Ga naar inhoud

Laptop beschadig terug uit reparatie, wat nu?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb in december een nieuwe (overjarig model) laptop gekocht.Een Fujitsu Siemens. Na 3 weken crashte de hd en heb ik hem teruggebracht naar de zaak waar ik hem gekocht heb.Gister, 6 weken later, werd ik gebeld door siemens dat ze hem vandaag zouden komen brengen.Heb hem vanmiddag bezorgd gekregen. Toen ik hem bij de zaak aanbood te reparatie had ik hem in de originele laptoptas gedaan, om beschadiging te voorkomen. Kreeg hem vandaag dus terug zonder tas, en vol krassen, die er beslist niet opzaten toen ik hem wegbracht. Ben dus mijn tas kwijt en zit nu met een laptop vol krassen.Heb de zaak gebeld waar ik hem gekocht heb en die zouden morgen contact opnemen met de zaak waar hij gerepareerd is. Wat kan ik zelf hieraan doen? Moet ik zomaar pikken dat hij vol krassen zit?Ik heb hem in nieuwstaat ingeleverd. Wat zijn hierin mijn rechten?
Link naar reactie
Je moet het in ieder geval niet zomaar accepteren. Ze moeten de laptop gewoon zo teruggeven zoals jij hem hebt aangegeven!! Probleem is alleen, hoe ga je te werk? Allereerst, staat er op de reparatiebon, die ze hebben uitgeschreven voordat hij is opgestuurd, vermeld dat hij in een laptoptas zat? Zo ja, dan denk ik dat je een sterke zaak hebt. Ten eerste blijkt daaruit dat er een tas omheen hoort, en daarbij kan je aannemelijk maken dat de laptop goed beschermd was en dus niet zomaar zwaar beschadigd terug kan komen. Maar ja, als het jouw woord tegen het hunne is, is het maar de vraag hoe dat uitpakt. Je hebt toevallig geen getuige die kan vertellen hoe de laptop eruit zag? Je kan overwegen sowieso een claim bij de verzekering in te dienen (hij was neem ik aan wel verzekerd door de verzender?). Succes!
Link naar reactie
heb helemaal geen reparatiebon gehad! Was erg dom van me om hem zonder zo n bon daar te laten ook! Was eerst zelfs bang dat ik hem misschien helemaal nooit meer terug zou zien. Dat is dus gelukkig niet gebeurd. Maar ze nemen morgen iig contact met me op.Die zaak waar ik hem gekocht heb gaat navraag doen bij dezaak waar hij gerepareedr is dus. Er zit wel een grotere hd in overigens.Er zat 10 gig in en nu 20. Deze hd maakt trouwens veel minder herrie.Hoor hem totaal niet.Die andere maakte een rot kabaal dus die was al brak ws.
Link naar reactie
aangezien het toch om behoorlijke bedragen gaat is het verstandig om wel aan enige schriftelijke vastlegging te gaan doen. want je maakte nu weer een mondelingen afspraak dat het inleverbedrijf met de reparateur contact op zou nemen. het inleverbedrijf is verantwoordelijk voor wat er gebeurt. en dus moet je tegenover hen je zaak op papier helder neer zetten: - wanneer heb je wat (type/serienr) ingeleverd, en hoe. - welke afspraak is daarbij gemaakt - wanneer heb je wat terugontvangen en in welke staat. - welke nadere afspraak je hebt gemaakt. - afsluiten met: pc aan hun zorg toevertrouwd, jij mag erop rekenen dat reparatie in alle opzichten zorgvuldig geschiedt en dat jij je eigendommen terugkrijgt. dat is niet gebeurd en daar spreek je hen op aan. hoeft niet lang te zijn, maar wél bij hen afgeven!
Link naar reactie
Bij de punten die derkdejong aankaart wil ik nog aanvullen: Toen je je laptop terug kreeg zonder tas heb je op de bon, die je ongetwijfeld moest tekenen voor ontvangst, ook gezet dat het niet compleet was? Zo niet dan sta je zwak en ben je overgeleverd aan de coulantie van of Siemens of de leverancier waar je hem gekocht en ingeleverd hebt.
Link naar reactie
Ik was niet thuis, en mn ma heeft die bon getekend.Helaas dus.Die tas moet ik iig terug hebben. Ze hebben vandaag nog niet teruggebeld, wat ze wel zouden doen. Die tas is denk ik geen probleem ook, beschadigingen wel denk ik.En hoe zou dat ook opgelost moeten worden? Geen idee.Een nieuwe/andere, zonder beschadigingen? Hij is als ik hem nu zou verkopen wel minder waard met die beschadigingen natuurlijk.
Link naar reactie
Ik denk dat je geen poot hebt om op te staan. Triest, maar waar. Je had niet moeten (laten) tekenen voor ontvangst in deze toestand zonder er aantekening van te laten maken en je hebt geen enkel bewijs dat je een laptoptas mee hebt gegeven. Als de winkel al bereid is om je tegemoet te komen, zal dat uit coulance moeten zijn.
Link naar reactie
Je kan het ook bij de handelaar neerleggen dat hij had moeten reclameren dat u een laptop van 3 weken oud vol met krassen hebt ingeleverd. Ik had laatst een Eizo monitor defect, onder garantie, en de vervoerder die hem ophaalde maakte direct een rapport over de staat van de monitor. Keek bijvoorbeeld naar krassen op de buis. Waren deze er geweest dan had hij deze aangegeven en had ik geen verhaal gehad. Nu kon ik er zeker van zijn dat de monitor in nieuwstaat wegging en dat ik hem in nieuwstaat terug kreeg. Mijns inziens hoeft de bewijslast niet altijd bij de klant te liggen. Het zou eigenlijk wel logisch zijn dat een handelaar bij een laptop van 3 weken oud, kanttekening zou maken als de staat niet onberispelijk zou zijn.
Link naar reactie
Probleem twee met "Handelsketens" als Fujitsu, HP en dergelijke zijn ook gelegen in het feit dat men niet of nauwelijks meer repareert, maar alleen maar omruild of uit twee RMA's een derde weer oplapt. Bijvoorbeeld HP. Garantie, ok dan omruilen of vervangen. Geen garantie, dan ook niet opsturen, want je kan BARSTEN. HP we invent, maar niet in service of coulance.
Link naar reactie
Ik moet zeggen, ze nemen me idd wel serieus ja.Terwijl als ze willen ze me gewoon niks hoeven toe te sturen ofzo, want ik heb immers geen bewijs. Heb de laptop niet in een gewone winkel gekocht maar bij een handelaar. Als alles goed afloopt zal ik het wel laten weten hier. Krassen wordt moeilijker denk ik.Ik heb ze verteld dat ze bij de zaak waar die laptops gerepareerd worden zorvuldiger met andermans spullen om moeten gaan, en dat mijn geval gelijk een soort van waarschuwing is hoe het dus niet moet. Mensen zijn over het algemeen zuinig op hun zojuist aangeschafte, dure computerspullen, en als er een laptop aangeboden word die 3 weken oud is, en dus in volledige nieuwstaat verkeerd horen ze hem in dezelfde staat terug te brengen! Als het een model van enkele jaren oud is dat al onder de krassen zit is het een ander verhaal misschien. Misschien dat mijn klacht dus goed is om verdere klachten te voorkomen, en andere mensen met hetzelfde probleem zitten zodadelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...