Ga naar inhoud

hoe kan dit? geheugen vraag


Aanbevolen berichten

Ik heb inmiddels 3 geheugenmodules. 2 keer 256 mb in bank 1 en 2. En nog eens 512 mb in bank drie. M'n mobo heeft dual channel. Nu zie ik in aida dat de 2 256mb modules pc2700 zijn, en ook op 166 Mhz lopen, maar de 512 mb module blijkt pc3200 te zijn en loopt op 200 Mhz. Alle modules horen toch op gelijke snelheid te lopen? Naar mijn weten had ik gewoon een pc2700 module besteld, dat staat immers ook op de factuur. Wat is nu raadzaam? Is het beter om alle modules op 166 Mhz te laten lopen, en zo ja, hoe doe ik dat dan? bvd
Link naar reactie
[quote:f9a44a2f68="MeM"]Nu zie ik in aida dat de 2 256mb modules pc2700 zijn, en ook op 166 Mhz lopen, maar de 512 mb module blijkt pc3200 te zijn en loopt op 200 Mhz.[/quote:f9a44a2f68] Weet je zeker dat je de informatie bij "Moerbord" goed hebt afgelezen? Volgens mij kan het niet. Wat wel het geval kan zijn is dat PC3200 gewoon 200MHz geheugen is dat op 166MHz draait. ZOlang het goed werkt zou ik me verder geen zorgen maken.
Link naar reactie
Ja, het staat er echt. Ik weet alleen niet of deze info betrekking heeft op de eigenschappen van de componenten, of op de instellingen ervan. In m'n bios heb ik spd veranderd naar auto, omdat daar werd aangegeven dat de snelheid van het geheugen soms 166 was, en soms weer 200.(telkens wanneer ik naar het desbetreffende scherm in het bios ging stond er 166 of 200). Ik weet niet precies wat de auto-optie inhoud. Maar m'n pc loopt verder stabiel. Iemand nog een idee?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...