Ga naar inhoud

Wachtwoord laptop vergeten


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb thuis een oude Compaq Armada 1130 laptop staan (Pentium 1) Ik had hem weer eens uit de kast gehaald, en nu vraagt ie voort om een POWER-ON wachtwoord als ik hem aanzet. Ik weet dat ik er wel een wachtwoord op heb gezet, maar die ben ik naar 1 jaar of meer vergeten. Ik heb van alles geprobeerd, maar het werkt niet. Ik weet dat het stom was om er een wachtwoord op te zetten :oops: Ik kan ook niet in de BIOS komen, want voordat ik in de bios kan komen moet ik eerst een power-on wachtwoord invullen die ik niet heb :evil: Ik heb alwel de CMOS batterij eruit gehaald voor een dag, en de accu en de netspanning erook af gehaald, maar hij blijft ernaar vragen. Ik heb ookal geprobeerd om een Windows 98 bootflop erin te doen, maar dan vraagt ie dus ook naar een PWER-ON wachtwoord. Ik heb ookal de hardeschijf vervangen omdat ik heb gehoord dat COmpaq laptops instellingen op de hardeschijf opslaat. Maar ook na een vervangin van een hardeschijf blijft ie er nog steeds om vragen. Zou iemand kunnen helpen :) Alvast bedankt voor de reacties :)
Link naar reactie
[quote:83011b6caf="human printer"]Kijk hier eens, misschien heb je er wat aan: [url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/20062452[/url] Het lijjkt wel héél erg veel op jouw verhaal :roll: Human Printer[/quote:83011b6caf] Klopt dat ben ik. Ik werd daat alleen niet geholpen :evil: Ze dachten dat ie gestolen was, maar dat is dus niet waar!!!!!!!!!!! Ik heb hier een topic geopend omdat ik hier misschien wel geholpen werd. :) Kan iemand mij helpen? :)
Link naar reactie
Wat belachelijk bij tweakers.net, welke gek gaat er een pentium I laptop jatten? :-? Maar goed, als de tips van tweakers niet werken, zal het denk ik lastig worden. Ik heb zelf een ibm laptop maar daar schrijven ze in de handleiding dat een ingesteld wachtwoord onmogelijk te wissen is, de enige oplossing is het vervangen van het mobo, ik weet niet hoe ze dat bij compaq doen maar wellicht gebruiken zo ook zo´n grondige beveiliging....
Link naar reactie
[quote:852da0a02b="jackdegek"]Wat belachelijk bij tweakers.net, welke gek gaat er een pentium I laptop jatten? :-? Maar goed, als de tips van tweakers niet werken, zal het denk ik lastig worden. Ik heb zelf een ibm laptop maar daar schrijven ze in de handleiding dat een ingesteld wachtwoord onmogelijk te wissen is, de enige oplossing is het vervangen van het mobo, ik weet niet hoe ze dat bij compaq doen maar wellicht gebruiken zo ook zo´n grondige beveiliging....[/quote:852da0a02b] Ik hoop dat het toch wel te verwijderen is :)
Link naar reactie
[quote:cb462e8b69="Eddy X"]Op zulke oudere laptops was het gebruikelijk dat het bios wachtwoord enkel kon gewist worden door op te starten met een "service diskette" van de fabrikant. Lijkt mij dus dat je bent aangewezen op Compaq (HP) om je verder te helpen.[/quote:cb462e8b69] Kun je die dan krijgen bij HP (compaq)? Kan je die nergens op het internet downloaden?
Link naar reactie
[quote:5eade8bd66="Peter Vooges"][quote:5eade8bd66]Kan je die nergens op het internet downloaden ?[/quote:5eade8bd66] Dan zou een power-on WW niet erg zinvol meer zijn denk je ook niet ? :)[/quote:5eade8bd66] Je hebt wel gelijk. Maar is dat wachtwoord ofzow iets niet gewoon te vinden op het internet?
Link naar reactie
Volgens mij heeft de TS dit al geprobeerd, als je de link bekijkt die Human Printer heeft gegeven (helemaal bovenaan, in de 1e reactie op de vraag van de TS) zie je dat deze oplossing al is geprobeerd. Zoals ik zelf al eerder schreef, bij mijn laptop is het password onmogelijk te verwijderen, het zou me niks verbazen als andere laptopfabrikanten ook deze (terechte) vorm van beveiliging gebruiken...
Link naar reactie
[quote:72aaa275d2="Rumaro"]Het fei dat hij écht niet bij Compaq wil aankloppen, maar het van internet wil downloaden, doet bij mij toch wel sterk het vermoeden rijzen dat hij er niet eerlijk aan gekomen is. :evil:[/quote:72aaa275d2] Aan de andere kant: ga jij aan zo'n oud kreng nog geld uitgeven door de fabrikant om assistentie te vragen? Die jongens pakken een deurknop beet en je hebt al een rekening van 50 euro te pakken.... :o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...