Ga naar inhoud

S-ATA harde schijf


Aanbevolen berichten

[quote:63687a6133="Mystery1"]Is een S-ATA harde schijf compatible met Windows 2000 Prof. ?[/quote:63687a6133]Instaleren gaat wat moeilijker maar het gaat zeker. Als je niet alleen die maar ook nog gewoon een normaale IDE schijf wil aasluiten hoef je zover ik weet zelfs helemaal nisk speciaals te doen.
Link naar reactie
Het enigste wat je nodig zult hebben voor het installeren van Windows 2000 op een S-ATA schijf, is: a. Een moederbord met S-ATA-aansluiting; b. Een S-ATA HDD; c. Een diskette waar de S-ATA drivers op staan. Deze zijn vaak te vinden op de site van het moederbord of op de cd van het moederbord. Tijdens de installatie moet je wanneer je andere devices wilt installeren, op F6 drukken. Druk hier een aantal keren op, om zeker te zijn dat ie reageert. Hier dien je de diskette in het diskettestation te hebben zitten en kun je de S-ATA driver installeren.
Link naar reactie
In theorie is een SATA schijf sneller, maar in de praktijk scheelt het niet veel. Je heb een kleinere (dunnere) datakabel wat netter staat en ruimte scheelt :D overigens hoef je niet bij iedere SATA schijf en moederbord drivers te installeren aangezien ik om mijn schijf te installeren geen drivers op floppy nodig had.
Link naar reactie
[quote:32c5ff4668="Tha Ron-aldo"]Het enigste wat je nodig zult hebben voor het installeren van Windows 2000 op een S-ATA schijf, is: a. Een moederbord met S-ATA-aansluiting; b. Een S-ATA HDD; c. Een diskette waar de S-ATA drivers op staan. Deze zijn vaak te vinden op de site van het moederbord of op de cd van het moederbord.[/quote:32c5ff4668] Moederbord wordt -> Asus P4P800 (is incl. S-ATA aansluiting) HDD wordt -> WD 120 GB S-ATA Die diskette zit er dan hopelijk bij.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...