Ga naar inhoud

DVD branders gebruiken voor branden cdroms?


Aanbevolen berichten

Mijn brander doet het weereens niet en wil een nieuwe. Nu ging ik langs de winkel om te informeren over de prijs van een dvd brander(spellen enzo beginnen op dvd's uit te komen), wordt mij verteld dat je beter een gewone cdrw kunt kopen want cdroms gebrand met dvd speler zouden slecht leesbaar zijn. Klopt dit (hij zei nieuwe pc worden geleverd met dvdbrander en cdrw brander). Anders moet ik eerst 40 euro voor cdrw en dan over half jaar weer 80 euro voor dvd brander neerleggen.
Link naar reactie
[quote:ddfc440d58="gerben"]In het algemeen zijn cdr's gebrand in een dvd brander wat minder van kwaliteit. Ik heb hierover diverse slechte berichten gelezen. Kan zijn dat dit met de nieuwere typen wat beter is.[/quote:ddfc440d58] Ik gen sins dec een dvd brander en brand gewoon cdrw(w) ermee. Eerlijk gezegd geloof ik dat verhaal niet zo. SDK : ik zou gewoon een DVD brander kopen (kan je lekker veel data op kwijt.) En net als bij gewone branders : LITE-ON kopen, ze hebben zelfs een utility voor improved readibilty voor standalone players (moet ik zlef nog proberen). Red Dragon heeft gebruikt het al. Als je de LDW811S neemt kan je lekker op 8x fikken. RW4x == Philips +R 4x== Arita (de paarse, kan je op 8x fikken). Red Dragon gebruik Platinum Dat zijn merk-typen schijfjes die het goed doen Nee ik heb geen aandelen Lite-on :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...