. Die ATI Radeon consumeert nl ook wel enkel wattjes. Sjaak
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...