Ga naar inhoud

Canon Powershot A70 vs. Ixus II


Aanbevolen berichten

Ik wil een digitale fotocamera kopen en zit te twijfelen tussen de Canon Powershot A70 en de Canon Ixus II. De prijs en specs van de beide camera's zijn nagenoeg gelijk, maar met de volgende belangrijke verschillen: A70: 3x optische zoom, 4 AA batterijen, Compact Flash geheugen Ixus II: 2x optische zoom, Li-On accu, SD geheugen Nu zou je in eerste instantie waarschijnlijk voor de A70 gaan, maar de Ixus II is weer heel mooi compact en duurzaam (metalen behuizing). Ook heb ik gehoord dat een Li-On accu veel langer meegaat dan 4 AA batterijen. Kan iemand me enig advies geven over welke camera te kopen, of ervaringen met deze camera's vertellen?
Link naar reactie
De keuze lijkt me eenvoudig, de ixus II neem je puur voor de vormgeving en voor de compactheid. Als dit voor jou niet zo (heel) belangrijk is en je de a70 ook wel prettig in de hand vind liggen zou ik die nemen. [url=http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/compare?readform&code=digitalecamera&id=4D588B070A6C4BB2C1256CEE0026CA5D~3AA123D45EEDEBCFC1256D32002B9F31~]Vergelijking A70 met IXUS II[/url] Zoals je op bovenstaande link kan zien heeft de a70 gewoon veel meer mogelijkheden zoals handmatig scherpstellen en ook meer optische zoom wat ook wel een voordeel is. Wat betreft de batterijen zijn aa-batterijen wel een goede keuze. Als je een goed merk aanschaft (bij voorkeur GP Powerbank) dan gaan deze ook best lang mee. Bovendien is een setje oplaadbare batterijen van het duurste merk altijd nog goedkoper dan een extra Li-On accu. Het soort geheugen maakt in dit geval niet zo heel veel uit, beide types zijn redelijk betaalbaar en dus niet echt doorslaggevend voor je keuze. Kijk anders voor reviews van camera's eens op: [url]www.dpreview.com[/url] [url]http://www.steves-digicams.com/[/url]
Link naar reactie
Volgens mij kent die IXUS geen uitgebreide handmatige instellingen, zoals je die met de A70 kunt maken. Denk dan aan sluitertijd, diafragma, witbalans etc. Ik heb zelf een A80, waarin ook 4 AA batterijen gaan, en daar ben ik juist erg positief over. Ik doe ergens tussen de 150 en 250 opnamen met een setje oplaadbaare NiMH batterijen.
Link naar reactie
ik sluit me aan bij de bovenstaande reacties. Ik heb zelf een ixus 400, enigszins vergelijkbaar met een ixus II, je kunt op zo'n ixus idd weinig handmatig instellen. De camera is daarentegen wel makkelijk mee te nemen en mooi vormgegeven, het hangt dus een beetje ervan af wat je gaat doen met de camera. Als je een echte snapshot camera zoekt, neem de ixus, heb je echter meer eisen, neem dan de powershot.
Link naar reactie
[quote:c0328b9586="Captain_Kansloos"]Volgens mij kent die IXUS geen uitgebreide handmatige instellingen, zoals je die met de A70 kunt maken. Denk dan aan sluitertijd, diafragma, witbalans etc. Ik heb zelf een A80, waarin ook 4 AA batterijen gaan, en daar ben ik juist erg positief over. Ik doe ergens tussen de 150 en 250 opnamen met een setje oplaadbaare NiMH batterijen.[/quote:c0328b9586] EENS : als je wat geld extra kan missen neem de A80 ipv A70. Sowieso vanwege het draaibaar LCD schermpje. (vb staan lange mensen voor je, hou camera in de hoogte, draai schermpje, kan je focuseen en klik. Kan je lekker niet met andere camera)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...